Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: bilden fladdrar och drar ihop sig..efter installation ver 1.6

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    bilden fladdrar och drar ihop sig..efter installation ver 1.6

    hmm har råkat ut för ett mysko problem.. har installerat många boxar förrut och inte råkat ut för detta problem.boxen startar som den ska även chippet..man ser bios komma igång.. plötsligt drar bilden ihop sig.. blir liksom vita ränder i bilden.Och då ser man inte texten längre.. har provat med flera chipp samma fel.. tyder ju på nåt fel med min lödning.. trodde först att D0 var för lång men har kortat upp den ..någon som stött på detta problem..har beställt nya chipp för säkerhets skull ... .. ha de bäst alla..

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    har en annan fråga vad det gäller xbox..har alla chipp stöd för usb och i så fall var hittar jag beskrivning på detta...vill kunna ansluta min box trådlöst ...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    duo-x2 installation ...

    hej igen... har fortfarande samma fel.. men har testat att flasha ett bios i en 1.4v box... för att se om det funkar bättre.. men boxen låser sig efter att evox loggan visat sig en stund..(när man skall ställa in klockan)..boxen låser sig även när man kör igång utan chip aktiverat..innan jag flashat kunde man köra igång boxen som vanligt utan att den låste sig.. skumt va denna box tål nog inte duo-x2.. snyft...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Prova först med bios x2_5035_512k sen testar du med att lyfta ur chippet fr pinnheadern se om det startar gör det då så ligger felet ngn stans vid chippet
    Last edited by pege63; 2006-10-29 at 09:43.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    testa annat bios..

    hmm så du menar att jag skall flasha bioset med 5035 starta boxen ... se om det funkar bättre .. låser den sig igen ska jag då testa att lyfta bios.. för att se om boxen startar...vad är det för skillnad på det jag har då ?? m8 plus_v16...borde inte de va samma sak om jag lyfter på bios nu ? för att se om boxen startar... tack för all hjälp ..

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Jo men du kanske ville ha flrea ex på tipps lyfft bioset nu då
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    bios

    du jag letar efter 5035 bin... tror jag har andvänt kernel 5838....provar iallaf.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    du jag testade att lyfta bioset nu.. och chippet startar inte..alltså med 5838 kernel.. letar vidare

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    hmm bios

    hihih hittade en grej när jag höll på att felsöka. hade fått glapp i första usb-porten så därför funkade in min controller satte den i port 3 och då funkade det ... pinsamt...verkar oxå som om det funkade med att flasha på en annan box...ibland hjälper det att bara prata med nån.. tack ska du ha pege.. vad hade man gjort utan alla dessa forum..

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •