Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Boot problem

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Boot problem

    Hejsan alla

    Jag skulle uppdatera min XBMC till version 2.0
    Tyckte jag följde allt till punkt och pricka men måste missat någonting.
    För nu när jag startar Xboxen så låser sig den mitt i XBMC "BLINGBLING" startbild.
    Alltid när det har strulat förut så har jag bara kunnat köra i en bootskiva och om installerat allt från grunden.
    Nu gick det dock inte för min xbox tog inte skivan. Lässte då runt på forumet, och hittade att det kunde bero på vilken skiva jag använde så nu har jag provat både cd samt dvd. då detta inte hjälpe så misstänkte jag att cd läsaren kunde vara sliten då jag haft problem med filmer ett tag. Tog och lånade kompisen xbox och satte i hans läsare men det löste inte problemet. Sedan var det någon som skrev på formumet att man kunde ta bort XBMC save fil om man startade ochippat. Gjorde det men det blev ingen skillnad. Läst och läst här men inte hittat någon lösning men är det nnågon som vet hur jag skall göra eller hittat någon sida jag missat så är jag evigt tacksam.
    Tack på förhand Mightyice

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av mightyice
    Sedan var det någon som skrev på formumet att man kunde ta bort XBMC save fil om man startade ochippat. Gjorde det men det blev ingen skillnad.
    Du kommer alltså åt din xbox genom ftp?
    Läs XBMC Manual och FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Nej jag kom åt den via att starta xboxen ochippad alltså orginal. då kommer man ju åt alla spels save och där låg xbmc också. Är det någon som vet om det är möjligt att starta med någon annas hårddisk och sedan buta till min när nätverk mm är igångkört

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Du måste kunna boota från en cd/dvd med superdisc(eller annan som har ftp på skiva)
    för att kunna fixa felet du gjort vid uppdateringen av xbmc.

    Prova boota skivan du bränt på annan xbox om du kan, går inte det har du nog bränt den fel. Fungera skivan på en annan xbox låna då den dvd och prova på din.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    löste sig efter ett atg då jag hittade en gammal bot skiva som jag använt förr. så det var alla dom nya jag brände som han inte tog även om det vara samma skiv format. tack ändå för hjälpen nu skall jag lista utt varför jag inte kan skicka filer även om jag kommer åt xboxen via flash fxp

Liknande diskussioner

  1. Boot problem
    By emirj in forum X-ecuter 3 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-09, 10:15
  2. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  3. DMS4 - TOXIC BIOS - krävs för att starta backuper osv
    By Hansi in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  4. CD-R boot problem
    By xtenzion in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 15:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •