Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Vad är detta 'Power Pak Battery Expander' ?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Vad är detta 'Power Pak Battery Expander' ?

    Vad är detta? Står att ju att det inte är ett extra batteri, men enligt texten så verkar det precis vara ett extra batteri?

    Då jag undrar, är att jag märkt att batteri tiden inte är alltför lång när man spelar . Så är detta något att ha? Var inte så fasligt dyrt

    http://www.onoff.com/online/se/inet....erPSPTillbehor


    Edit:

    Skall man köpa:

    ArtNr.86923 - Computercity.se
    eller
    Protector kit från Elgiganten

    Vad tycker ni?

    Mvh Robin
    Last edited by 1Ce; 2006-10-17 at 23:58.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    tja

    Citat Original inlägg av 1Ce
    Vad är detta? Står att ju att det inte är ett extra batteri, men enligt texten så verkar det precis vara ett extra batteri?

    Då jag undrar, är att jag märkt att batteri tiden inte är alltför lång när man spelar . Så är detta något att ha? Var inte så fasligt dyrt

    http://www.onoff.com/online/se/inet....erPSPTillbehor


    Edit:

    Skall man köpa:

    ArtNr.86923 - Computercity.se
    eller
    Protector kit från Elgiganten

    Vad tycker ni?

    Mvh Robin
    För att citera texten på sidan första länken leder en till.

    MADCATZ PSP Power Pak Battery ExpanderExtra tillsats för PSP som kan användas samtidigt med originalbatteriet och ger upp till dubbla batteritiden.Battery Expander fungerar som ett extra Lithium-Ion batteri för PSP på 1800 mAh som kan användas samtidigt med originalbatteriet. Se till att din PSP är fulladdad, ta bort batteriluckan och originalbatteriet från PSP:n. Öppna luckan på Battery Expander, lägg original-batteriet i Battery Expandern och stäng luckan. Placera Battery Expander i batteriutrymmet på PSP:n. Ladda PSP:n som vanligt. Du har nu upp till dubbla batteritiden. Bägge batterierna laddas via AC-adaptern. Det följer även med en USB-laddkabel som kan överföra data samt även ladda batterierna! OBS!! Detta är inget extra batteri
    Så står det ju på svenska tom vad det är för något

    Din andra fråga skulle jag säga:

    Köp en Logitech Screen Visor istället och modda den så den passar i en Logitech Playgear Pocket.
    Jag har visat hur man gör detta i en tidigare tråd och även lagt till lite bilder på av mig rekommenderade tillbehör

    Sök i forumet o du skall finna om inte kan jag försöka leta fram tråden till dig

    Tips. Sök på mitt nick och alla poster av mig, kan bli en hel del

    Såg att ajg inte postat den här men nu är det fixat
    Klicka där för att komma dit ---> http://forum.psxcare.com/support/sho...74&postcount=1
    Last edited by Pendragon; 2006-10-18 at 15:01.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Tyckte det lät konstigt iaf. Det är inget batteri , men det fungerar som ett batteri. Det lagrar bara strömmen alltså men är inget batteri?

    Okej , försent nu.. Men logitech screen visor kosta 299 eller liknande tror jag såg det för.. detta var 50kr billigare.. plus att jag inte ens räknat med att det skulle kosta 50kr mer när det stog 199 och inte 249.. ;/

    men tack för svaren

    Btw: det går inte att lägga in filmer i psp'n? förutom MP4? Utan man måste konvertera filerna? jobbigt :P

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av 1Ce
    Tyckte det lät konstigt iaf. Det är inget batteri , men det fungerar som ett batteri. Det lagrar bara strömmen alltså men är inget batteri?

    Okej , försent nu.. Men logitech screen visor kosta 299 eller liknande tror jag såg det för.. detta var 50kr billigare.. plus att jag inte ens räknat med att det skulle kosta 50kr mer när det stog 199 och inte 249.. ;/

    men tack för svaren

    Btw: det går inte att lägga in filmer i psp'n? förutom MP4? Utan man måste konvertera filerna? jobbigt :P
    Beroende på mediauppspelare kan man lägga in lite olika format
    Kika vad de stödjer.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon
    Beroende på mediauppspelare kan man lägga in lite olika format
    Kika vad de stödjer.
    Okej tack, en annan fråga har jag dock :P

    Köpte ju som sagt. Det där batteri pak extender från Mad Catz.


    Men förstår inte om jag skall ladda igen efter punkt 3 så extendern laddas :S.
    I instruktionerna står det.

    USER INSTRUCTIONS
    1. - Fully charge your PSP battery.
    2. - Insert original PSP battery into the extender.
    3. - Remove the PSP battery cover and attack the extender onto the battery bay.
    4. - Enjoy double the battery life.

    Lite längre ner står det

    NOTE:

    - Blabla bla..
    - Blabla bla..
    - Battery Expander must be fully charged prior to use.
    - Blabla bla..
    - Blabla bla..

    Står ju ingenting om att jag skall ladda battery expander så hur skall det lagras ström i den, någon som vet ?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av 1Ce
    Okej tack, en annan fråga har jag dock :P

    Köpte ju som sagt. Det där batteri pak extender från Mad Catz.


    Men förstår inte om jag skall ladda igen efter punkt 3 så extendern laddas :S.
    I instruktionerna står det.

    USER INSTRUCTIONS
    1. - Fully charge your PSP battery.
    2. - Insert original PSP battery into the extender.
    3. - Remove the PSP battery cover and attack the extender onto the battery bay.
    4. - Enjoy double the battery life.

    Lite längre ner står det

    NOTE:

    - Blabla bla..
    - Blabla bla..
    - Battery Expander must be fully charged prior to use.
    - Blabla bla..
    - Blabla bla..

    Står ju ingenting om att jag skall ladda battery expander så hur skall det lagras ström i den, någon som vet ?
    Fråga din Åf, kanske som en kondensator ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Tror inte dom vet mer än vad jag vet..

    Jo så är det nog..

    Funkar hyffsat bra iaf, tycker inte den stär så mycket i spel osv. Kanske när man skall trycka in "R" störs man av expandern. Men lite skönare grepp, skulle vart likadant på andra sidan :P

    Spelat i spel i minst 8timmar kollat på två filmer, lyssnat på musik i minst en timma .

    Expandern verkar fungera bra iaf, innan kunde spela i 3-4timmar sen så var batteriet nästan helt slut.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av 1Ce
    Tror inte dom vet mer än vad jag vet..

    Jo så är det nog..

    Funkar hyffsat bra iaf, tycker inte den stär så mycket i spel osv. Kanske när man skall trycka in "R" störs man av expandern. Men lite skönare grepp, skulle vart likadant på andra sidan :P

    Spelat i spel i minst 8timmar kollat på två filmer, lyssnat på musik i minst en timma .

    Expandern verkar fungera bra iaf, innan kunde spela i 3-4timmar sen så var batteriet nästan helt slut.
    Ja ordinarie upptid är ju 3 timmar på psp
    Sen kan man köpa batterier med högre kapacitet som är lika stora som den som följer med "orginal dessutom"
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Vad är detta för version?
    By The Game in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 09:55
  2. Vad är detta för filer?
    By BJK in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 08:51
  3. Vad skulle vi göra utan detta forum?
    By xboxnisse in forum Ris & Ros
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 22:31
  4. pcbioxx, vad är bästa bioset till detta chip?
    By nnorman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 07:22
  5. Vad tror ni om detta? Sevärt!
    By boobytrap in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-15, 01:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •