Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Samsung m28 problem

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21

    Samsung m28 problem

    Skulle flasha en 360 med m28 läsaren så jag lödde bort resistorn och flashade. Sen hände det som inte fick hända råkade putta till bordet så antistatpåsen jag la skiten på åkte ner på golvet och fanskapet försvann

    Startade upp den utan resistorn får felkod E64 lödde sit en kabel nu startar den iallfall men läser inte skivor så mitt hopp står till att löda dit ett annat motstånd så frågan är hur många ohm är orginal motståndet på samt finns det ngn annan lösning.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    176
    Respekt
    0
    Det ska fungera med att bara sätta en kabel... råkade ut för samma sak på en ms28.. men det funkar! har inte hört något klagande :P

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Tror inte det är så bra att bara löda dit en kabel kanske, då kan det ju hända att något annat går sönder längre fram i tiden. Försök ta reda på vad det var för resistans på den är iaf mitt förslag.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    176
    Respekt
    0
    du måste brygga för att sätta läsaren i mode b.
    och överallt jag läst sägs det att man kan köra bryggat i fortsättningen.
    så får det bli.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21
    Motstånd storlek 0603, 1/10 W Y resistans 0 ohm.

    Gjorde samma mistag, la den på en pappers ark och sa till alla att de ska ge fan i att röra pappret och vips så var den borta.

    går bara att köpa styckvis på elfa artikel nr:60-440-02

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad är det för skillnad på ett 0hms motstånd och en stump elektronikkabel tro...eller en plupp lödtenn...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21
    Ser profsigare ut med en motstånd men om man nu vill slarva så upp till var och en

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Okey trodde inte att det var 0 ohms motstånd, det låter ju väldigt onödigt.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    176
    Respekt
    0
    ser bättre ut.. hmm, men ingen ska väl in o rota där i iaf

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Det är inte nödvändigt att löda bort nån resistor om man använder sig av "Bad Flash Recovery Method". Har använt mig av denna method när jag flashat en Samsung ms28. (Det kan vara så att denna metod endast fungerar med VIA chipset)

    Den dator jag har är en Asrock 755v88+ med chipset Via vt 8237r
    Använde mig av 360's egen strömförsörjning och med en extra jordanslutning mellan chassit på 360 och chassit på datorn för att vara på den säkra sidan.

    Till det anväde jag en vanlig sata kabel mellan X360 läsaren och sata porten på moderkortet (inget PCI kort alltså, Onboard chipset Via vt 8237r).
    Laddade hem bl.a senaste "Xtreme Bootbaker" (V0.3.6) och följde instruktionerna i nån tutorial som heter "Textbook.pdf".
    I den här tutorialen så finns en "SATA/MTKFlash Compatibilty List, där man se om det chipset på datorn man har fungerar eller inte.
    (scrolla ner till "Flashing an MS28 Using the Bad Flash Recovery Method").

    Flashade med 4.2b och det fungerade bra, den läste verbatim + skivor.
    Testade med GRAW'en och det var inga problem.
    Har läst nånstans att 4.XX versioner av FW's ska tydligen vara nåt sorts flash skydd på så om man vill uppgradera FW'n på läsaren efter man flashat med en sån FW, så måste man låsa upp detta med en DVD skiva bränd med en enable 0800.iso innan man kan flasha igen. (Har dock ej testat detta så jag har ingen information om det.)

    Hörde senare att man hade uppgraderat Live'n med denna maskin, (ops, tänkte jag, det var den boxen det), det hade tydligen gått bra. Det kanske beror på att det är en 4.XX version på FW'n och som har ett flash skydd i sig. (vad vet jag, kommer förmodligen och höra av honom om så blir fallet med felmeddelanden)

    / M
    Last edited by MisterX; 2006-11-16 at 03:32.

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Problem med att flasha Samsung FW
    By eilie flown in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 14:06
  3. Problem med Verbatim DL och Samsung
    By Steffe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 16:35
  4. Flashning av Samsung DVD Problem !
    By ziggyw in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 14:50
  5. Problem med Samsung 811 :/
    By danol785 in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-02-04, 23:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •