Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Flashning av DuoX

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Question Flashning av DuoX

    Hejsan.

    Satte i mitt DuoX ship igår. Och tänkte att jag skulle ta och flasha det idag.

    På chippet finns ju en liten switch, som från början stod i ett läge, (0) skulle jag tro. Det följde med ett litet plastskydd till chippet, om man har den på så måste switchen vara i läge(0), den är allså låst där.

    Så den står nu i läge 0 och när jag startar boxen kommer det upp Linux Cromwell 2.32. (detta är inte flashbioset?)

    Har gjort som guiden säger, brännt ut skivorna korrekt. Men när jag trycker in cdn och trycker på A så händer det ingenting.
    Gissar på att dvd-läsaren är lite sliten. Anväder TDK Dvd-r och brännde i lägsta hastighet.

    Finns ett annat alternativ där nere:
    Etherboot - kan man flasha från nätverket då?

    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Prova annan media på dvd:erna, det är lite känt att det kan vara svårt att få skivorna lästa när man kör med linux... Fungerar inte flashbios då?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Prova annars CD-RW skivor till dom filerna du behöver 2 st skivor
    EurAsia Pro Generic Flash Disc v1.2/1.3
    flash_disc
    bios_disc
    Last edited by pege63; 2006-10-20 at 16:40.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hej!

    Någon som kan tala om för mig vad det e jag köpt Fick precis min xbox med duox2 chipp. När jag startade den me power knappen,kom det upp en blå xbox logga och under står det executer2 ,men sen hoppar han till orginal dashen,,den gröna meny. Ska det vara så??? Hörde me en kompis,,han tyckte det borde komma upp blå skärm där man kan välja hur man vill flasha chippet. Köpte den på chip & play.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Ditt bios är redan inlagt. Det du behöver göra är att installera lite program och grejjer på den. Det gör du enklast med en installationsskiva, tex. slayers evox autoinstaller, den finns på #xbins. Sök här på forumet på slayers evox autoinstaller så hittar du hur du laddar hem den...

    Om du sen vill ändra bioset så kan du göra det efter att du installerat skivan.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ok,,då vet jag det. Tackar för svaret. Upptäckte en annan grej.Efter tre eller fyra omstart,,då kom jag in i evox.men så fort jag ska gå in på nånting då hänger han sig. Men jag prova att ominstallera,så får vi se hur det går. har superdisc 3.7 ,men den funkar inte.står att xboxen kan inte känna igen skivan.men om jag bränner flash program på skivan,hittar han det direkt. Använder dvd-rw.
    Vet inte om jag bränner superdiscen fel..men den e iso o jag anänder nero 7

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    flashning av bios.. !!!

    hmm ibland har man oflyt med chippen som jag har just nu ... hihihih men det ska nog lösa sig..ville bara säga det utan att vara taskig på något sätt.. ta inte för givet att någon hjälper dig eftersom du inte köpt vara via denna/site el forum...även om vi vill hjälpa kan de va känsligt.. känner du någon som har satt in duo-x2 förrut ?? kolla de och återkom.. mvh ...xbox

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Jag struntar totalt i var du köpt ditt chip, självklart får du hjälp även om du köpt det någon annan stans. Det är bara Hansi som kan bli lite småputt

    Superdisc kan du också använda ja, även om jag föredrar SEAI . Prova att bränna på en dvd-r, helst märkesskiva, då ska det nog fungera fint.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    rejjo .. värst vad du e snabb !!!

    mm om du läste vad jag skrev så är det inte jag som har problem.. trodde bara att detta forum tillhörde den sida där jag brukar köpa mina grejor.. har oxå problem men inte som han... hihih

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag blir inte putt så länge det inte länkas hejvilt. Däremot så lär jag ju prioritera min tid till att svara på andra frågor...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    flashning av duo-x2 m.m

    verkar vara som om jag fått detta om bakfoten då.. men jag återkopplade till tidigare trådar ..varav mitt svar .. förlåt .. kul att någon läser det man skriver åtminstonde ..iallafall när man verkar ha fel..

Liknande diskussioner

  1. Viket bios till DuoX 2
    By Dikkie in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 20:43
  2. Skillnad på DuoX Chip?
    By XeoN_ in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 10:13
  3. DuoX 2 Chip
    By soulslayer in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-13, 12:32
  4. Misslyckad flashning.
    By Shampo in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 07:23
  5. Flashning
    By Max in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 15:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •