Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: PSP (usa) Eng. ->Swe??

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22

PSP (usa) Eng. ->Swe??

Har en PSP 1.5 köpt i USA, kan jag på något sätt få Svenska menyer i den eller är det något som ligger i typ RAM?
    Har förstått att 1.5 saknar browser(?) Om jag uppgraderar FW (till vilken) kan jag då surfa på weben via mitt WLAN hemma?
    Kan man uppgradera själv eller måste man lämna in till farbror Hansii?
    Hur, var??

Tack!
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag har aldrig sett några svenska menyer. Kanske något man kan göra med "custom firmware" men det innebär alltså att du måste översätta allt själv isåfall :-)

Du kan uppgradera själv, bara köra en updater.

Men jag rekommenderar att du behåller version 1.5 och kör devhook för att temporärt starta version 2.71 från minneskortet när du vill använda browser eller spela spel som kräver senare firmware.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Ligger inte i RAM ... Men kör du Devhook eller Fastloader som det hette från början så ligger det i Flashkortets minne "ROM" ... Rekommenderar att du börjar med att leta åt DevHook v0.46 Ultimate Installer v1.1.1.rar sen lär du dig därifrån ... Sen kan man ändra en hel del såsom gamboot (det som "flashar förbi när du startar ett lir" sen går det även ändra fonts och göra lite mer ... Men översätta till svenska menyer kan du nog glömma ... Börja att manipulera i ram aka. devhook före du ger dig in på nåt annat .... Tjopp!! Pege63 och Pendragon
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22
    en får tacke...
    Har hittat devhooken nu.... spännande det här
    Tack för att ni finns och framför allt vill hjälpa okunniga som mig.
    Tummen upp!
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    det där med att ändra fonts hade ja viljat veta hur man gör, har du gjort de begga?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    Du kan inte få svenska menyer med 1.5 eftersom det inte finns någon europeisk version av den firmwaren. Om du emulerar en nyare firmware med devhook så borde du kunna få svenska menyer.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga
    Ligger inte i RAM ... Men kör du Devhook eller Fastloader som det hette från början så ligger det i Flashkortets minne "ROM" ... Rekommenderar att du börjar med att leta åt DevHook v0.46 Ultimate Installer v1.1.1.rar sen lär du dig därifrån ... Sen kan man ändra en hel del såsom gamboot (det som "flashar förbi när du startar ett lir" sen går det även ändra fonts och göra lite mer ... Men översätta till svenska menyer kan du nog glömma ... Börja att manipulera i ram aka. devhook före du ger dig in på nåt annat .... Tjopp!! Pege63 och Pendragon
    Tjopp tjopp
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. PSP (usa) 1.5 Frågor
    By GroGGmanneN.se in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 11:42
  2. Metal Gear Solid:3 och WWF Smackdown VS RAW
    By araben in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 00:05
  3. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 23:19
  4. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 19:40
  5. MGS2 Dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-03-18, 19:12

Bookmarks

Behörigheter