Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Duo3.

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0

Duo3.

Jag har en v9 ps2 och kommer i veckan chippa min PS2 med Duo3-chippet. Är det något jag bör tänka på förutom 5v-fixen?

Någon som har några dåliga erfarenheter eller liknande med Duo3?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Den enda besökaren i forumet som pratat om duo3 senaste veckorna har grova problem :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Är det chiprelaterat problem då?

Nä anledningen till att jag kör just Duo3 är att jag hittat ett ställe som är hyffsat nära där jag bor som chippar det på en och samma dag för en billig peng!

600kr för montering inkl. Duo3. Men om det är rent skit så är det ju så klart inte värt det. Men är det verkligen såpass illa att man inte borde riskera att köra det?

Hur är det med Chrystal Chip 2.0 då? Bättre chip/val eller?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    jag har läst rätt mycket bra om duo3. Det kan självklart inte mäta sig mot chip som dms4 eller matrix infinity men är ett bra budget alternativ ifall man klarar sig utan en massa extra funktioner.
    Last edited by Lynx; 2006-11-01 at 14:25.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Chrystal Chip 2.0 Har fått goda resentioner. Ligger i samma klass som infinity och dms4

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Som vanligt rekommenderar jag XENO-PS chippet, helt baserat på Matrix Infinity, bra pris - likabra funktioner. Varför avstå funktionalitet när det största jobbet är att löda kablaget? Betalar själv en knapp hundralapp för chippet.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi har tagit hem några xeno och skall testa idag. Är dom så bra som gemet påstår så har vi äntligen ett bra lågprisalternativ.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    någon som hört talas om ett chip som kallas modbo? det är tydligen en matrixklon som många rekomenderar.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Vi har tagit hem några xeno och skall testa idag. Är dom så bra som gemet påstår så har vi äntligen ett bra lågprisalternativ.
    Fan , nu har jag bundit ris kring egen rygg.....

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Gemet
    Fan , nu har jag bundit ris kring egen rygg.....
    Nu hoppas jag du rättar mig och att min tekniker missat något, men det verkar inte gå att uppdatera xeno chippen vilket för mig innebär att det inte alls spelar i samma division som Matrix Infinity utan simmar nere i dyn tillsammans med alla andra billiga dussinchip...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Nu hoppas jag du rättar mig och att min tekniker missat något, men det verkar inte gå att uppdatera xeno chippen vilket för mig innebär att det inte alls spelar i samma division som Matrix Infinity utan simmar nere i dyn tillsammans med alla andra billiga dussinchip...
    Du har helt rätt, men varför ska du kunna uppdatera ett chip som redan sitter i en version av en box som INTE någonsing kommer uppdateras? Vad är det jag missar ?
    Som jag förstår det (rookie på chip) så behöver du bara uppdatera för att kunna hänga med i framtida pstwos nya drivare och bios. Känns bara bra att ni som firma känner att det är ett botten chip, ett tag kände jag mig förlorad Du skulle bara veta hur eftertraktade Xeno PS boxarna är ... Många julklappar till barnen i år !

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Lynx
    någon som hört talas om ett chip som kallas modbo? det är tydligen en matrixklon som många rekomenderar.
    Många av dom senaste ritningarna kommer från modbos:s hemsida, t.ex för allra senaste SCHP-77004:erna och dessa är kompatibla med alla MI chipklonerna, Tack för det
    Att kunna uppgradera bios är helt meningslöst för 90% av användarna.
    När nu ska jag flasha 2 core och 2 premium för en god natts sömn
    Last edited by Gemet; 2006-11-02 at 23:26.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Gemet
    Du har helt rätt, men varför ska du kunna uppdatera ett chip som redan sitter i en version av en box som INTE någonsing kommer uppdateras? Vad är det jag missar ?
    Som jag förstår det (rookie på chip) så behöver du bara uppdatera för att kunna hänga med i framtida pstwos nya drivare och bios. Känns bara bra att ni som firma känner att det är ett botten chip, ett tag kände jag mig förlorad Du skulle bara veta hur eftertraktade Xeno PS boxarna är ... Många julklappar till barnen i år !
    Uppdateringar krävs ibland för att fixa kompatibilitet med nya spel, senaste exemplet var väl shadow of colossus om jag inte minns helt fel. Men vill man vara dumsnål och spara en hundralapp så är det klart att man klarar sig även med de enklare chippen.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Uppdateringar krävs ibland för att fixa kompatibilitet med nya spel, senaste exemplet var väl shadow of colossus om jag inte minns helt fel. Men vill man vara dumsnål och spara en hundralapp så är det klart att man klarar sig även med de enklare chippen.
    Du har rätt, det är dumsnålt om man vill chippa sin egen PS2:a, men du som affärsidkare i branchen förstår nog att det gör stor skillnad på ett större antal.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner