Hej,

jag har ett Xbox med ett Aladdin XT chip och orginal HDD och jag vill byta till en större. Och de torde ju vara ganska enkelt efter att ha läst på forumet en del. Trodde jag ja.

Jag har en gammal 120GB samsung disk som jag inte använder till något så jag tänkte att den slänger jag in i Xboxen. Så det gjorde jag och sen slängde jag i *******.com skivan för att installera allt och partionera HDDn.

Men det gick inte, efter en lång stund utan att skivan startar så kommer det upp 07 uppe i vänstra hörnet. och en massa grön text som säger att det är något fel och att 07 är fel koden. 07 har något med hårddisken att göra.

Jag har ett annat Xbox ochså med ett Smartxx v2 chip i. Så jag tänkte, det kanske är knas med den första Xboxen, som är en Xbox 1.0 (den med SmartXX chipet i är en v1.4), så jag slängde i hårddisken i den Xboxen istället och voila! Det fungerade klockrent, jag kunde köra *******.com skivan och installera allt och allt fungerade!

Så jag tänkte att men va bra nu när jag har fixat hårddisken så kanske det fungerar att sätta i den i 1.0:an igen, så jag låste upp hårddisken via *******.com skivan och satte i den i 1.0:an, men icke. Samma fel.

På v1.0:an har jag testat med m8plus bios och x2 4983.06 bioset utan framgång. I v1.4:an kör jag x2 4983.06 bioset. Har även testa tre olika IDE kablar.

Någon som har nån idé om vad felet kan vara? Det vore väldigt trevligt om jag kunde använda 120GB disken i 1.0:an.

Jag har sökt på forumet men har inte hittat någonting.

Tacksam för all hjälp som leder till någon som helst framgång!

Mvh
Jonas