Hallå där..!
Har flashat 4st Hitachi drives nu, med samma FW. Garys senaste 8in1.. Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_2_Stealth (flash15s.bat kommandot)
Använde mig utav Connectivity Kit.
Men nu jävlar ikväll när jag skulle göra den sista så stötte jag på nåt så sjukt.
Och behöver faktiskt all hjälp jag kan få.
Har testat med allt, men det fungerar fanimej inte!
Gjorde flashningen som vanligt, utan problem..
Den lyckades till 100%, sen när jag sätter in allt tebax, och skall köra igång boxen så går det inte att få ut släden, har läst om detta å sökt å sökt på alla jävla forum. Men det här problemet jag har,.. vetefan alltså.
Ok, den kommer inte ut. Det bara blinkar grönt en gång och sen inget mer, jag har kört in den i datorn, där funkar den bra i ModeB, försökt köra restore, men varje gång jag kör restore så failar den med DeviceIOfailed på någon/några utav de 10 restore punkterna.
Kör man det flera gånger på rad, så ser man ett mönster.. att det alltid är samma punkter som den failar på, medans om du kör restore igen så e det några andra punkter.
(Har även testat att köra XP i Safe Mode, vilket blir likadant).
Börjar misstänka att connectivy kittet är utav kass kvalite och faktiskt förstört, för att eject knappen när jag tryckte på den åkte ner och fastnade som ModeB knappen? Den ska väl såvitt jag vet åka ner och upp av sig själv?
Själva knappen funkar nu alltså inte alls, och jag blev så förbannad tillslut att jag slet bort hela jävla knappen för att den kanske skulle fungera då, EV. restora.
Snälla, kan någon hjälpa mig med detta?
Driven läser t.ex Audio CD's via PCn i XP iaf..har inte testat nåt annat.
Och det ända sättet att få ut den på är ju via ModeB, Eject i XP (höger musknapp, eject).
Den är ju inte stendöd iaf... inte ännu.
BTW, Kitet har inte legat emot nåt chassi i datorn elr nåt sånt, och jag har inte kopplat kablarna åt fel håll.
Har orginal filerna kvar från flashningen, har rar'at ner de.
Tacksam för exakt alla svar...
Bookmarks