Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Hur flashar man?

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0

Hur flashar man?

Hej. Jag är ny på detta område och har sökt lite men inte hittat någon utförlig beskrivning av hur man egentligen Flashar. Har en Xbox 360 på ingång och vill då som sagt veta hur man flashar. Vars får jag tag i den nyaste Xtreme firmwaren till att börja med? Bör jag beställa ett sånt där Connectivity kit också? Kan någon länka till en utförlig sida eller något snälla .

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Allt står i de klistrade trådarna på föregående sida.

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Respekt
    21
    Vilken av de klistrade trådar har den informationen? Måste man gå igenom dom eller? Kan inte hitta på första sidan av någon. (Vill också veta !

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    På första sidan står det nog inte i någon tråd. Du får läsa igenom dom klistrade precis som vi andra, tyvärr sjuk och orkar inte skriva det som redan skrivits tusen ggr.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag har nog aldrig klistrat någon tråd med utförliga beskrivningar om hur man flashar en drive.

Enklast och säkrast är att låta oss (www.psxcare.com) utföra flashningen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Respekt
    21
    Var inte sån nu :P. Berätta istället hur man gör .

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Läs trådarna istället.

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Jag får faktiskt hålla med. Hansi borde knoppa ihop en fin guide till oss alla. Fast å andra sidan. Hur ska han då tjäna några pengar på oss med tummen mitt i handen

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    jag säger bara, låt Hansi fixa det, har brickat en drive.. hade flashat typ 4st innan.
    allt jag gjorde va rätt, kopplat rätt osv osv osv.

när det väl händer så gör det de bara, så jag sitter här med en polares box som är paj.
    betala 500/250kr ist. för 3500 är skönare jag lovar.

peace. aldrig mer att jag gör det här själv.. även fast jag moddat xboxar i flera år.

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Respekt
    21
    Jag har faktiskt funderat på att skicka in nu. Men sen när det uppdateras så kan man ju inte skicka in den varje gång? Nån gång måste man väl lära sig och göra det själv . Antar att det är 4.2 som kommer läggas in när jag skickar in den nu eller (skickar DVDn)?

dbl, måste du köpa en helt ny xbox nu eller vad?

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Brahman
    Jag har faktiskt funderat på att skicka in nu. Men sen när det uppdateras så kan man ju inte skicka in den varje gång? Nån gång måste man väl lära sig och göra det själv . Antar att det är 4.2 som kommer läggas in när jag skickar in den nu eller (skickar DVDn)?

dbl, måste du köpa en helt ny xbox nu eller vad?

Mmm, tydligen, eller jag har ett alternativ kvar, det är att försöka skicka tebax den till MS, och hoppas på att dom bara skickar en ny till mig.

Skulle behöva lite tips & råd vad man ska säga För att underlätta osv.
    Annars, så ja, om jag inte fixar en ny DVD drive osv. Men det känns som världens jävla krångel.. Vetefan, Hansi kanske kan fixa allt för en peng ..

Man vet aldrig.. får se hur det blir.

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Respekt
    21
    Hoppas du får en ny av microsoft då . Jag har ett Xbox (1) spel på datorn jag skulle vilja ha (och spela...) på 360n när jag får den. Är detta en möjlighet? Bränner man på samma sätt eller är det nå speciellt man ska göra? Har sökt lite men förstår inte riktigt vad man gör..

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Du måste ha ss till spelet för att det ska fungera till xbox 360. Så antingen hittar du en färdig release eller så gör du en. Skulle tro att det lättaste är att göra en. Det finns gott om guider om hur man gör.

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Respekt
    21
    OK, så jag ska söka hur man gör SS då eller vad ? Men, kan man bränna det spelet (Lord of the rings; The third age) på en vanlig 4,7gbs skiva eller ska man fortfarande bränna det på en dl 8,5gbare (Det ryms på en 4,7are)?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    En sökning ger direkt:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...ighlight=xbox1

Ledsen killen, men du kommer få svårt att få reda på saker här om du inte söker framöver.

Liknande diskussioner

1. Precis installerat SmartXX, Hur flashar man in ett bios?
    By dazz in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-11-11, 13:03
  2. Hur gör man när man flashar?
    By Xerxes in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 18:44
  3. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09
  4. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 16:06
  5. Hur flashar man?
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 17:43

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner