Har fått en defekt xbox utan DVD som är fixad.. dock lyder frågan.. går det boota en moddad xbox utan en DVD? =) tänkte ev. ha i bilen o man behöver ju inte ha en DVD då.. bara en HDD.
Tack för svar!.. MVH
Har fått en defekt xbox utan DVD som är fixad.. dock lyder frågan.. går det boota en moddad xbox utan en DVD? =) tänkte ev. ha i bilen o man behöver ju inte ha en DVD då.. bara en HDD.
Tack för svar!.. MVH
Kanske går om du sätter in hd:n i en annan xbox och lägger in det du ska ha ... Men troligtvis stannar den under uppstart och du får någon felkod ... Annonsera efter en någonstans eller fråga allas vårt ärade psx-care om du kan få tjing på en när det dyker upp dvd
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Original inlägg av Begga
hehe Nej isåfall orkar jag inte men det ska väl gå ha 2 hdd istället för 1 dvd o 1 hdd har jag för mig? .. GAH finns det inget bios som gör att man kan boota utan dvd? vore det smidigaste.. jag har ju ingen användning för den.. lånar den från min andra xbox vid install bara.
Ge mig ett bud på en riktigt risig dvdläsare du, jag har några liggande :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
hrrm känns lite onödigt att köpa en läsare bara för att kunna boota en xbox =) .. så det går seriöst inte utan? ev. med en extra HDD? :O .. problemet på denna xbox vara att D0 var sabbad.. den fragade bara.. men det löste sig =)
Spiderchippet jag fick med är helt slut.. försökte flasha det genom att hotswappa men den säger "FLASH NOT WRITEABLE" .. härligt =)
Har för mig att du kan "modda" BIOS'et och ta bort DVD kollen vid boot med EvTool.
Ska kollas upp.. tack för svaret =) .. Men föressten.. Vilken Evox bios version stöder V1.5 .. för det går väl inte modda Xecuter bios i Evtool förmodar jag?Original inlägg av Green
det går alldess utmärkt, bara att avmarkera check dvd eller nåt i evtool
Ok. Men jag hittade nu.. man kan ju använda nyaste versionen av Xecuter2 och där går det stänga av dvdcheck.. :-) så det ska prövas.. ska bara få mitt duox2 först.Original inlägg av EvilBoY
Bookmarks