Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Vilken skall man välja

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Vilken skall man välja

Ok, har spanat runt lite här nu men kan fortfarande inte bestämma mig för vilken variant ja ska ha, med eller utan disk. Jag kommer nog aldrig gå ut på live och tanka trailers/demos å sånt, men vill ändå ha nånstans att lägga mina savegames. Och kan man inte lägga film å sånt på disken så är ju det ingen ide att skaffa en maskin med disk i då man kan lägga sina savegames på minneskort?

Har läst runt lite men har inte hittar vad för sorts minneskort 360´n stödjer.

Mvh
    solle

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    minneskort till 360 kostar runt 500 kr och kan köpas där dem säljer konsolen

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Respekt
    21
    Vad jag förstått behövs det inget minneskort för att spara savegames mm. om man har hårddisk?

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    korrekt

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Minneskortet kostar 379:- på flera kedjor i sverige (du får ut 48 mb från det). Jag har ett själv och är supernöjd. Jag har målat det svart med, så det passar till mitt svarta X-red skal :-). Men om du spelar fler än 10 spel i taget så ska du ha hårddsik helt klart!

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Respekt
    21
    Oj, förstod inte riktigt vad solle menade. Trodde du frågade om man måste ha ett minneskort för att kunna spara savegames

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Minneskortet ersätter hårddisken som du inte får i Core. Om du köper ett core (numera vet jag inte) så löper du större chans att ditt xbox slutar fungera (tre röda lampor). Men jag tror att microsoft har fixat det nu men är inte säker. Men köp ett premium, det är bättre i längden, du får du välja om du vill ha en demo på live eller inte. Du slipper slösa skivor på spel som du bara spelar en gång istället för att testa dem innan. Det finns massor av fördelar med hårddisk. Och visst, jag ska skaffa en osså, men jag väntar tills jag känner att jag måste ha en, och när jag vet att live blir helt säkert. Men tills dess så nöjer jag mig med att ha ett minneskort. Men jag köpte aldrig ett paket utan bytte mitt gamla xbox mot det nya utan pengar emellan. Så jag är i en helt annan situation än vad du är.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    mmm då jag inte kommer spela 10 spel samtidigt så behöver jag nog inte nån med disk, jag spelar ett, kanske tre spel åt gången så jag tror jag nöjer mig med varianten utan disk. Den är väl garanterat tystare också kan jag tänka mig.

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av solle
    mmm då jag inte kommer spela 10 spel samtidigt så behöver jag nog inte nån med disk, jag spelar ett, kanske tre spel åt gången så jag tror jag nöjer mig med varianten utan disk. Den är väl garanterat tystare också kan jag tänka mig.
    vem vet efter ett tag du kanke flashar den sen har plötsligt 30-40 spel och vet inte vilket spel du ska spela nu ...

så du vet du får ut mer av ett premium paket , mer för pengarna.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av istallion
    vem vet efter ett tag du kanke flashar den sen har plötsligt 30-40 spel och vet inte vilket spel du ska spela nu ...

så du vet du får ut mer av ett premium paket , mer för pengarna.
    just därför jag håller mig till max 3 spel åt gången, hade ovanstående problem med min vanliga xbox innan jag plockade bort merparten av spelen från den. ville jag ha ett nytt så la jag över det vid det tillfället

Men visst, förstår dig. Tanken är ju att den skall flashas från start.

Liknande diskussioner

1. Vilken firmware får man om man skickar in? (Hitachi)
    By Bigg_P in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 20:24
  2. VIlken kabel skall införskaffas??
    By GabrielKnight in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-27, 16:16
  3. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:05
  4. Vilken Bootcd skall man ha
    By patrick in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-01-14, 11:28

Bookmarks