Hej
När jag sätter på en dvd film så kommer det i svart/vit jag får ingen färg
men på spelen får jag färg..
tack
Hej
När jag sätter på en dvd film så kommer det i svart/vit jag får ingen färg
men på spelen får jag färg..
tack
Se http://www.psxcare.com/support/forum...ML/000003.html
Har du inte RGB-modifierat din PS2 kan du inte använda rgb-kabel för att få färg på filmer.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag köpte nyss en äkta RGB kabel och testade men det är fortfarande svart/vitt, fast jag testade det på en reigon 0 dvd film, är det dvd filmen som är felet(bara för det är reigon 0)?
ska jag testa med den region 2 film istället?
Jag har inte någon modechip eller något.
Tack för hjälpen
Får du inte färg så har du inte "lyckats" med RGB. Och när du väl lyckas kommer du få grön färg eftersom PS2 inte stöder rgb vid dvd-uppspelning om man inte modifierar ps2'an eller använder dvd-region-x med speciella koder.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks