Tyvärr blir man ju tvungen att rekommendera folk att lämna in sina saker nån annanstans än på just psxcare...
Lämnade in min ps2:a för att få chip inmonterat för dvd-regionfrihet och kunna köra backupper.. "Den blir nog klar imorgon" sade de.
så höll de på i en vecka, tills de skickade den till sin verkstad. De ringer mig sedan och frågar varför moderkortet är trasigt och cd-luckan inte gick att få ut, jag hade ingen aning. De kom fram till att personalen i butiken försökt löda lite och sabbat hela moderkortet, så de sade att de skulle byta det.
Jag lämnade in en ps2:a jag spelat vanliga ps2 cd-spel, sett på dvd region 2 och spelat musik cd:s utan problem med.
Efter ganska precis tre veckor får jag tillbaka den. Ingenting är åtgärdat, de säger att jag ska ta den till köpstället och säga att det är fel på lasern (för nu läser den inte dvd) och det ska gå på garantin.
Nu säger elgiganten att jag varit inne i den eftersom förseglingen är "perforerad".
Luckan öppnar sig fortfarande inte och jag kan nu inte ens spela ett skit.
Om någon vet någon SERIÖS firma som reparerar/uppgraderar ps2 r så säg gärna till.
Bookmarks