Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: PS2:a Stendöd

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post PS2:a Stendöd

    Tyvärr blir man ju tvungen att rekommendera folk att lämna in sina saker nån annanstans än på just psxcare...

    Lämnade in min ps2:a för att få chip inmonterat för dvd-regionfrihet och kunna köra backupper.. "Den blir nog klar imorgon" sade de.
    så höll de på i en vecka, tills de skickade den till sin verkstad. De ringer mig sedan och frågar varför moderkortet är trasigt och cd-luckan inte gick att få ut, jag hade ingen aning. De kom fram till att personalen i butiken försökt löda lite och sabbat hela moderkortet, så de sade att de skulle byta det.
    Jag lämnade in en ps2:a jag spelat vanliga ps2 cd-spel, sett på dvd region 2 och spelat musik cd:s utan problem med.
    Efter ganska precis tre veckor får jag tillbaka den. Ingenting är åtgärdat, de säger att jag ska ta den till köpstället och säga att det är fel på lasern (för nu läser den inte dvd) och det ska gå på garantin.
    Nu säger elgiganten att jag varit inne i den eftersom förseglingen är "perforerad".
    Luckan öppnar sig fortfarande inte och jag kan nu inte ens spela ett skit.

    Om någon vet någon SERIÖS firma som reparerar/uppgraderar ps2 r så säg gärna till.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Om du ger mig lite mer detaljer om vad som hänt (vilken butik du varit i osv) så skall jag ta reda på vad som hänt.

    Vår policy är:

    Lämnar man in en fungerande PS2 så får man en fungerande PS2 tillbaka.

    Vi testar alltid att spel+dvd fungerar innan vi bryter sigillet. Vi testar alltid att spel+dvd fungerar efter utförd modifikation.

    Vår personal får inte lämna ut en maskin där vi brutit sigillet om den inte fungerar med överenskomna modifikationer.

    Om det gått till exakt som du skriver här (du har lämnat in en fungerande maskin med sigill, och nu har en trasig maskin utan sigill) så är det bara att komma in så byter jag ut den mot en ny.

    Om det däremot är så att du modifierat maskinen hos oss och hämtat ut den - vi testar alltid efter modifikation - och sedan kommer tillbaka efter x veckor och har problem så kollar vi vad som händer om man tar bort chipet. Fungerar den inte då, t.ex. pga laserproblem, tar vi endast på oss reparations/utbyteskostnad om det är uppenbart att felet beror på felaktig montering (t.ex. lödspill, sönderbrända komponenter).

    Tyvärr är det så att laserläsaren på PS2 kan sluta fungera/börja fungera sämre efter en tids användning.

    Bara för att vi modifierar en maskin betyder det inte att vi övertar maskinens garanti. Däremot lämnar vi livstids garanti på chip och arbete. Ej chiprelaterade fel som uppstår på maskinen ef ter att vi öppnat den - och därmed brutit garantin - är kundens risk. Om man inte är beredd att ta den risken skall man inte montera Multi-X chip - alternativt köpa en färdigmodifierad apparat med full garanti.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Ok.
    Såhär är det:

    Jag har aldrig haft problem att spela ps2-spel, musik-cd eller dvd-reg 2 som enheten är gjord för.
    Efter ett tag tycker jag det blir lite tråkigt, med polare som reser mkt till USA osv som kan köpa med sig spel/dvd om jag säger till så tänkte jag att jag skulle uppgradera den fullt ut, och 2000:- för dvd-regfri, modchip och AR2 monterat och klart verkade vettigt tyckte jag.
    Jag ringde butiken på kammakargatan någon av dagarna de hade inventering, minns inte datumet och en "Micke" har jag för mig sade att det var okej att komma och lämna in den iallafall.
    Så jag packar den i orginalförpackningen, åker tåg och taxi tills jag är framme.
    Pga datorproblem i samband med inventeringen kunde jag inte få något inlämningskvitto, men de skulle ringa när den blev färdig, troligtvis dagen efter.
    Sent dagen efter ringer jag och frågar om de börjar bli färdiga, men nej inventeringen hade dragit ut på tiden "Vi ringer när den är klar".
    2 dagar senare ringer jag igen och tjatar och får veta att det var visst ett par före som skulle uppgraderas, de ringer när den blir klar... Nu antyder jag viss irritation över att jag kunde köpt delarna och fått någon annan att montera sakerna.
    En vecka senare ringer någon från deras verkstad, uppenbarligen inte på Kammakargatan och säger att moderkortet är trasigt pga lödningar och att cd-luckan inte kommer ut. Han frågar mig om jag varit inne i den, vilket jag inte har. Han lovade att se vad han kunde göra iallafall.
    Dagen efter ringer han och säger att han bytt ut moderkortet(Han hade också pratat med personalen i butiken och det var tydligen de som lött snett) men att lasern inte fungerar med DVD-spel och DVD-reg 2. Jag har visserligen aldrig provat något DVD-spel, men om det är som du säger att Ni testar enheten innan ni bryter sigillet borde Ni ha märkt att åtminstone dvd-reg 2 fungerade.
    Han säger att jag kan hämta den och lämna in på köpstället och få reparerat på garantin. Nu har jag inte lust att åka ända ner till sthlm så han erbjuder sig att skicka paketet med post, och det funkade bra.
    Men på köpstället tycker de att sigillet är skadat och att det dessutom saknades skruvar i bakstycket, det har jag lite svårt att förklara så de vill inte ta emot den.
    Vidare så vägrar den öppna cd-luckan, så jag kan inte ens testa om något fungerar nu.

    Någon modifiering (till det bättre) har alltså inte skett öht, jag har i stort sett bara väntat tre veckor på att få tillbaks enheten i obrukbart skick.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag har kollat upp vad som hänt, och det har helt enkelt skett någon form av missförstånd från vår sida.

    Kontakta mig snarast så skickar jag dig en paketlapp med vilken du kostnadsfritt kan skicka din PS2 till oss med företagspaket 16.00.

    Så fort den anländer skickar jag dig en helt ny PS2 med DVD och NEO2.2 chip monterat samt en Action Replay 2.

    Jag ber om ursäkt för att vi behandlat detta ärende på ett felaktigt sätt.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Nu vet jag inte hur jag ska kontakta dig, men min e-mail är richard@firebird.ibk.se eller nisseman@firefly.utfors.se

    / Richard

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    psxcare@netcare.se eller 08-615 21 60 :-)

    Men jag mailar dig så fort jag kommer tillbaka till butiken, jag är inte där just nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Trasig PS2:a
    By Gundam in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 21:16
  2. Fråga angående modifiering av ps2:a.
    By Robson in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-29, 17:04
  3. PS2a trasig efter installation
    By Filli100_15 in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2002-04-27, 18:11
  4. USA importerad PS2:a med svartvit bild.. :(
    By xzorx in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-12-14, 17:38
  5. PS2'a helt död :(
    By diabl0 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-09-17, 20:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •