Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Avancerat problem

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Avancerat problem

    Har lyckats fumla lite med installationen av nya xbmc2, när jag hade ftp:at över allt så startar inte xboxen längre (kan vara värt att nämna att jag använde xbmc som os) till saken hör också att min dvd läsare i xboxen verkar totalt slut (trots att jag använt den max 5ggr) och att när man försöker starta xboxen utan chip så får jag upp ett meddelande om att service behövs (så har det dock varit över ett år, det påverkar inte mitt problem för tillfället)

    så nu ser jag inga alternativ förutom att skruva ur hårdisken ur xboxen och sätta in den i datorn för att installera diverse program på det viset? men är detta möjligt? vad ska det vara för filsystem på disken? samt vad installerar jag dessa program med? jag antar att det behövs nån form av "xbox formatering"?

    tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tänk om alla hade lite bättre chip än de billigaste snikchippen i sina boxar...med SmartXX, Xenium eller X-ecuter 3 hade det bara varit att aktivera ftp access via chippet och fixa problemet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Men för fan, när jag köpte min box (för flera år sedan) fanns inte dessa chip som du nämner, alladin advanced 64 eller vad det heter var det bästa och mest omtalade chipet då, Det är ju knappast så man orkar ändra chip eftersom att det kommer nya?

    men det har inget med mitt problem att göra, är det någon som vet vad jag kan göra? frågan är ganska simpel, går det att installera om xboxens hårdisk när den sitter i Pc:n? som sagt min dvd-drive gav upp direkt när jag köpte xboxet ur butik.
    Last edited by Novocain; 2006-10-26 at 20:24.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja det ska gå, du får väl sätta in den & formatera den i xboxen.
    Men saken är ju att du måste ha en fungerande orginal DVD i boxen ju för att göra det, HD är ju öppen eftersom den sitter i din dator.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hejsan Pege tack för svar. tror dock att vi inte riktigt är på samma sida här.
    hårddisken sitter redan i xboxen, men är oåtkomlig eftersom att jag inte har någon fungerande dvdläsare

    det jag i princip undrar är om jag kan sätta in den i pc:n och skriva info till xbox disken därifrån, tex via nått program eller så som kan läsa xboxens filformat?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja det är ju det jag skrev du skall ha en orginal DVD fr din xbox vet inte om det går men ngn polares prova
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jo jag har en polare som ska ta med sin imorn..

    tänkte samla på mig tillräckligt med info innan dess, tex vad behöver jag för att flasha bios, går detta att göra från ***********/superdisc? sen behöver jag då installera en ny dash men detta ska ju gå att göra från dessa skivor..

    Vilken av dessa ska man använda? eller finns det kanske fler alternativt och även något bättre än dem 2?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    smaken är som baken jag promotar för SuperDisk då vet man hur allt ligger till vid ev fel osv osv
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    OKej, då ska jag bara leta hem den, är det taskiga torrents från Tpb som gäller eller finns det någon officiell sida för detta?

Liknande diskussioner

  1. Problem med ljudstreaming
    By frejac in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 10:38
  2. Problem med Eye-toy
    By Poxen in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 10:12
  3. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  4. Har du problem att flasha X-B.I.T?
    By Rhaos in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-22, 16:45
  5. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 23:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •