Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Komma åt xbox trådlöst

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22

Komma åt xbox trådlöst

Hej!

Vet att detta stötts och blötts förut, men jag fattar i alla fall inte :-( Därför startar jag denna tråd och frågar igen.

Jag har kopplat en trådlös brygga (D-Link DWL-G810) till min xbox. Hur ska jag sedan göra för att nå xboxen via ftp och för att nå utdelade mappar på PCn? Ska jag ha statisk IP på xboxen som jag kört tidigare, eller ska jag ställa om till dynamisk IP?

Hur gör jag för att t.ex nå boxen via FTP? Kopplar jag mot bryggans IP-adress, eller mot xboxens?

Bryggan står ju default på 192.168.0.30 måste jag ändra detta, eller spelar det ingen roll vilken IP den har?

Som ni märker behöver jag lite hjälp på traven. :-)

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Ok, du har en PC, en XBOX och en D-Link DWL-G810. Vad har du mer?
    En bredbandsrouter? En trådlös accesspunkt? Vad har du för IP på PC'n och är den tilldelad med DHCP eller statiskt satt?

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Jag har en trådlös router (Netgear 834). Den delar ut IP-adresser via DHCP.

Har just nu PCn satt på fast IP (192.168.0.3 subnätmask 255.255.255.0).

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Om routern delar ut adresser med DHCP så borde både PC och XBOX kunna hämta adresserna där.

Är DWL-G810 konfigurerad att ansluta mot din trådlösa router? Ser du i din Netgear att DWL-G810 har anslutit?

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Hej! Det konstiga är att det inte funkar någe bra att nå DWL-G810 (via webb-gränssnitt) om jag inte kopplar sladd mellan den och routern.

Ska DWL-G810 ha fast IP? Jag har den konfigurerad på fast IP.

När jag tittar vilka enheter som är anslutna till routern (via routerns webb-gränssnitt) så listar den min PCs MAC-adress 2 gånger fast med olika IP-adresser?!?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    DWL-G810 *MÅSTE* du uppdatera firmwaren på!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Det är redan gjort Hansi.

Jag tog den senaste från D-Link.se

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    OK. Nu är jag nästan där. Jag har bytt ut min router mot en D-link DI-634 och stoppat ett D-link wireless PCI-kort i PCn. Tänkte att det nog var bäst att köra samma märke hela vägen för att få kontakt med xboxens trådlösa brygga.

Jag har nu fått kontakt så att jag kan pinga xboxen och den får en IP-adress av den trådlösa routern.

Problemet nu är att jag ändå inte kan koppla upp via FTP mot xboxen. Jag kan heller inte koppla xboxen mot utdelade mappar på PCn via XBMC´s samba.

Har ni några tips?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Ok..om du istället för "ping ip-adressen" skriver "ftp ip-adressen". Hur lyder felmeddelandet?

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Jag pingar på samma IP-adress som jag försöker ftp:a på. Jag försöker ftp:a med FlashFXP som vanligt och då får jag endast Connection Failed precis som om det inte fanns någon kontakt.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Jag kan t.o.m telnetta in på xboxen från PCn! Men FlashFXP funkar inte :-(

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Jag hade glömt att stänga av Windows Firewall!!! Arrrgh!

Nu får jag endast felmeddelande om att user eller password är felaktigt, men jag misstänker att man måste synka user och password med den trådlösa bryggans uppgifter. Stämmer det?

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Glöm det senaste. Nu funkar allt som det ska! Yippiee!!!

Vet inte varför jag fick felindikation på user eller password en gång i FlashFXP, men nåja. Nu fungerar det i alla fall!

Tack allihopa!

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Man ska inte ropa hej...

Nu har det uppstått en annan skum grej. Efter några minuters överföring från PC till xbox så lägger uppkopplingen ned.

Detta gäller när jag streamar från utdelad mapp på PCn till Media Center i xbox och det gäller även när jag för över ett spel från PCn via FlashFXP till xboxen.

Är det någon som har en aning om vad detta kan bero på? Först trodde jag att det kunde lösas med att uppgradera Xbox Media Center, men när uppkopplingen betedde sig lika illa via FTP mot EvolutionX dashboard så gav jag upp den idén.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Tro det eller ej, men nu har jag gjort ett par lyckade tester att streama från PCn till xboxen. Har kört 1 film och ett par tv-serie avsnitt utan avbrott.

Det som jag har ändrat är att jag slagit av Xtreme-G som finns på D-links router.

Ska testa om det funkar att föra över via ftp utan att den bryter också snart.

Funderar dock på att skaffa ett trådlöst PCI-kort med MIMO-stöd (DWL-G520M) istället för det jag har nu (DWL-G520) då det inte fungerar att streama från PC samtidigt som man tankar på PCn (då hackar streamningen ganska mycket).

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Då har jag testat Ftp också och det fungerar fint även fast det går låååångsamt. Har dessutom streamat lite mer och det verkar stabilt sålänge jag inte tankar på PCn samtidigt.

Liknande diskussioner

1. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  2. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  3. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24