Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: DevHook hjälp! (Pendragon, Begga?)

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23

DevHook hjälp! (Pendragon, Begga?)

Hej kompisar...

Sitter här kraftigt förvirrad med min PSP 1.5a (USA) och ett 2Gb HighSpeed kort.
    Efter att ha försökt uppdatera mig via DevHook tråden här på sidan och den på PSPhacks är jag inte mkt klokare.

Hur gör jag?
    Har laddat ner USB ultimate installer v0.3.1 Final (innehåller bla devhook?)
    Vad gör jag nu? Ska jag ansluta PSP via USB till datorn och köra exefilen så installeras det jag behöver på rätt ställe på kortet?
    Eller ska man köra Straight Install 2.71 SE-B with DevHook (2.71)??
    Om det nu är så enkelt, vad blir nästa steg för att slippa nöta på mina UMD?
    Har en bunt säkerhetskopior som jag vill köra från minneskortet.

Tack för att ni finns!

//PSP (Pretty Stupid Person)
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av GroGGmanneN.se
    Hej kompisar...

Sitter här kraftigt förvirrad med min PSP 1.5a (USA) och ett 2Gb HighSpeed kort.
    Efter att ha försökt uppdatera mig via DevHook tråden här på sidan och den på PSPhacks är jag inte mkt klokare.

Hur gör jag?
    Har laddat ner USB ultimate installer v0.3.1 Final (innehåller bla devhook?)
    Vad gör jag nu? Ska jag ansluta PSP via USB till datorn och köra exefilen så installeras det jag behöver på rätt ställe på kortet?
    Eller ska man köra Straight Install 2.71 SE-B with DevHook (2.71)??
    Om det nu är så enkelt, vad blir nästa steg för att slippa nöta på mina UMD?
    Har en bunt säkerhetskopior som jag vill köra från minneskortet.

Tack för att ni finns!

//PSP (Pretty Stupid Person)
    Känns som en favorit i repris dethär "Undrar om hansi har återskapat forumsbiten med en backup av gamla databaser eller om det är jag som har en DejaVu känsla *skratt*"

Har du lyckats backuppa dina PSP spel så borde du klara av att installera Devhook

Steg 1 - Formatera minneskortet i din PSP

Steg 2 - Koppla upp din PSP mot din PC med USB kabeln och välj USB mode på PSP´n.

Steg 3 - Lägg in Devhook "Ultimate installer" eller liknande program, oftast en .exe fil som man kör från sin PC som steg för steg guidar dig.
    *OBS! Virussök filen först!!
    Passa här på att skapa en katalog på minneskortets Root som heter ISO och lägg dina ISO eller Cso filer där.

Steg 4 - Starta om din PSP med en UMD skiva i och ladda Devhook från minneskortet.

Steg 5 - Ladda rätt iso och ställ in rätt konfiguration i menyn "Byt bara .ISO fil" och välj Start.

Går inte spelet igång kanske det inte är kompatibelt med Devhook.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    JAG VISSTE ATT JAG INTE VAR KNÄPP! *skratt*

Här är länken från samma kisse = http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27296
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. hjälp med DEVHOOK! Blir galen ! :|
    By Blitzkrieg in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 20:20
  2. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 03:13
  3. HjÄlp!!
    By SaypaY in forum XBOX Case Mods
    Senaste inlägg: 2005-08-30, 17:51
  4. Hjälp Hjälp Hjälp...snabbt snälla
    By Tjoaren in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 15:43
  5. BehÖver Verkligen HjÄlp Med Anslutningar! SnÄlla HjÄlp!!!!
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 22:46

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner