Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Hur lång tid tar det? :/

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0

Red face Hur lång tid tar det? :/

Jag håller på att flasha om boxen. Jag har Xecuter 3 och ska lägga in bios X3_3294 som jag hämtade igår! nu hat jag ficksat allt och satt igång det men den har bara kommit 25% på 10min! Det bara rasslade till så var den där men nu står den bara still! hur lång tid ska det ta totalt??

Jag hoppas att det bara var X3_3294.bin filen som ska ligga i C:/Bios/ och inte några fler, för det la jag aldrig in!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du skall inte hinna skriva ett såhär långt inlägg under tiden den flashar iaf :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    vad händer om jag stänget av den nu då?? får jag inte igång den då??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du bör kunna få igång xecuter 3 i dess recoveryläge genom att trycka på power och eject samtidigt eller nästan samtidigt när du startar xboxen. Men vissa x3 chip på vissa xboxar har problem med recoveryläget, då måste chippet tas ur och flashas i en annan xbox.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    fick igång det som vanligt och i evox läge. Men vågar jag försöka igen eller ska jag välja ett annat bios? Första gången jag gör detta!! :/

Har en 1.5v 250gig hd Något bra förslag på Bios?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Fick du igång recovery läget?

Prova det annars innan du försöker flasha igen.

Om recoveryläget fungerar på din xbox så skall det inte vara någon fara att flasha fel, bara prova igen tills det biter.

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    vad innebär recoveryläget?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Att flashbios startar så att du kan flasha in ett nytt bios i chippet igen

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    tack nu fungerar det, ska bara försöka få så att xbmc är direkt typ. För det går väl?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    XBMC2 som dasboard
    I den nerladdade XBMC hittar du 2 st mappar
    XBMC & TOOLS
    Du ser 2 st filer med filändelserna SHORTCUT by TEAM XBMC.cfg & SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe
    Byt namn på dom till avalaunch.cfg & avalaunch.xbe
    FTPa över dom till C:\ på din xbox
    klart
    booota om boxen så skall det nu funka
    XBMC som dashboard

Du kan även göra som jag att man hänvisar direkt i bioset till xbmc.
    I X2.5035 skrev jag in "dash1Name = F:Apps\XBMC\default.xbe" i x2config.ini filen.
    Last edited by pege63; 2006-10-31 at 21:45.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

1. Hur lång tid?
    By Perklunt in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-30, 09:58
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-27, 21:51
  3. Hur lång tid tar det att flasha?
    By metallion in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-12-15, 08:45
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23