Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Invalid computer name?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Invalid computer name?

    Jag har letat i många inlägg men inget av dem tycks hjälpa mig. Jag kan koppla upp mig mot min XBOX med en tvistat TP när XBOX är i dashboard. Har även ställt in så att jag kan se filerna som jag lagt på hårddisken i XBOX.
    Har läst ett otal guider om hur man ställer in för att streama från datorn men får inte till SMB inställningarna mot min dator.
    Jag använder en laptop som har ett ethernet kort som är kopplat mot XBOX och även ett trådlöst som är kopplat mot min andra PC.
    Hur jag än skriver in sökvägen, med IP, lösen, länkar till den utdelade mappen så får jag bara "Invalid computer name".

    Har flera gånger kontrollerat vad min dator heter på nätverket pch även ställt in en användare som heter "xbox". Har även provat att ändra lösenordet innan ip nummer till det som den aktuella datorn har, men inget verkar lyckas.

    Så vad är det som är fel?

    Väldigt tacksam för hjälp!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Vilken vers av xbmc pratar vi om här?
    Om du har ett DHCP nätverk behöver man inte skriva in ngt alls
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har lagt in den senaste som fanns tillgänglig. Jag har provat att ställa in boxen på DHCP men samma felmeddelande dyker upp. Behöver jag ändra något på kortets inställningar i datorn?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Om du klickar på mitt namn kollar min sida klickar på lämken nätverksinst så har du klarat ca 60% sen kan vi prata vidare
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack så väldigt mycket. Jag har läst din guide ett antal ggr men innan inte fått det att fungera. Av någon anledning så vill min box inte ändra ip i dashboard så jag skrev istället av alla nummer och lyckades få ihop det, så nu är jag en vädigt glad ny medlem i detta forum. Tack Pege63!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    ledsen att dra upp en gammal tråd, men jag har exakt samma problem!
    Har suttit i timmar, dagar med det här. Vad är felet?
    jag har vista, senaste versionen av xbmc, och jag kör med en korsad kabel från datorn till xboxet.

Liknande diskussioner

  1. Invalid Xbox Version
    By fanatic_power in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 14:25
  2. Invalid EEP-ROM
    By LoX in forum Xenium Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-02, 10:49
  3. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 17:19
  4. Invalid computer name
    By joellindgren in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-05, 10:57
  5. IMDB: invalid url
    By Bluff in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-09, 16:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •