Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Alla spel Hänger sig! (M3 lite micro) från psxcare

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20

    Alla spel Hänger sig! (M3 lite micro) från psxcare

    Hej! köpte en m3 adapter (micro sd) och varenda spel jag testar hänger sig! har använt alla inställningar som man ska enligt "listan" med inställningarna för varje spel, även testat olika versioner av spelen. Jag har senaste uppdateringen (v29) på både loader och game managern. Jag har även testat att nergradera till alla möjliga versioner men ingen lycka, ja kan spela spelen i max 10 minuter sen hänger dom sig! jag provade även med ett annat sd kort , ett sandisk 512 istället för mitt andra transcend 1gb (båda är kompatibla enligt test) ja fattar inte vad detta kan bero på och det måste ju vara M3:n som är felaktig?? jag testade oxå att flasha om dsen med flashme firmwaren men no go där heller...

    nån som har några tips? eller ska jag skicka tillbaka den och få den utbytt?

    Ds:en är en "Lite" modell och den köpte jag för en månad sen.

    Tacksam för all hjälp, vill ju kunna spela utan att vilja bryta mitt stackars Ds i tu när spelen hänger sig.

    Mvh //S
    Last edited by staflaraf; 2006-10-29 at 19:00.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har väl pratat med dig i telefon?

    Bara å skicka hit din m3 adapter och ditt minneskort så kollar vi om det fungerar bättre i en annan m3 adapter.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    stämmer bra det, här var det snabba svar=) tänkte om nån hade nåt tips bara innan jag skickar in den.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Kom på att dom sa att mitt DS är från england, inget speciellt ja behöver tänka på då? och det är väl den engelska updaten jag ska installera?
    Last edited by staflaraf; 2006-10-29 at 19:17.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, om du inte föredrar kinesiska menyer eller nåt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Tja, skickade in m3 LITE Micro adaptern nu för ca en vecka sedan till er, har ni kollat på den ?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den ligger i mitt kontor och blänger elakt på mig (om det är den som kom i en blå postenpåse). Jag fick julrushen och mellandagsrushen i nyllet och har inte haft en chans att sitta och gå igenom returer senaste veckorna. Tro mig, du vill inte ha mitt blodtryck i december :-) Skall snart kolla på den...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    hehe, det är lugnt. Bara undrade så den hade kommit fram, jo det är den i en liten posten påse. Det är ju bara att byta ut den i stort sett för jag har testat allt som går! har du inga m3 lite kvar så kan ja ta en DS-XTREME 4GBIT (512MB) så kan du ju ta micro kortet som satt i min m3 lite som mellanskillnad om du vill... är lite trött på slot 2 sakerna

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ALLA mina flashprylar förutom ett par m3 compact flash tog slut i förrgår, folk stod på kö och köpte allt jag hade...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Okej, hur länge tar det innan du får in nya grejer då?

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    nå, händer det nåt? snart gått 2 veckor

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag fick en öppet-köp m3+micro sd i retur idag så nu har jag en att jämföra/byta med, gav en tekniker i uppdrag att titta på den idag men han fick plötsligt bråttom iväg för en trafiklektion...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Okej! Men jag har googlat massor om m3 adaptern och en viss batch hade problem med "skeva" chip så att kontakten med ds:en blev bristfällig. så är nog fallet med min eftersom den fungerar ibland ett tag och ibland inte alls, så det är bara att byta ut. Skulle gärna vilja ha den eftersom jag väntat ett bra tag nu...

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp den är testad och utbytt nu, skall skickas idag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Kanon! kan det var den avin jag fått i brevlådan?

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Hej igen, ska man verkligen behöva vänta mer än 2 veckor på sina grejer? har ni inte saker på lager så vill jag ha mina pengar tillbaka! Ni sa ju att ni hade skickat sakerna för en vecka sen?!

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den skickades i fredags. Tog någon dag extra eftersom du hade bytt skal på den jag fick tillbaka, teknikern lade märke till det och bytte till samma färg på den du fick tillbaka.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Den skickades i fredags. Tog någon dag extra eftersom du hade bytt skal på den jag fick tillbaka, teknikern lade märke till det och bytte till samma färg på den du fick tillbaka.
    Okej, då borde den vara här snart då....

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Hej igen, kan du PM:a mig kollinummret så jag kan söka på paketet, verkar ha slarvats bort!

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nä vi råkade skicka det till ....gränd 2d istället för .....gränd 2f...

    och då blev det för svårt för posten hos dig "åter avsändaren, adressaten har flyttat utan att begära eftersändning"

    Jag provar skicka igen!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nä vi råkade skicka det till ....gränd 2d istället för .....gränd 2f...

    och då blev det för svårt för posten hos dig "åter avsändaren, adressaten har flyttat utan att begära eftersändning"

    Jag provar skicka igen!

    Fy fan ja hatar posten, hur svårt kan det vara. Aja hoppas det blir rätt nu då=)

    Tack för bra service å snabba svar iaf!

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Online Spel HÄnger Sig
    By NORDWIND in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 00:41
  3. Xboxen hänger sig vid överföring av filer
    By Boris in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-01, 17:41
  4. Orginal PAL spel fungerar ej på min psxcare chippade ps2
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-26, 01:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •