Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Mitt Xbox fungerar inte

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0

Mitt Xbox fungerar inte

Jag har haft ett Xbox ett tag nu, och jag har ett problem. Häromdan när jag skulle starta det så gick det inte igång, startknappen lös men det radades upp sifferkoder och annat. Inget spel går att få igång, har nån varit med om nåt liknande och kan förklara hur man reder ut detta?

Hade varit kanon hyggligt!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Nu ska jag ge er lite kött på benen för att se om detta går att lösas.
    Till att börja med, jag fick låna detta Xboxet av en kompis, han sa om jag fick det att funka, så skulle jag få låna det under en längre tid (eftersom har skitit i att försöka fixa det och köpt ett nytt).

Men så här är det:
    01. Xbox inköpt 2002
    02. V1.1
    03. Lampan lyser röd/grön
    05. Error 06
    04. Han hade chippat med Duo 2, och flashat.
    05. Org. hdd sitter i, både innan och efter chippandet (alltid haft org HDD i, inte byt upp sig)

Det var chippat, fungerade kanonbra ett tag, sen la det av. Nu är chippet uttaget och det fungerar fortfarande inte.

Vad göra åt detta, nu har jag gett så mkt information som möjligt!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    vad e det för chip hur ser det ut?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    jag har tyvärr ingen anning, ska fråga min polare så fort jag vet det!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    ang så e det lite märkligt man får det när
    6 - kernel - Kan inte låsa upp hårddisken. Vanligaste orsaken är att man försöker använda hårddisken från en annan XBOX.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Jo, jag vet. jag har läst igenom koderna mkt, men han sa att han inte hade bytt HDD i den

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Men kan man inte bara ladda ner en skiva på nätet, som REBOOTAR hela skiten och gör så att den blir som "ny" igen?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Finns ju SuperDisk 3.7RC8
    men då måste man ha ett fungerande chipp & bios

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Jag har snackat med han, han visste inte vad chippet hette, men han kommer ihåg att det var blått, så jag förmoddar enligt Duomod********* att Chippet va: "DuoX 2 Lite Chip"

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    fanns det då kan vara ett X2 lite

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kan vara korrupt eeprom
    Kan vara en felaktigt låst hårddisk

Hade boxen kommit in till oss så hade receptet varit att ta vårt preppade SmartXX chip med fungerande eeprom för just det videochippet du har i den xboxen och gjort "restore eeprom".

Sedan hade vi satt i en ny hårddisk eller låst upp den befintliga via hddunlock.com
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Först hade vi nog provat en annan ej låst hårddisk såklart...

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    "Hade boxen kommit in till oss" Hansi, det du skriver där, vad skulle det kostat att göra denna proceduren?

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Hansi, vad hade det kostat att fått Xboxen fixad?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    c:a 500:-

Då har jag räknat med en ny 8 eller 10GB disk till den samt lite arbetstid.

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Hansi: maila till mig: leehawk_87@hotmail.com så kan vi snacka lite om hur det skulle kosta och andra saker!

Hör av dig!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Maila mig istället om du har frågor utöver ovanstående. Annars kommer du bara in eller skickar in boxen :-)

Liknande diskussioner

1. Hur Man Softmoddar Ett Xbox
    By Blixten100 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 20:44
  2. Har Forza orig spel men fungerar inte på mitt flashade xbox??
    By Tokholm in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 00:21
  3. Hjälp mig Flashningen fungerar inte!!
    By sad_88 in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-12-12, 20:04
  4. Fungerar inte
    By Tux in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 13:03
  5. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 14:12

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner