Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: PSP med FW2.81

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0

PSP med FW2.81

Hej på er alla...

Köpte mig ett PSP men vad jag har läst här så är det ingen vidare version 2.81
    Finns det något man kan göra med den för att köra brännda spel? Eller är det bara att hålla sig till orginal tills vidare till en downgrade kommer?

Tack på förhand!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    nix. finns tyvärr inget hack till 2.81. kolla ifall du har öppet köp på den den.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Bara vänta tills Fanjita och gänget hittar på en hook som är "säker"
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Hur lång tid har det tagit tidigare FW har blivit hackade efter att dom har blivit släppta?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    det tog rätt så lång tid. ännu värre är att din psp antagligen är av modell ta-082. Dom modellerna har även ett hårdvaru skydd som inte tillåter firmware <2.50 vilket gör det väldigt svårt att nergradera den till 1.50 (räkna inte med att nån kommer lyckas).

lyckas man hacka den modellen så tror jag att det kommer vara i form av ett costum firmware.

Om du köpte din psp för att kunna köra emulatorer och backuper etc så gör du nog bäst i att försöka få tag på en annan psp, tyvärr.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Lynx
    det tog rätt så lång tid. ännu värre är att din psp antagligen är av modell ta-082. Dom modellerna har även ett hårdvaru skydd som inte tillåter firmware <2.50 vilket gör det väldigt svårt att nergradera den till 1.50 (räkna inte med att nån kommer lyckas).

lyckas man hacka den modellen så tror jag att det kommer vara i form av ett costum firmware.

Om du köpte din psp för att kunna köra emulatorer och backuper etc så gör du nog bäst i att försöka få tag på en annan psp, tyvärr.
    Förutom detta måste man hitta en "Bugg/Bakdörr" som möjliggör att man startar en egen applikation som sedan tvingar fram en nedgradering.
    Detta har ingen ännu lyckats med till 2.80+ men 2.71 har i vissa fall kunnat gå att nedgradera

Har du öppet köp på enheten, returnera den, skaffa en annan, kontrollera FW innan du köper "Starta enheten i butik"

Lycka till.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    Tjenare!

Hur kommer det sig att du skriver att några fall av nedgradering av 2.71 har lyckats?, sitter nämligen själv med ett vitt psp med version 2.6 från fabrik och funderar på att nedgradera med hjälp av easy downgradern. Fick av en annan sida (*******) förklarat att det var bättre att uppdatera till version 2.71 och sedan nedgradera med easy downgradern 2.71. Men nu när man läser ditt inlägg så blir man ju lite skeptisk vilket som är bäst, att nedgradera från 2.6 eller uppgradera till 2.71 och sedan nedgradera?
    kan tillägga att jag har den opatchade versionen av gta. Så då undrar jag helt enkelt vilket du tycker är bäst att göra,
    1. hålla kvar vid 2.6 och köra easy downgradern med hjälp av gta. (2.6 är installerad från fabrik).
    2. uppdatera till 2.71 och sedan nedgradera med hjälp av easy downgradern 2.71?
    Vilket är säkrast?

Mvh ******

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Spelar nog ingen större roll i praktiken. Jag är lat och skulle ta den från 2.6 med gta, då slipper man ju flashningen till 2.71 som tar flera sekunder i onödig tid.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Cillus
    Tjenare!

Hur kommer det sig att du skriver att några fall av nedgradering av 2.71 har lyckats?, sitter nämligen själv med ett vitt psp med version 2.6 från fabrik och funderar på att nedgradera med hjälp av easy downgradern. Fick av en annan sida (*******) förklarat att det var bättre att uppdatera till version 2.71 och sedan nedgradera med easy downgradern 2.71. Men nu när man läser ditt inlägg så blir man ju lite skeptisk vilket som är bäst, att nedgradera från 2.6 eller uppgradera till 2.71 och sedan nedgradera?
    kan tillägga att jag har den opatchade versionen av gta. Så då undrar jag helt enkelt vilket du tycker är bäst att göra,
    1. hålla kvar vid 2.6 och köra easy downgradern med hjälp av gta. (2.6 är installerad från fabrik).
    2. uppdatera till 2.71 och sedan nedgradera med hjälp av easy downgradern 2.71?
    Vilket är säkrast?

Mvh ******
    Håller med Hansi här helt
    Lathet är den godaste heten av dem alla.
    Kör Easy Downgrade med en opatchad GTA från 2.50-2.60 den fungerar stabilare och man slipper Boota om den lika många gånger som 2.71 användare
    Onödigt att riskera saker i onädan lixom
    + att du slipper få hjärtstillestånd i onödan

bättre en liten infarkt vvarje gång man downar från 2.50-2.60 än flera på raken vid 2.71
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    riskera? den nya 2.71 nergraderaren är ju den säkraste av dem alla. S

Update Flasher for 2.71 by Dark_AleX
    ------------------------------------

WARNING: this program writes to the flash. The author is not responsable of any damage that
    happens to your psp, since this software is free and unlicensed.

This tool enables a 2.71 running HEN C to downgrade to any version from 1.50-2.70 or to
    reflash the own 2.71.

Theoretically, TA-082 users could downgrade to 2.70/2.60/2.50.
    Ta-082 users: DO NOT TEST anything below 2.50.

This downgrader is safer, faster, and a lot easier to use than the previous downgraders.
    It also makes a clean firmware install, since this time there is a format of flash0
    (just like sce updaters do).
    Last edited by Lynx; 2006-11-06 at 11:22.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lynx
    riskera? den nya 2.71 nergraderaren är ju den säkraste av dem alla. S
    Säkrare än tidigare downgraders från 2.71, JA!! Men inte säkrare än de andra ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    och definitivt inte mer osäker än gta downgradern. Jag vill faktiskt också påstå att nergraderingen med generic downgradern blir bättre eftersom den för det första inte använder andra användares firmwaredumpar och för det andra formaterar flashminnet innan den skriver till det.

http://forums.qj.net/f-psp-homebrew-...ngs-57555.html

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 86
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 12:05
  2. Hjälp med Snes emulator på psp
    By Lizzie in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2005-10-07, 12:27
  3. Webbsida med PSP designad för PSP 2.0 browsern.
    By ktd in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2005-09-13, 02:02
  4. launchELF med nätverksstöd!
    By TPsys master in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-08-04, 23:45

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner