Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: xbox360 till DVI HDTV

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

xbox360 till DVI HDTV

Finns det idag ett sätt för mig att få hdtv när den enda ingång jag har är en dvi ? Personen i butiken sa att om jag köper en Vga->DVI kommer det inte vara digitalt utan analogt och jag kan då inte få HDTV på spelen. Stämmer detta eller finns det ett annat sätt ?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    varför ställer du samma fråga i 2 trådar samtidigt?

Den du har pratat med är en tomte.

360'n har i dagsläget ingen digital utgång (HDMI eller DVI). Komponentsignalen är analog. Men det har inget med HDTV att göra. Bara din tv stödjer hdtv-upplösningar så är det inget problem.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

hmm

så med en VGA till dvi converter så kommer jag fortfarande få samma kvalite på bilden som om jag hade en vga ingång ? Ingen skillnad i kvalite när jag kör spelen i hdtv läge 720 ?

Tack för svar

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    konertern kommer inte trolla fram nån högre upplösning än vad som kommer ur VGA-kontakten.... däremot kan det ju vara så att din tv kan hantera upplösningar på olika sätt beroende på vilken ingång signalen kommer från.... men räkna inte med det

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Ludwich
    så med en VGA till dvi converter så kommer jag fortfarande få samma kvalite på bilden som om jag hade en vga ingång ? Ingen skillnad i kvalite när jag kör spelen i hdtv läge 720 ?

Tack för svar
    Ja, någonstans måste ju ändå konverteringen från analog (vga) till digital information (vilket plasma/lcd skärmarna displayerna är) ske.

Bäst är givetvis att köra digital signal hela vägen utan att förstöra bilden med onödiga analoga överföringar, men kostnaden för digital utgång ville microsoft inte ta på 360:n.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Ställt till det ordentligt med xbox360
    By norman in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 03:42
  2. 7.1 Hur hittar jag BIOS-versioner, programvaror m.m. till XBOX?
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2005-07-21, 23:25
  3. Lucif3r's Guide till din CS 1.6 Server
    By Lucif3r in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 21:45
  4. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:44
  5. 2.1 Kommentarer till guiderna ENDAST som svar till DETTA inlägg!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2003-05-23, 09:05

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner