Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: E71

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    19

    E71

    Har precis laddat ner nya uppdateringen från live... när boxen startades om så kom detta felmeddelande upp. E 71. Har kollat runt lite här och där... men felkod E 71 listas överallt som okänd.

    1413 är felkoden som jag får fram när jag läser av "blinkningarna".

    Någon av er som råkat ut för detta?

    Det är Toshiba-samsung-läsaren med FW 3.3

    Har försökt få tag på supporten... men det tusan omöjligt ju.
    Last edited by ReZnoR; 2006-10-31 at 14:11.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Folk rapporterar om det men då med 4.2 firmware, enligt rapporterna skulle det funka att nedgradera till 3.3 men låter ju skumt för dig.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Kanske skulle testa att uppgradera till 4.2 i läsaren då? Nja... tvivlar på att det skulle vara tvärtom för mig...

    vad irriterande det här är. Jag har bara en KONTANTKORTSMOBIL... och det går inte att ringa till supporten med det. Har provat numret för mobil... men gav upp när jag väntat en halvtimme.

  4. #4
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Startar xboxen som vanligt?
    Vilken version av samsung läsaren har du (ms25, ms28 etc.)?

    Jag har hört att om man har en viss version av samsungen så måste man flasha tillbaka läsaren till orginal och boota boxen som vanligt och sedan flasha om den. Dock är jag ej säker.

    Eller om du har köpt boxen hos psxcare så antar jag att de går in under garantin och de flashar om den åt dig.
    Last edited by Fruktsoda; 2006-10-31 at 15:53.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Det är inte säkert att en omflashning hjälper, så illa kan det vara. Därför måste folk med moddade Xbox 360s helt enkelt se till att inte uppdatera tills vi vet mer om det här.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Ok, omflashningar hjälper tydligen. Läs vidare på xbox-scene.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Nåja, ska testa att flasha om den nu. Först in med originalbackupen o sedan testar jag de olika versionerna. Det kan ju vara så också att det helt enkelt blev något fel med uppdateringen så att den kraschade... då är det ju kört, likaså om microsoft helt enkelt blockat.

    Men får se...

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    19
    HOW TO AVOIDProblems:
    Samsung MS25 - Rarely seems to have issues, your safest bet is to have 4.1 or 4.2 firmware before you update.
    Samsung MS28 - Seems to have issues a lot, though not always. Best bet is to update to Xtreme 4.1/4.2 firmware before updating.
    Hitachi - Does not seem to be having issues.
    IF YOU HAVE RUN INTO E66:
    Simple, reflash your drive. Seems to have worked every time.

    *There is absolutely NO reason to panic, if it happens to you it is easily fixable*
    I'll need mods to edit this with new info if/when it becomes available.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    E71 beror ej på flashad firmware, en polare kom hem hit med en blå ny box helt orörd och körde igång den och gjorde uppdateringen, fick e71 sedan och boxen går ej att starta, ms supporten är som sagt omöjlig att komma fram på
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Nope det stämmer... det räckte med att bara koppla ur läsaren. Det står E 71 direkt på skärmen... vilket skräp. Men nåja... jag kom fram till supporten och de ska byta ut den mot en ny. Men det lär ju ta tid... Först skulle jag få hem några papper inom en vecka... sen ska man packa ner 360:n o skicka iväg den... sen är det bara o vänta då.

    Undrar om det kommer fram någon info snart om vad E 71 egentligen är för fel... hm... någon mer än jag som tror att det beror på något fel vid uppdateringen? Att datan blir korrupt eller så, enkelt formulerat.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    ja alltså 12ans vansinne, skulle flasha den åt polaren men instinkten sa mig att test köra den åtminståne litegrann först, veva igång den osv och så blire den där skiten, ska ner till siba på lördag och byta ut den, tänker dom hänvisa mig till supporten för att ha använt den 5min så bränner jag ner fasaden på huset
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av BadRuby
    ja alltså 12ans vansinne, skulle flasha den åt polaren men instinkten sa mig att test köra den åtminståne litegrann först, veva igång den osv och så blire den där skiten, ska ner till siba på lördag och byta ut den, tänker dom hänvisa mig till supporten för att ha använt den 5min så bränner jag ner fasaden på huset

    Prova å flasha den med xtreme 4.2. Verkar vara mer kompatibelt än original :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    I think this is right for now, anyone can prove that this is wrong?

    - MS25 : ORIGINAL OK
    - MS25 : 3.0 OK
    - MS25 : 3.1 OK
    - MS25 : 3.2 OK
    - MS25 : 3.3 OK
    - MS25 : 4.0a/b OK
    - MS25 : 4.1a/b ERR66
    - MS25 : 4.2a/b OK

    - MS28 : ORIGINAL OK
    - MS28 : 3.0 ERR66
    - MS28 : 3.0 ERR66
    - MS28 : 3.1 ERR66
    - MS28 : 3.2 ERR66
    - MS28 : 3.3 ERR66
    - MS28 : 4.0a/b ERR66
    - MS28 : 4.1a/b OK
    - MS28 : 4.2a/b OK
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    hur vet man om man har en M25 eller en M28?
    Jag laddade ner nya Live uppdateringen igår och det funkar bra. Har en samsung med firmware v2 nånting.... Bara nba2k7 som strular då och då ändå...verkar ej hitta nån annan som har samma problem med detta öven om folk på live råkar ut för det då och då...

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    176
    Respekt
    0
    det står på läsaren..

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    jag måste alltså öppna boxen? Eller år det på utsidan eller kartongen?

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Du måste öppna.

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla vad du har för lot# på kartongen.

    Är det 0620 eller mindre så är det mest troligt en ms25
    Är det 0621 eller senare så är det mest troligt en ms28

    Är väl inte exakt där brytningen går, jag har aldrig sett någon anledning att memorera vilka lot# som haft vilken samsung, jag är mest intresserad av att det öht ÄR samsung...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    jag har lot# 0616 och då troligtvis en ms25.
    Hansi - köpte den flashad å klar från er i slutet av September. Vilken firmware tror du jag har fått då? Allt utom 4.1 verkar ju ok....

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    Prova å flasha den med xtreme 4.2. Verkar vara mer kompatibelt än original :-)

    haha ja men troru jag öppnar den och börjar modda när den är sprakny? gick ju till affärn och bytte den såklart istället, nu fick vi en som funka prima =)
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Har nu löst detta problemet jag hade med E71. Det berodde på min läsare... en Toshiba-Samsung... satte mest för skojs skull i en Hitachi och testade... det fungerade! Vet inte men antagligen så fungerar det nog lika bra om jag skulle sätta i en ny T-S. Vilket betyder att min läsare är trasig. :s

    Nåja... nu behöver jag inte skicka in den. Bara spela igen.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •