Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 33

Diskussion: MS DÖDAR boxar med moddat FW i nya uppdateringen!

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0

    MS DÖDAR boxar med moddat FW i nya uppdateringen!

    Om ni har moddat eran Xbox 360 och installerar den nya dashboard uppdateringen idag kommer eran Xbox att dö en gång för alla verkar det som.

    DRA UR ERAN NÄTVERKSKABEL TILLS VI VET ALLT!!

    Edit: Hansi, gör så att den här informationen kommer till alla som besöker det här forumet, på studs! Du har ett ansvar att se till att så lite 360s blir brickade som möjligt, och de Blir brickade!
    Last edited by Drexon; 2006-10-31 at 15:54.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du någon länk till mer än en konfirmerad rapport om detta?

    Jag gillar INTE att sprida vidare rykten utan vidare. Jag får helt enkelt köra in lite uppdateringar i några boxar här först...

    Jag tror inte ms utan vidare skulle förstöra kunders xboxar i olika länder i europa med olika konsumentlagar. Deras support skulle inte kunna hantera detta...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    En sekund....

    Edit: Hela Xbox-scene-forumet rapporterar detta, finns inte så mycket bättre empiriska bevis. http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=146

    Make it happen, Hansi.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    /j #fw på effnet hansi....

    Vill också tona ner skrämselpropagandan, det verkar som det löst sig för de flesta genom att flasha in annan firmware. Så brick tycker inte jag man ska snacka om.
    Last edited by banan1; 2006-10-31 at 16:09.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu har jag loggat in en nyflashad 360 med hitachi drive och xtreme 2.2, uppdaterat osv.

    Än så länge inga problem. Den får stå på inloggad över natten, så skall jag testa mer imorgon samt försöka hinna med att testa en 360 med samsung också.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Drexon
    En sekund....

    Edit: Hela Xbox-scene-forumet rapporterar detta, finns inte så mycket bättre empiriska bevis. http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=146

    Make it happen, Hansi.

    Är det därför dom klistrat den här tråden:
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=553147

    "No Ms Is Not Banning Due To Firmware Hacks"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Den länken gäller Microsoft Live banning.
    Här diskuterar vi väl risken för att xboxen ska sluta fungera ( temporärt troligtvis ) och kräver omflashning.

    Diskuteras på xbox-scene på:
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=559081

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Smile

    Citat Original inlägg av Hansi
    Nu har jag loggat in en nyflashad 360 med hitachi drive och xtreme 2.2, uppdaterat osv.

    Än så länge inga problem. Den får stå på inloggad över natten, så skall jag testa mer imorgon samt försöka hinna med att testa en 360 med samsung också.
    Tack så mycket för testet Hansi. Måste kolla vilken version av firmware som jag fick inlagd av er innan jag testar och logga på LIVE och köra en update.. Annars så får jag väl komma förbi och uppdatera lite firmware

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Mjo, har läst vidare nu. Verkar som om bara Samsung-läsare påverkas samt att bara vissa firmwares påverkas. Det ska även gå att fixa med en att antingen återflasha original-firmwaret eller flasha in ett nyare firmware. Så ditt experiment med Hitachin är nog dömt att misslyckas.

    Det är som banan1 säger, det här gäller inte banningar utan brickningar av Samsung-drives med vissa firmwares. Läs på lite så ser du snart vidden av problemet. Tyvärr kommer det här nog påverka företag som moddar som erat mest är jag rädd. =/

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    19
    uppdaterade min fick fel !!!
    jag har samsung och flashade min hos psx care för ca en vecka sen.
    "E66" hoppas ni har kvar min orginal fw så vi kan testa

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    19
    HOW TO AVOIDProblems:
    Samsung MS25 - Rarely seems to have issues, your safest bet is to have 4.1 or 4.2 firmware before you update.
    Samsung MS28 - Seems to have issues a lot, though not always. Best bet is to update to Xtreme 4.1/4.2 firmware before updating.
    Hitachi - Does not seem to be having issues.
    IF YOU HAVE RUN INTO E66:
    Simple, reflash your drive. Seems to have worked every time.

    *There is absolutely NO reason to panic, if it happens to you it is easily fixable*
    I'll need mods to edit this with new info if/when it becomes available.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    men uppdatera först flasha sen
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Får min 360 i slutet av veckan. Ska jag uppdatera live först, sen flasha om till "Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_3_Stealth 8in1" (antar att det blir en hitachi läsare)?

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19
    Vågar ja logga in på LIVEen tror ni?
    Har en Hitachi DVD i in, har orginal firmware men snubben som fixa min 360 bor inte kvar, så ja vet inte vad ja skall ta mej till om det blir error, men som sagt, ingen som rapporterat fel med Hitachi läsaren? Vad säger ni? Vågar man logga in?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Inga Hitachis verkar ha fått problem, men jag skulle nog vänta ett tag om jag vore du.. och det är jag, eftersom jag har en Hitachi, och kommer vänta. :P

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19
    hehe, ja ja tänkte vänta, då ja blir toki om den pajjar nu =)

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Men grabbar, se det från den positiva sidan:
    Äntligen en positiv sak med att få Hitachi läsaren
    Hoppas bara de inte kommer med något liknande till Hitachi, lär dock hände

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19
    Finns väl inget negativt med Hitachi ???

  19. #19
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Jag loggade nyss in med min Hitachi. Blev rejält rädd när det spökade när jag skulle starta Splinter Cell sen. Det bara hängde sig. Sen starta jag om Xboxen, och då blev allt bara vitt.

    Men sen tog jag ut skivan, provade ett annat spel. Och då gick allt som vanligt igen. När jag sedan provade Splintan igen så gick det finfint.
    Märkligt att det ska hålla på så just nu.

    Är nog på tiden att jag uppdaterar minn FW.. Har ju det första
    Ska bara lära mig hur först.
    Last edited by Spacmec; 2006-10-31 at 18:26.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Rackarns. Fick just erfara det själv. Hade ingen aning om att det här skulle uppstå.. Fick våran xbox360 för två veckor sen och det känns aningen surt nu när xboxen inte ens bootar. Hansi, vad är ditt råd till mig om hur vi ska göra för att få xboxen att fungera återigen? Beställde en XBOX360 Premium med Samsung-läsare samt dual xtreme firmware.

    Har läst att man kan flasha om den och det ska tydligen lösa det hela, dock har jag varken tiden, kunskapen eller de verktyg som krävs.

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Brahman
    Får min 360 i slutet av veckan. Ska jag uppdatera live först, sen flasha om till "Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_3_Stealth 8in1" (antar att det blir en hitachi läsare)?
    Någon som kan hjälpa ?

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du dual firmware så borde det ju gå att switcha om till original och prova igen?

    Knappen sitter gömd bakom den lilla ovala luckan där du kan ansluta usb joypads.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Har du dual firmware så borde det ju gå att switcha om till original och prova igen?

    Knappen sitter gömd bakom den lilla ovala luckan där du kan ansluta usb joypads.
    Ah, inte sett den först nu.. Iaf, den bootade nu. Kan dock inte spela upp mina 'backuper' av xbox360-spelen som jag har i min ägo. Jag antar att garantin inte täcks utav det här, eller hur? Och hur ska man gå tillväga för att få den flashad av er återigen? Har sett nu att det är en jäkla process att öppna den samt att man bryter garantin om jag gör det. Vill ha det här åtgärdat så snart som möjligt eftersom man smått blivit beroende av xboxen. :-P
    Last edited by spuzz; 2006-10-31 at 19:22.

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det hjälper alltså inte att bara switcha tillbaka igen?

    Isåfall gör microsoft något väldigt skumt med dvdläsaren. Skall bli intressant att läsa ur firmwaren ur den.

    Vi lär fixa alla dessa 360 till självkostnadspris, dvs eventuell fraktkostnad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det hjälper alltså inte att bara switcha tillbaka igen?

    Isåfall gör microsoft något väldigt skumt med dvdläsaren. Skall bli intressant att läsa ur firmwaren ur den.

    Vi lär fixa alla dessa 360 till självkostnadspris, dvs eventuell fraktkostnad.
    Nä, det hjälpte inte. Testat tre gånger och får E66. Hur ska man gå tillväga för att returnera xboxen till er för att få den åtgärdad? Är det någon mail/nummer/websida man ska fylla i något för att senare skicka den?

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skicka boxen till

    NetCare AB
    Blekingegatan 16
    118 56 Stockholm

    Skicka helst med företagspaket 16.00 för då har vi den normalt nästa arbetsdag
    Skickar du som postpaket så går paketet först till postkontoret, sedan körs det förhoppningsvis ut nästa tisdag eller torsdag om dom inte klantar sig.

    Skicka med 200:- i paketet för returfrakten så slipper jag skicka mot postförskott. Skicka bara xboxen, inte nätdel/handkontroller/kablar osv.

    Skriv en lapp som du skickar med.
    Där anger du gärna kund och order# från ditt kvitto.
    Ange även namn, adress, telefonnummer.
    Ange att xboxen ger felkod efter uppdatering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    fattar inte vad det är med folk som gillar panic,
    nämner inga namn, men drexon sluta drick kaffe och sportdryck så kanske nerverna lugnar ner sig lite

    btw, hansi varför blev jag bannad från psxcare kanalen? fattar ingenting
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Skicka boxen till

    NetCare AB
    Blekingegatan 16
    118 56 Stockholm

    Skicka helst med företagspaket 16.00 för då har vi den normalt nästa arbetsdag
    Skickar du som postpaket så går paketet först till postkontoret, sedan körs det förhoppningsvis ut nästa tisdag eller torsdag om dom inte klantar sig.

    Skicka med 200:- i paketet för returfrakten så slipper jag skicka mot postförskott. Skicka bara xboxen, inte nätdel/handkontroller/kablar osv.

    Skriv en lapp som du skickar med.
    Där anger du gärna kund och order# från ditt kvitto.
    Ange även namn, adress, telefonnummer.
    Ange att xboxen ger felkod efter uppdatering.
    Ah, tackar. Ska göra det ASAP.

  29. #29
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    jag uppdaterade och kom på halvvägs att "shit, nu kanske det inte funkar.." Jag har nån hitachi drive och flashade för typ 3 månader sen nånting.. Och det funkar skitbra..

    Körde nya NFS nyss och det startade som vanligt ...

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    21
    Får min 360 i slutet av veckan. Ska jag uppdatera live först, sen flasha om till "Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_3_Stealth 8in1" (antar att det blir en hitachi läsare)?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Problem med att få igång nya spel!
    By boxcoxer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:16
  2. Problem med nya spel!!!
    By Rickedicke in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-24, 15:42
  3. Problem med flera nya lir
    By Gumman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 22:16
  4. föresten funkar neo2.2 med de nya v7 ps2:orna?!?!
    By smeagol in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 20:01
  5. Problem med nya dashboarden.
    By trundle in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-09-13, 22:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •