Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Otroligt trög Xbox

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    0

Otroligt trög Xbox

Tja, min Xbox trögar otroligt mycket. Den laddar väääldigt sakta, och ibland laddar den inte alls. När man väll är i ett spel, trögar den väldigt mycket också. Racing spel som Burnout laggar så mycket så att man inte kan hålla koll på var man är och allt på skärmen hackar sig fram.
    Min xbox är en Xbox Crystal 1.6, med en Duo-X2 White chip och Evolution X. Den har en 160 GB HDD i också, och jag har anledning att tro att det är HDDn det är fel på. Eftersom allt går så trögt så finns möjligheten att den har svårt att komma åt informationen från den. Kan vara att HDD disken inte orkar snurra tillräckligt snabbt.

Har någon nåt förslag? Just nu är den ganska värdelös för att den inte vill ladda vissa spel eller Media Center, och dem spel som funkar är för tröga :S

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Se till att hårddisken inte är knökfull.

Har du lagt massa onödigt skit på c: så ta bort det.
    Se till att ha någon gig ledigt på e:
    Rensa e:\cache
    Rensa x,y,z
    Se till att ha åtminstode 10 gig ledigt på f:

Hjälper inte det så formattera om (gör backup på det du vill ha kvar...) och installera om allt du behöver igen.

Och som sist utväg så får du nog byta hårddisk.

Du kan ju prova byta ide-kabel samt kolla att alla kablar sitter som dom skall, samt att kablarna från nätdelen inte blivit sönderklämda.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    0
    Oj, måste det va hela 10 GB lediga på F? Varför det?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Filsystemet fungerar bäst då, när utrymmet börjar ta slut så krävs det mer jobb för att hitta lediga platser på hårddisken att skriva på. Men det är ju mest när du lägger in nya spel det är aktuellt, normalt så är ju F: "read only" eftersom xboxspelen hanterar den på samma sätt som en dvd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    0
    Den går lite snabbare nu. Verkar som att den kommer igång lite bättre om dem är kopplad till datorn via Ethernet kabel konstigt. om den är uppkopplad på dator och sen försöker jag starta ett spel så funkar det, i hyfsat bra hastighet också. Undrar varför?... hursomhelst är problemet kvar då jag inte kan få igång vissa spel alls. Burnout Revnge kommer nu inte ens förbi första laddningsruta, utan fryser hela Xboxen så att jag måste stänga av och sätta på.

Liknande diskussioner

1. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 00:33
  2. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 10:28
  3. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 11:04
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 21:24