Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Oblivion på 50HZ?

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Respekt
    21

Oblivion på 50HZ?

Hej. Läste just att man måste ha en TV som stödjer 60HZ för att kunna spela Oblivion. Har nu varit å läst på både våra TV-apparater och det står 50HZ bakom båda.. Vad händer när man försöker spela ett "60HZ spel" på en 50HZ TV? Är det bara svart eller vad? Tack på förhand

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    19
    Ja Oblivion är "ett 60Hz only". Hm... hade ingen aning om det förrän nu. Ok det här var konstigt... Hitman Blood Money & Top Spin 2 är också "60Hz Only"... men de fungerar inte. För jag har min XBOX 360 (som är död nu :-( R.I.P.) inkopplad till bildskärmen. Men Oblivion fungerar som det ska... ok detta var extremt otroligt mysko.

Nåja... jag antar att det som händer ifall du försöker starta spelet med en 50Hz tv inkopplad så kommer det upp ett meddelande... har inte testat. Men någon här vet säkert. :-)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    De flesta tv fungerar bra med 60Hz bildmaterial, även om strömmen dom får in i röven givetvis är 50Hz eftersom vårt elnät kör den frekvensen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Oblivion går alldeles utmärkt att spela i 50 Hz, allt annat är skitsnack! Annars har jag spelat 70 timmar oblivon i 50 Hz utan att det har gått

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    jag har en philips 42pf9966 /10 plasma tv och jag har problem att ens starta Top Spin 2 pga att den säger 60 hertz only, och när jag tittar i inställningarna på xbox360n så står det 60 Hz 640*480 Widescreen (HAR PROBLEM MED DETTA I EN ANNAN TRÅD)
    Vad kan detta bero på, att den inte ens startar upp spelet ? Jag har ju en schysst plasma tv som man tycker att det bör fungera på ? Jag kör via Vga ingången på tvn, eftersom jag inte har component.

senaste uppdateringen från MS ser ut att ha nån fix för detta, elelr är jag ute och cyklar ? Har lagt på den iallafall, TROR JAG ? ganska rookie på xbox 360

Tacksam för svar hur man löser detta ?
    Last edited by hellmer; 2006-11-07 at 19:53.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av hellmer
    jag har en philips 42pf9966 /10 plasma tv och jag har problem att ens starta Top Spin 2 pga att den säger 60 hertz only, och när jag tittar i inställningarna på xbox360n så står det 60 Hz 640*480 Widescreen (HAR PROBLEM MED DETTA I EN ANNAN TRÅD)
    Vad kan detta bero på, att den inte ens startar upp spelet ? Jag har ju en schysst plasma tv som man tycker att det bör fungera på ? Jag kör via Vga ingången på tvn, eftersom jag inte har component.

senaste uppdateringen från MS ser ut att ha nån fix för detta, elelr är jag ute och cyklar ? Har lagt på den iallafall, TROR JAG ? ganska rookie på xbox 360

Tacksam för svar hur man löser detta ?
    VGA-ingången? Du använder alltså en VGA-kabel? Då fungerar som sagt inte "60Hz Only-spel" förutom Oblivion då...

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    dvi ingången för att vara exakt, men jag kör med en vga hd kabel från ms och on vga -> dvi konverterare för att få in den in tvn.
    det kommer aldrig att funka alltså ?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av hellmer
    dvi ingången för att vara exakt, men jag kör med en vga hd kabel från ms och on vga -> dvi konverterare för att få in den in tvn.
    det kommer aldrig att funka alltså ?
    Ok... vga-kabel precis som jag alltså. Om det aldrig kommer att fungera vet jag inte. :-/ Har skickat ett mail till MS-supporten om detta, men inte fått något svar. Det borde finnas en lösning... hör hur sjukt det låter. "60Hz Only"... och vad har man för skärmuppdatering på en vanlig lcd till datorn t.ex.? Jo just precis 60Hz... CRT-skärmarna kan också använda 60Hz. Fast mer flimmer vid högre upplösningar.

BTW... detta har ingenting med vårt elnäts 50Hz att göra. Ni som sagt att det står 50Hz på baksidan av tv:n...

Liknande diskussioner

1. Problem med Oblivion det laggar o är seegt!
    By captain_insane in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 17:22
  2. Varför visar SYSTEMINFO i XBMC 50hz när min tv är på 100hz?
    By PussyWagon in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-04-05, 12:12
  3. NTSC med en 50hz tv som stöder NTSC? (krångligt)
    By muppz in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-08-09, 22:30
  4. 50hz NTSC?
    By SeBbE_lKpG in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-07-22, 11:57
  5. Guncon till 50hz 7 år gammal tv?
    By Jezze in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 22:40

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner