Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: packa upp en .iso från boxen -> boxen?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25

packa upp en .iso från boxen -> boxen?

Om vi tar qwix t.ex så öppnar man ju .iso filen och den ftp:ar över innehållet till xboxens hdd. Finns det något sådant program för själva xboxen som gör samma sak?

Mitt problem är att när väldigt många små filer ska föras över nätverket så brukar den ibland strejka och jag blir disconnectad. Lite drygt om det är 5000 filer och den stannar vid 4900 och man måste börja om. Däremot är det inga problem att föra äver själva .iso filen i sin helhet.

Så det vore utmärkt om det fanns ett program så att jag kan föra över .iso filen till xbox hdd:n och sedan packa upp den direkt till games mappen och slippa nätverksinblandningen i det skedet.

Har sökt lite men jag hittade inte riktigt vad jag letar efter (det är sent och jag är trött så visst kan jag ha missat ^^).

mvh
    pemani

När jag har fått tag på ett spel så är dom nästintill alltid packade i *.rar. Och i den så ligger där en *.iso. Då använder jag WinRAR för att packa upp rar:na. Sedan Xiso för att packa upp iso:n. Sedan FlashFXP för att ladda upp spelet till Xboxen.

Jag har testat ett par stycken program som kan packa upp filerna ur en *.iso fil. Och ladda upp dom. Men alla program sög, tyckte jag. Qwix laddade inte upp alla filer till Xboxen!

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tcip
    När jag har fått tag på ett spel så är dom nästintill alltid packade i *.rar. Och i den så ligger där en *.iso. Då använder jag WinRAR för att packa upp rar:na. Sedan Xiso för att packa upp iso:n. Sedan FlashFXP för att ladda upp spelet till Xboxen.

Jag har testat ett par stycken program som kan packa upp filerna ur en *.iso fil. Och ladda upp dom. Men alla program sög, tyckte jag. Qwix laddade inte upp alla filer till Xboxen!
    Tack för ditt svar även om jag inte tror du förstår vad jag menar. Jag vill alltså slippa packa upp allt till eller ifrån datorn. Det är ju när jag överför alla dessa tusentals filer från pc:n till xboxen som det skiter sig. Jag vill alltså kunna packa upp rar-filerna och få en .iso fil som jag kopierar till xboxens hdd och där med hjälp av ett xboxprogram kunna packa upp .iso filen till en annan mapp på xboxens hdd. Qwix är ju ett Windows program som kan hantera .iso filer så borde det inte finnas ett utarbetat xbox program som klarar detsamma?

XBMC kan ju läsa både .rar och .iso. Klockrent om man har en dvd-film i .rar format och kan slänga över den. Då kan ju xmbc "öppna" både .rar-filerna och sedan .iso-filen. Men tyvärr verkar det inte som att den kan "extracta" innehållet i .iso filen till en annan plats.

mvh
    pemani

Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Tack för ditt svar även om jag inte tror du förstår vad jag menar. Jag vill alltså slippa packa upp allt till eller ifrån datorn. Det är ju när jag överför alla dessa tusentals filer från pc:n till xboxen som det skiter sig. Jag vill alltså kunna packa upp rar-filerna och få en .iso fil som jag kopierar till xboxens hdd och där med hjälp av ett xboxprogram kunna packa upp .iso filen till en annan mapp på xboxens hdd. Qwix är ju ett Windows program som kan hantera .iso filer så borde det inte finnas ett utarbetat xbox program som klarar detsamma?

XBMC kan ju läsa både .rar och .iso. Klockrent om man har en dvd-film i .rar format och kan slänga över den. Då kan ju xmbc "öppna" både .rar-filerna och sedan .iso-filen. Men tyvärr verkar det inte som att den kan "extracta" innehållet i .iso filen till en annan plats.

mvh
    pemani
    Jag vet att du inte ville det, men då riskerar du att inte få över alla filer. Ison måste packa upp alla filer någonstanns sen överför den det till xboxen (även program som klarar av att skicka upp filer till xboxen genom iso filer)

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tcip Visa Inlägg
    Jag vet att du inte ville det, men då riskerar du att inte få över alla filer. Ison måste packa upp alla filer någonstanns sen överför den det till xboxen (även program som klarar av att skicka upp filer till xboxen genom iso filer)
    Vad säger du? Riskera att inte få över alla filer? Det är ju 2007 snart.. måste väl gå att packa upp en .iso från xboxens hdd till en annan plats på xboxens hdd utan att förlora filer på köpet. Så dålig är väl inte tekniken direkt. Det går ju utmärkt i en PC att extracta en .iso till en annan mapp på disken utan att förlora filer och det sitter ju en vanlig ATA-100, 7200 rpm i boxen också. På vilket sätt skulle man kunna förlora filer?

Med tanke på att du kan öppna en dvd-film i .rar-format (som innehåller en .iso) så kan den ju uppenbarligen lagra tillfälliga temp-filer någonstans på disken.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    finns inget sånt prog för xboxen som packar upp iso filer på xbox HD till annan del av HDn
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    Jag har också letat efter ett sådant program utan framgång, det går ju mycket snabbare att överföra en enda stor .iso-fil i st f tusentals småfiler, i synnerhet över trådlöst nätverk.

Håller med Pemani om att det borde finnas ett extraktionsprogram som kan köras direkt på xboxen, det borde ju inte vara någon omöjlighet att portera.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    skulle det vara lätt hade det nog varit ute för längesedan
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Ja jag tycker det är lustigt då boxen uppenbarligen kan packa upp både .rar och .iso så borde det väl gå att lagra det någonstans också. Men det var ju synd då =/

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kolla om complex tools fixar det.

Den kan iaf logga in på datorn och öppna isofiler där och kopiera över filerna till xboxhårddisken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kolla om complex tools fixar det.

Den kan iaf logga in på datorn och öppna isofiler där och kopiera över filerna till xboxhårddisken.
    ok tack, få testa det.

Finns annars inget program där man kan resuma om det skiter sig? För om jag överför nåt spel som innehåller 1000-tals småfiler så kan man bli dissad efter ett tag. Då måste jag gå in och slänga mappen på xboxens hdd och börja om och hoppas att det funkar bättre. Det vore som sagt annars bra om det då gick att återansluta och bara fortsätta skicka över resten av filerna där man befann sig. Detta klarar väl inte xFer och Qwix av?

mvh
    pemani

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    C-Xboxtool åxå bra att ha

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Tcip Visa Inlägg

Har packat upp spelet med WinRAR och sedan använt xFER 2.0 för att packat upp ison. Sen när man skickar spelet med FlashFXP vart ska man lägga spelet så det fungerar?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Bränn ut det på en RW och kör DVD2XBOX..... Brukar jag alltid göra om det inte funkar över nätverket, men det händer sällan att det strular....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    kan man lägga spelet vart som helst på hdd på xbox med FlashFXP så funkar det?
    Last edited by sy - ty; 2007-01-21 at 15:44.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Nä, "F/Games/" ska de vara.... Eller om du har original hdd "E/Games/"....
    Annars dyker dom inte upp i spellistan i dashboarden...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Testa C-Xboxtool som Pege63 sa ... Det är ett utmärkt progg, aldrig haft problem med det ... Däremot så suger qwix ganska rejält ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Citat Original inlägg av sy - ty Visa Inlägg
    Har packat upp spelet med WinRAR och sedan använt xFER 2.0 för att packat upp ison. Sen när man skickar spelet med FlashFXP vart ska man lägga spelet så det fungerar?
    Skiten fungerar sällan ju. Den missar alltid filer ju!

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0
    Finns det något program som kan skcka filerna från datorn till xboxen utan att behöva packa upp rar filerna.
    Altså man läser in rar filerna i programet och sedan laddas filerna i iso´n upp över FTP´n.
    Xbox V1.4 2003-07-29
    XXXXXXX-331XX
    Chip: Akira V1 1Mb
    Bios: EvolutionX M7 (1.00.5101.01)
    HD: 80GB

DVD: Thomson
    Dash: XBMC-SVN_2007-04-29_rev8692-T3CH
    Dash: EvoX 1.8.3285

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    C-Xboxtool gör det pluss mycket mer

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lusen Visa Inlägg
    Finns det något program som kan skcka filerna från datorn till xboxen utan att behöva packa upp rar filerna.
    Altså man läser in rar filerna i programet och sedan laddas filerna i iso´n upp över FTP´n.
    Gäller det spel eller film? För XBMC kan ju "öppna upp" .rar-filerna och spela upp innehållet. T.o.m om det är en imagefil nedpackad. Fast det kanske inte hjälper dig?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Total Commander missar aldrig en fil, funkar utmärkt.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ledbladh Visa Inlägg
    Total Commander missar aldrig en fil, funkar utmärkt.
    Jo men gäller det ett spel så går det inte så bra om det ligger en .iso i rar-packningen. Går inte att lira ett nerpackat spel.

Liknande diskussioner

1. help! hjälp! kopiera till vhs från boxen!
    By McClane in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-02-21, 16:44
  2. Börja om från början med boxen.
    By harten in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-10-08, 22:06
  3. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 11:23
  4. Kan inte packa upp Lotus Challenge
    By Pelio in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 17:35
  5. När kommer ni lägga upp allt från tävlingen i TTT