Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 51

Diskussion: Uppdaterat Live:en?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    18

    Uppdaterat Live:en?

    Har du uppdaterat din live?
    Skriv in här hur det gick, och vilken dvd du har osv..
    --------


    Måste ja uppdatera LIVEen för att kunna spela online, eller går det fortsätta med den "gamla" liven?

    Blir man frågan om man vill uppdatera, eller sker detta automatiskt?


    Ha en bra dag alla!

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Har uppdaterat liven, har en hitatchi och det gick alldeles utmärkt.

    Ja du måste uppdatera annars kopplar den ner dig automatiskt.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    har en samsung ms23 med xtreme 4.1a, har inte uppdaterat än, har inte vågat...kan någon bekräfta om det är lugnt att uppdatera?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    Hej, jag köpte en box i fredags och flashade den igår med garyopas 2.3
    Hitachi 0047DJ
    Har allså ingen tidigare update av live... är det lungt för mig att connecta till live nu eller måste jag flasha om till org.bin - live update - fw.bin för att det ska funka?
    mvh

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    18
    sådär. Nu har ja uppdatera LIVE med min Hitachi o spelade nyss NHL 07 bränt över LIVE, fungerade med andra ord =)

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Finns ingen anledning att skriva något om man har en hitachi. Dom är det inga problem med.

    Jag har nyss återupplivat första 360:n för idag. Hann inte testa allt jag borde för jag är för hungrig och måste ta lite lunch :-)

    Xtreme 4.2a och 4.2b fungerade INTE på den boxen.
    Jag provade Xtreme 3.3, då fungerade den sedan. Ska prova mer saker på nästa box.

    Den xboxen var lite ledsen över att den inte hade sin hårddisk inkopplad (kunden lämnade den hemma...) - den vägrade starta tills jag kopplade in hårddisken från xboxen jag uppgraderade igår. När den väl fått gå igång så klarade den sig bra utan hårddisk igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    20
    Hansi, bör jag först uppdatera LIVE och sen flasha firmwaret när jag får min 360?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, det är väl lika bra att göra så...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Jag har uppdaterat utan problem, har en Hitachi-drive jag hämtade ut från psxcare i förra veckan.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Från Hansi:

    Finns ingen anledning att skriva något om man har en hitachi. Dom är det inga problem med.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    varför får vi hitachi ägare inga problem med våra dvd läsäre?
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag uppdaterade min xbox360 idag utan problem

    Xbox360 (inga tidigare uppdateringar)
    Samsung MS: 25
    Xtreme v4,2A


    Kopplade ur kablarna på dvdn gick ut på live uppdaterade rebootade. Sen stängde ja av den och kopplade tillbaka dvdn satte ihop den och gick in på live igen utan några problem.

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    Effoc, Njut så länge det varar...

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    hitachi ägare berörs ej

    dom som har en samsung när dom uppdaterar sin firmware säg att du har en ms 28 version och du slänger in extreme ver 3.3 ver 3.3 är baserad på ms 25 versionen och när du uppdaterar via live så läses informationen om din dvd läsaren in till kernel på xbox 360 och då står det skrivet dvdläasre ver ms28 och om du då har extreme ver 3.3 som är baserad på ms25 versionen så blir det error 66.

    men om du har version ms 25 på din läsare så tycker inte microsoft att det är något fel att den är uppgraderad till ver ms28 som extreme 4.2 är

    Hitachin skiljer sig från samsung på det sättet att när man skriver över original firmwaret så gör man det i omgångar ( I samsungs fall så skriver du över hela firmwaret) och ändrar således inte ursprungs versionen för exempel du har ver 47dj och använder gary opa så kollar den först vilken version du har och flashar den med rätt version.

    men om du har haft en såkallad bad flash och du har version 46 på din hitachi och har skickat in den till någon som fysiskt har tagit loss tsop och programmerat den i en extern programmerare och gjort om den till en version 47dj så kan det ju hända att folk har fått problem men jag har inte läst att någon har fått det ännu.

    Hoppas att jag har gett en liten förklaring hur det hänger i hop.

    detta innebär också att man efter uppdateringen via live inte kan byta ut en hitachi läsare mot en samsung eller vice versa för det finns nu lagrat djupt inne i xbox 360 djupa kernel ungefär som operativ systemet windows vista det här betyder att när din läsare är slut så måste du ha tag i en identisk med samma version inget bytande mellan samsung hitachi något mer alltså.

  15. #15
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Jag har en samsung (ms25) med xtreme 3.0 fungerar fin-fint efter uppdatering.

    Rolle: proffsigt rippat och översatt info från xbox-scene... nästan ordagrant.

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    Wink tack

    Ja var där jag läste det och försökte att förstå hur det hela hängde ihop lite tråkigt med tanke på att jag köpt en extra samsung läsare och kommer aldrig att kunna använda den i min 360 och med tanke på det nya operativsystemet som windows vista heter registrerar all hårdvara och om du modifierar någonting så fungerar det inte det suger fett. man får nog börja att fördjupa sig i linux nu tycker jag att microsoft har gått för långt.

    Undrar bara om microsoft har möjligheten att läsa ur firmwaren ur dvd läsaren

    dom kan ju läsa ut vilken läsare och vilken version som ska vara i respektive xbox enligt producering och dom kan se vilken version på firmwaren du har i din läsare.

    men dom kan uppenbarligen inte se om den firmwaren är hackad eller ej.

    och med tanke på att dom håller på att kleta in nyare versioner av dvd läsare i svart klister så tror jag inte att dom kan läsa ut firmwaren och se om man kör med en hackad firmware eller ej, (varför annars göra sig det besväret)

    så med andra ord om man har många back up spel och vill spela live med nästa generations spelkonsol så heter den xbox 360

    jag tror ej att ps3 kommer att låta sin dvd läsare vara öppen för hack eller vad tror ni.
    Last edited by rolle; 2006-11-03 at 21:34.

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Har haft Xbox 360 sedan relasedagen och aldrig haft den uppkopplad mot xbox live så jag undrar om jag har missat något i uppdateringarna som tex gör boxen mycket bättre än den varit.
    MVH
    Mikael Bäck

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Mikael: Dont worry, inte märkt nånting mer än att vissa spel säger sig kräva uppdatering.

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    Vissa uppdateringar ligger ju med på spelskivan... så att ifall ett visst spel kräver en uppdatering. Ja då uppdateras konsolen utan att man måste koppla upp sig mot live. Vilket vore lite knasigt gjort.

    Jag uppdaterade med senaste via live och nu är min 360 död. Men det har inget med firmware och så vidare att göra. Nu när jag får min nya konsol så ska jag inte ansluta den till nätet nån gång. Hoppas jag får en med Hitachi-läsaren i också. :-)

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Okej känns ju bra då om dvd-läsaren skulle dö av någon anledninmg för då kan jag väl byta ut den mot vilken som helst eller?
    Dom som uppdaterat med senaste uppdateringen kan ju bara byta mot en exakt likadan.
    MVH
    Mikael Bäck

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Nej det kan man inte
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    För oss som har dualfirmware:

    Uppdatera liven med orginal firmware, och sen borde den funka med den hackade?

    (har samsung, vet inte riktigt vilken firmware version-borde inte vara lägre än 3)

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Funkade för mig. Körde orginal först, men det spelade kanske inte någon roll. Gör den bara en "firmware check" när man uppdaterar eller varje start?

  24. #24
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    ehh, jag har en samsung i min, och jag var inne på psxcare för kanske 4-5 mån sen...Har nog ett av dom nyaste fw...(Alltså dom där första som släpptes.) Kunde uppdatera för nån månad sen utan problem. Men vågar man gå in på live nu då? Eller försvinner mina 500kr då för fw och boxen dör?

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av stora4
    Funkade för mig. Körde orginal först, men det spelade kanske inte någon roll. Gör den bara en "firmware check" när man uppdaterar eller varje start?
    Vet du när du la in firmwaret? Jag fick min flashad i Juni och då var det väl troligen den senaste FW dom la in. Jag har också ett dual-fw men jag vågar inte chansa på att det funkar lika bra som för dig. Vet inte heller vilken version det är på min Samsung. Måste man öppna boxen för att se om det är en 25 eller 28 ?

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ni som flashat här på psxcare behöver bara komma in med boxen igen om ni får error efter uppdateringen. Vi tar endast betalt för eventuella fraktkostnader.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Tack Hansi!!!!

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Bra service Hansi
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    har sammy.. uppdaterat och spelar Test Drive i Live!

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    Riktigt bra Service! Ska testa och uppdatera min box i morgon.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •