Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 51 av 51

Diskussion: Uppdaterat Live:en?

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag fattar faktiskt ingenting.Är förkyld så jag får skylla på det.Jag har precis flashat en på Psxcare behöver jag uppdatera live´n då ?????

  2. #32
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av hmm Visa Inlägg
    ehh, jag har en samsung i min, och jag var inne på psxcare för kanske 4-5 mån sen...Har nog ett av dom nyaste fw...(Alltså dom där första som släpptes.) Kunde uppdatera för nån månad sen utan problem. Men vågar man gå in på live nu då? Eller försvinner mina 500kr då för fw och boxen dör?
    Ville bara säga att jag uppdatera idag, men inget hände som tur var. Men eftersom jag har ett av dom nyaste FW som släptes (vad jag vet..) så tänkte jag nog komma in snart och uppgradera, om det behövs. Tänkte bara höra med er som vet. Tycker ni det är nödvändigt eller? Har ju läst att man kan bränna vanliga dvd+r och så vilket iof låter grymt..

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    det är ju dock inte så många spel som får plats på en vanlig dvd+r ifall du inte kör mkt på kompabilitetslistan

  4. #34
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    ah okej, men då väntar jag ett tag till då Alla spel har ju funkat och så, inkl gears of war osv..
    Läste nånstans att man behövde uppdatera för det. wellwell. tack för ditt svar=)

  5. #35
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    *bump* Inte pluggat in internetkabeln sen detta inlägg från 2007-02-08....

    Vad händer om jag gör det nu? förstörs min xbox då eller? Uppdaterar dom och skriver över firmwaret vilket mitt är av nått gammalt slag..
    Eller gäller dte bara xbox live som jag inte använder...
    ?

    Vad händer om jag sätter på xboxen med internetkabel i dagens läge? tack.

    btw, alla spel man kört har funkat perfekt iallafall. Nått spel som uppdaterade xboxen förut men inget hände...
    Aja, tacksam för svar! mvh.

    Microsoft skulle väl inte förstöra ens xbox360 bara för att man har ett gammalt ouppdaterat firmware?

    Nyfiken på att koppla upp mig ju...men självklart inte på live. bara dashboarden..
    Last edited by hmm; 2008-11-23 at 19:28.

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av hmm Visa Inlägg
    *bump* Inte pluggat in internetkabeln sen detta inlägg från 2007-02-08....

    Vad händer om jag gör det nu? förstörs min xbox då eller? Uppdaterar dom och skriver över firmwaret vilket mitt är av nått gammalt slag..
    Eller gäller dte bara xbox live som jag inte använder...
    ?

    Vad händer om jag sätter på xboxen med internetkabel i dagens läge? tack.
    din firmware kommer inte förstöras iaf, den saken är säker. din xbox kommer inte förstöras, det värsta som händer är att du blir bannad.

    om du ska spela live så bör du har ixtreme 1.4 firmware annars måste du fixa 359-vinkeln på dina backuper om du ska spela på live. du bör också verifiera dina backuper med abgx360 mot online-databasen. det du riskerar är att bli bannad om du inte redan blivit de efter du loggade ur sist då de kan ha delay på ban. allt du behöver veta står här, koppla sedan upp dig och kika!

  7. #37
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    din xbox kommer inte förstöras, det värsta som händer är att du blir bannad.
    Inte helt säkert faktiskt, ett par som jobba hos M$ har sagt att den nya uppdateringen kan orsaka RRoD då den kräver mera av GPU och CPU, ganska fult att dom släpper den 3 år + ett par dar efter releasen tog slut, så dom boxarna som köptes vid release kommer inte att lagas :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Inte helt säkert faktiskt, ett par som jobba hos M$ har sagt att den nya uppdateringen kan orsaka RRoD då den kräver mera av GPU och CPU, ganska fult att dom släpper den 3 år + ett par dar efter releasen tog slut, så dom boxarna som köptes vid release kommer inte att lagas :P
    jo, det är sant. jag svarade ur ban synpunkt. visst finns det rrod problem med nya dashboarden, tur man inte råkat ut för det än. det låter som han har den äldre boxen så då är man ju lite i farozonen...

  9. #39
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ska hämta ut min låda i morgon, en äldre som aldrig varit flashad förrän nu. Om jag pluggar in denna mot Live och uppdaterar Dash innan man kört någon backup, kan det hända något med boxen då?

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jperss10 Visa Inlägg
    Ska hämta ut min låda i morgon, en äldre som aldrig varit flashad förrän nu. Om jag pluggar in denna mot Live och uppdaterar Dash innan man kört någon backup, kan det hända något med boxen då?
    att den får rrod i värsta fall eftersom de gamla har lätt att få det.

  11. #41
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    din firmware kommer inte förstöras iaf, den saken är säker. din xbox kommer inte förstöras, det värsta som händer är att du blir bannad.

    om du ska spela live så bör du har ixtreme 1.4 firmware annars måste du fixa 359-vinkeln på dina backuper om du ska spela på live. du bör också verifiera dina backuper med abgx360 mot online-databasen. det du riskerar är att bli bannad om du inte redan blivit de efter du loggade ur sist då de kan ha delay på ban. allt du behöver veta står här, koppla sedan upp dig och kika!
    Sjysst
    Kan ju testa och se vad som händer...
    Men dom kanske ser alla gamescore och spel man spelat osv....och bannar en utan orsak, men det tror jag inte. Jag har spelat live en gång runt 2006 tror jag. Hade iof vart jävligt kul att spela live, men ah..-hade inga sata-prylat för att uppdatera då så...

    Så antagligen måste man lämna in den om man vill kunna spela live. men man kan ju kolla hur många säkerhetsuppdateringar jag kommer få sen 2006

    Och om det blir fel är du skyldig mig en ny xbox360. *tråkig humor*

    Ska testa om ett tag...Så får man se vad som händer..

  12. #42
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jo, det är sant. jag svarade ur ban synpunkt. visst finns det rrod problem med nya dashboarden, tur man inte råkat ut för det än. det låter som han har den äldre boxen så då är man ju lite i farozonen...
    oj, det där lät inte så bra...
    Hur tar man reda på om ens box klarar av det då..?

    Äh jag kan skita i att koppla upp mig...spelen funkar ju fint så..

    Köpte min 2006 nångång med en samsung läsare i...flasha hos psxcare..
    edit:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...966#post126966

    Och vad fan är rrod?

    Inget jag behöver oroa mig för va....
    Såg nån bild av nån ful ny dashboard btw....inte hållt mig uppdaterad inom detta med xbox360...
    Spelat i perioder bara...

    men det va nån ful dashboard iallafall...får googla lite på ämnet istället...tack

    http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_36...nical_problems

    hmm...Red Ring of Death. Låter inte bra, men om jag nu uppdaterar så kan jag lägga spel på hårddisken ellerhur?
    teoretiskt the last remnant..

    EDIT: Äh vafan, jag testar. Det kan ju inte förstöra ens xbox360 att sätta in en nätverkssladd med lite uppdateringar. Jag testar. återkommer..
    Last edited by hmm; 2008-11-23 at 22:09.

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av hmm Visa Inlägg
    Och om det blir fel är du skyldig mig en ny xbox360. *tråkig humor*
    ja, väldigt tråkig. haha. vad kan gå fel?

    det är upp till dig vilka backuper du stoppar in i din box, en firmware blir inte bara fel.

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av hmm Visa Inlägg
    oj, det där lät inte så bra...
    Hur tar man reda på om ens box klarar av det då..?

    Äh jag kan skita i att koppla upp mig...spelen funkar ju fint så..

    Köpte min 2006 nångång med en samsung läsare i...flasha hos psxcare..
    edit:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...966#post126966

    Och vad fan är rrod?

    Inget jag behöver oroa mig för va....
    Såg nån bild av nån ful ny dashboard btw....inte hållt mig uppdaterad inom detta med xbox360...
    Spelat i perioder bara...

    men det va nån ful dashboard iallafall...får googla lite på ämnet istället...tack

    http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_36...nical_problems

    hmm...Red Ring of Death. Låter inte bra, men om jag nu uppdaterar så kan jag lägga spel på hårddisken ellerhur?
    teoretiskt the last remnant..

    EDIT: Äh vafan, jag testar. Det kan ju inte förstöra ens xbox360 att sätta in en nätverkssladd med lite uppdateringar. Jag testar. återkommer..
    Frågor och svar med "hmm" hehe
    Det är nog ingen fara, det är inte så att ALLA gamla xboxar RRoDar
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av hmm Visa Inlägg
    oj, det där lät inte så bra...
    Hur tar man reda på om ens box klarar av det då..?

    Äh jag kan skita i att koppla upp mig...spelen funkar ju fint så..

    Köpte min 2006 nångång med en samsung läsare i...flasha hos psxcare..
    edit:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...966#post126966

    Och vad fan är rrod?

    Inget jag behöver oroa mig för va....
    Såg nån bild av nån ful ny dashboard btw....inte hållt mig uppdaterad inom detta med xbox360...
    Spelat i perioder bara...

    men det va nån ful dashboard iallafall...får googla lite på ämnet istället...tack

    http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_36...nical_problems

    hmm...Red Ring of Death. Låter inte bra, men om jag nu uppdaterar så kan jag lägga spel på hårddisken ellerhur?
    teoretiskt the last remnant..

    EDIT: Äh vafan, jag testar. Det kan ju inte förstöra ens xbox360 att sätta in en nätverkssladd med lite uppdateringar. Jag testar. återkommer..
    ja, gör så.. jag slängde också in den nya dashboarden på en 2006-2007 box och den fungerar fint. försöker sköta den med ventilation och damm, men en vacker dag så får den nog rrod som alla äldre boxar.. att äldre boxar får rrod beror på att de är mer benägna att bli överhettade och med den nya dashboarden så skulle det tydligen kunna utvecklas mer värme..

  16. #46
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    ah jag testade uppdatera iallafall och det fungerade fint. Rätt snyggt dashboard ändå..
    fastnade på nått gammalt prey demo jag hade laddat ner när det kom ut förut hehe...
    Grymt spel fast man klarat av det för länge sen...
    men testade och allt flöt på bra..
    Sen är det ju vinter nu och kallare så det är nog lugnt med överhettning eller rrod.

    men skillnaden med denna nya är att jag kan installera spel på hårddisken om jag fattat det rätt?

    jag kunde loggat in på xboxlive marketplace, men vet inte om man blir bannad då...
    Eller om banning bara gäller när man spelar just brända spel live. Kanske det dom bannar och inte om man bara loggar in på marketplace och laddar ner saker...aja..
    Lär fixa nyaste firmwaret sen, vill kunna spela live ju. Roligare om man säger så...

  17. #47
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Frågor och svar med "hmm" hehe
    Det är nog ingen fara, det är inte så att ALLA gamla xboxar RRoDar
    hehe, nä det är nog lugnt. Min funkar fint sålänge iallafall. Va ett litet flashigt intro man fick se där när man uppdaterade till nytt dashboard..
    Men man ska alltså kunna lägga spel på hårddisken vilket man inte kunnat förut som jag förstått det med detta dashboard..

  18. #48
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Skulle det på nåt sätt uppstå problem om man installerar spel i hårddisken om man nu har en moddad xbox?

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Vichi3 Visa Inlägg
    Skulle det på nåt sätt uppstå problem om man installerar spel i hårddisken om man nu har en moddad xbox?
    Nej, inte vad vi vet.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  20. #50
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Nej, inte vad vi vet.
    Enda jag känner till om man har en 120Gb disk man fyller med fyra fem spel är att man är tvungen att byta skiva beroende på vilket spel man vill spela från HDD
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Vichi3 Visa Inlägg
    Skulle det på nåt sätt uppstå problem om man installerar spel i hårddisken om man nu har en moddad xbox?
    nej. problemet har inget med om den är modifierad eller inte, kan lika gärna vara en original box. det är bara så att nya dashboarden kräver mer och boxarna kan bli varmare, gamla boxar får lätt rrod pga hög värme.

    om du undrar ang. backuper så går de att installera lika fint som original.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •