Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: trasig ps2!!

  1. #1
    Registrerade
    May 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Exclamation trasig ps2!!

    skulle starta min ps2 imorse, åsså går den inte igång!
    strömmen går igång, man hör fläkten å så, det går att trycka ut cdsläden osv men det blir ingen bild och inget ljud
    vad kan det vara för fel?
    den funkade igår och det är inte tv:n för jag har testat på flera olika

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Om den är chippad med NEO4 eller Messiah så är det antagligen en lödning på bioset som lossnat eller kortsluter.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    okej, tack ska du ha!
    jag har NEo4 och ett V3 ps2
    vart hittar jag bioset så jag kan åtgärda detta?
    lödde inte in chippet själv men har stora kunskaper i lödning (3år elektronikprogram på gymn)
    tack på förhand

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Om chipet är monterat med "expert points" så märker du vilket som är BIOS - ett chip det sitter massor med kablar fastlödda på.

    Men det finns även alternativa lödpunkter, vilka är spridda över hela kretskortet.

    <a href="http://www.psxcare.com/neo-4-gallery.asp" target="_blank">http://www.psxcare.com/neo-4-gallery.asp</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    lödpunkterna är utspridda över kortet, med lödpunkter på båda sidorna
    på bilderna som du visade var alla lödpunkter på samma krets, jag antar att det är den kretsen som är biosen och där jag ska kolla efter ngn sladd som har lossnat där?

    <small>[ 25 May 2002, 23:43: Meddelandet redigerat av: zyx ]</small>

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Bilden är inte en komplett installation, men chipet på bilden med alla kablarna på är BIOS. Om du inte har lika många anslutningar på BIOS så används alternativa lödpunkter. Det är lätt att kolla om du mäter med multimeter, sätt ena proben på den punkt du vill kolla och dra med den andra över biosets alla ben och kolla om du får "pip" :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    alltså
    jag öppnade och kollade
    mkt riktigt, en sladd hade lossnat till bioskretsen
    MEN när jag lödde tillbaks det så släppte en annan å en annan å en annan
    asså det va det sämsta skitjobb jag sett!

    nästa gång jag ska ha ngt så lovar jag att köpa det hos er istället, ni verkar mkt mer professionella iallafall!!

  8. #8
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23

    Post

    Bara det att ett företag inte löder på expert-punkter låter amatörmässigt i mina öron... Vare sig det lossnar eller inte...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av CompuTerror:
    <strong>Bara det att ett företag inte löder på expert-punkter låter amatörmässigt i mina öron... Vare sig det lossnar eller inte...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det kanske löddes dit innan man visste om expertpunkterna...

    <small>[ 28 May 2002, 20:09: Meddelandet redigerat av: ktd ]</small>

Liknande diskussioner

  1. ps2 hård disk
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 19:30
  2. Ps2 säkring trasig
    By stargatefour in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-23, 01:11
  3. Trasig PS2 Neo4 1000kr
    By findus in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-09, 12:29
  4. ps2 popper mod chip säljes!
    By gurra_g in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 16:11
  5. Betyder detta att min PS2 är trasig?
    By david2 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-08-09, 01:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •