Har sedan länge kört mycket film i boxen, men nu när jag spelar avi filmer och lägger på en text fil srt så kommer inte texten fram, skall det installeras program i konsollen typ vobsub eller annat?
![]()
Har sedan länge kört mycket film i boxen, men nu när jag spelar avi filmer och lägger på en text fil srt så kommer inte texten fram, skall det installeras program i konsollen typ vobsub eller annat?
![]()
Använder du xbmc? Har filmen och text-filen exakt samma namn? Jag har kört med texter länge nu på boxen och det har aldrig varit något problem...
Original inlägg av rejjo, 5 april -06
Jag har "re-name-at" båda filerna likadant enl utsago, filmen spelas upp och texten kommer fram men problemet är att rad2 på texten är så långt nere i rutan att den knappt syns jag trycker på alla möjliga knappar men allt annat händer utom texten/bilden som flyttas, tips?
Finns en skärmjustering i XBMC där du bland annat bestämmer placeringen av texten. Kolla under inställningar.
Om du går in på settings och sedan video fliken och väljer calibration.
Jag har ätit pannkaka!
jag har kollat i xbmc i inst vid GUI, Kalibration, undertexter med mera, det finns ett par olika inst att göra bl a font stl max är 28 minskar jag denna blir end texten mindre dock kvarstår problemet med att det ligger i 2 rader där den ena är längre ner i bilden, fanns även ariel-iso 8859-1 eller liknande testade att byta sen gå tillbaka till filmen men prob kvarstår, skall man "spara" i mellan att man testar byta undertexten?
jag har kollat i xbmc i inst vid GUI, Kalibration, undertexter med mera, det finns ett par olika inst att göra bl a font stl max är 28 minskar jag denna blir end texten mindre dock kvarstår problemet med att det ligger i 2 rader där den ena är längre ner i bilden, fanns även ariel-iso 8859-1 eller liknande testade att byta sen gå tillbaka till filmen men prob kvarstår, skall man "spara" i mellan att man testar byta undertexten?![]()
Jag vet inte hur jag skall lösa detta med texten att få upp den högre i rutan då andra raden inte syns hjääälp!
du ställer in det i xbmc där man gör inställningar för mina filmer, spelare, sen kalibrera bildskärm.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
NU,...funkade det tack![]()
Bookmarks