Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: 360 på projektor

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Question 360 på projektor

    La in en tråd igår, men ingen tycks notera min närvaro
    Nåja, jag gör ett nytt försök.

    Hur f-n gör jag för att få PAL 60 spel att funka på projektorn?
    Har en Infocus IN72 och den ska klara 60 HZ men under förutsättningen att man kör "interlazed"(?) och inte progressivt (?)

    Har ställt in konsollen på 1080i, PAL60 och den är inställd på TV istället för HDTV... Då ska det funka, men i DOA4 fladdrar bilden och det vill man ju inte vara med om. Ställer man in konsollen så den går i 50HZ så funkar det klockrent med alla "vanliga spel" men DOA4 flippar ur helt.

    Det lustiga i hela kråksången är att Oblivion som är ett 60 HZ only spel, funkar att köra i 50 HZ...

    Någon som stött på liknade problem?
    DOA4 är ett promotion X som jag fått tag i via jobbet, kan det ha med det att göra? Låter inte rimligt kanske...
    <= lonesome cowgirl in cyberspace =>

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det kanske inte är nån som har svaret på ditt problem.
    Kör själv 360'n på projektor, men har inga problem alls.
    Bilden är lite instabil/flimrig precis i uppstart, typ 30 sekunder. Vet inte varför.... men sen stabiliseras den är och lung, skarp och fin :-)

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hmmm... om det vore så väl. Min stabiliserar sig inte. Kör du LCD eller DLP? Kör själv DLP.
    Nåja, snackade med XBOX-support idag och dom hade ingen support för 360 via projektorer, jävligt dåligt. Ska snacka med dom som vi köpt projjen av efter helgen, hoppas att dom kan hjälpa oss vidare.
    <= lonesome cowgirl in cyberspace =>

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova 480i istället.

    Prova även 480P och 720P
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Cherox
    Hmmm... om det vore så väl. Min stabiliserar sig inte. Kör du LCD eller DLP? Kör själv DLP.
    Nåja, snackade med XBOX-support idag och dom hade ingen support för 360 via projektorer, jävligt dåligt. Ska snacka med dom som vi köpt projjen av efter helgen, hoppas att dom kan hjälpa oss vidare.
    LCD projektor. Sanyo PLV-Z5.
    Har du inte problem med annat material på projjen så ligger nog inte felet i den. Jag matar min både med HDMI, Komponent och Video utan problem. Det är just vid uppstarten av 360'n som det är lite instabilt.... så jag gissar att det har nåt med den att göra :-)

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Prova 480i istället.

    Prova även 480P och 720P
    Hur får jag fram 480i? Får bara 480p, 720p och 1020i. Och ingen av dessa funkar...
    <= lonesome cowgirl in cyberspace =>

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    jag kör också projektor hitachi tx200, och för mig är bilden flimmrig i c:a 1sek vid uppstart sen är den helt ljuvlig
    :
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Så vad kan vara problemet?? Igår så testade jag några spel på "vanliga" XBOX oxh det fladdrade också... Nu är det inte roligt längre...
    <= lonesome cowgirl in cyberspace =>

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    glapp i komponentkabeln kanske. testa med en annan kabel.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    när vi ändå pratar om projektorer och 360, jag har komponent-kabel in i projektorn men då får jag istället inget ljud eftersom jag inte har några kablar in i recievern. någon av er som har någon idé om hur man kan göra? någon speciell kabel?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inget speciellt alls, du får ju helt enkelt dra stereo eller optisk kabel till receivern...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    jo men jag har komponentingång i prjektorn och alla 3 måste ju vara i för att det ska bli någon HDbild överhuvudtaget. resten av kablarna då? nån som vet?

  13. #13
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Har du en optisk ingång på recivern så får du nog bäst resultat genom att koppla en separat optisk kabel mellan xbox - reciver. I värsta fall (om din reciver saknar optisk ingång), får du förlänga den befintliga kabeln så att du kan dra ljudet vidare till din reciver.

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Rasmushaag Visa Inlägg
    jo men jag har komponentingång i prjektorn och alla 3 måste ju vara i för att det ska bli någon HDbild överhuvudtaget. resten av kablarna då? nån som vet?
    En komponentkabel består av 3 kablar för bild - R, G och B (eller YCbCr: Y - luma, Cb - blue chroma, Cr - red chroma) - och ibland även 2 för ljud.
    De tre som har med bilden att göra kopplar du in i projektorn, de andra två kopplar du in i valfri ledig ingång på din reciever.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    Kör ni duk till projetorn eller rakt av på väggen?

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    direkt på väggen =)

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    19
    Edit:
    Last edited by `rzr; 2007-07-20 at 17:20.

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Cottonfield66 Visa Inlägg
    Kör ni duk till projetorn eller rakt av på väggen?
    Duk givetvis.

    Visserligen går det att få hyfsad reflektion om du målar väggen (eller åtminstonde den yta du skjuter på) med färgen Screen Goo från GooSystems.
    http://www.goosystemsusa.com/
    En vanlig vit vägg ger inte någon bra bild.

    Dock är ju de billiga skitdukarna inte så mycket att hänga i julgranen heller (Exempelvis KingPin och Draper). Helst ska du ju satsa på en riktigt bra duk typ en Stewart. Men det beror ju på vad du har för projektor också....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Jag kör med en spånskiva som jag målat med vanlig vit takfärg med en väldigt liten "fin" roller. Det tycker jag funkar finfint både till spel och film.

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Mmm, man kan ju åka omkring i en rostig volvo 240 med (målad spånskiva) eller så kan man glida fram i en sprillans bmw M6 (Stewart filmduk). Inte riktigt samma upplevelse.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    det beror helt på vad man själv tycker om, vi kör på målad vägg. ser hur bra ut som helst när jag kör xbox både i hd och i vanlig. Tv och film ser också bra ut. så jag nöjer mig med budgetvarianten istället för en Bmw M6 (Stewart filmduk) och lägger hellre pengarna på... tjaa.. En riktig bil kanske? Eller något annat roligt.

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ett litet tips bara...gå ALDRIG och se på bilden från en eller flera korrekt kalibrerad(e) 9" CRT projektor(er) på en Stewart filmduk...för det ser "bra" ut... :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    tjena! jo självklart vet jag att jag skulle vinna på att köpa en riktig duk, jag tycker dock att spånskivan duger så länge. Jag har kikat på dukar som kostade lika mkt som projektorn (PTAE 900 vid release dvs ca 17500) jag upplevde inte ngn större skillnad mot setupen jag har idag faktiskt.

    Jag har sedan länge tillbaka istället fokuserat på ljudet i mitt mediarum det ger mig mer. Var och en måste ju såklart lägga sina surt förvärvade slantar på det som är viktigast för en själv, efter några år på hififorum.nu så ger jag mig inte längre in i e-penismätningar

    Jag kommer säkert att köpa en riktig duk någon gång framöver

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  3. Xploder Media Center 360 - någon som testat?
    By Valmont74 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 20:09
  4. Xtreme firmware 3.1 for TS-H943 Xbox 360
    By Kiwimannen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 16:34
  5. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •