Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Mysteriet på södermalm?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Red face Mysteriet på södermalm?

    Har en tre veckor gammal 360 som är firmwired på PSXCARE för två veckor sedan. Sitter en samsung läsare i och jag använder mig av en samsung brännare och verbatim skivor.

    Allt fungerande perfekt, inte en felbränning (brände upp 5 spel). Nu har jag brännt upp NFS Carbon, FIFA etc. När jag testkör skivan precis efter att jag har brännt den så funkar det. Men när jag startar om Xboxen och den ska börja ladda i dashboarden så hör jag att den börjar köra igång men sen lägger av och så står det "Open Tray"

    Det sjuka är att de 5 första spelen som jag brände fortfarande fungerar?
    Jag testade och bränna upp en två skivor med NFS Carbon och då fungerade den klockrent tills att jag startade om.

    Jag drar ner mina spel ifrån Torrentleech och The Piratebay

    Tacksam för svar!

    //Fantaprinsen

    (Har inte varit ute på Live sedan min firmwire)

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Låter ju lite konstigt, kanske skulle problemet lösa sig om du uppdaterar till nyaste firmware.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    om han fick den flashad för 2 veckor sen borde inte han ha det nyaste?

  4. #4
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Exakt det där hände med min första xbox (dvs. xbox1 inte 360). Någonting fuckade sig med min brännare efter ett antal lyckade bränningar så jag köpte en större hd till boxen och körde från den. Det konstiga var att den boxen bootade -/+rw skivor men inte -/+r... Pröva och bränn med en annan bränare och kolla ifall det är fel på brännaren eller xboxen. Jag tippar på brännaren.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    tror du har verbatim felet eller vad det är....om du spelar ett spel och sen vill spela ett annat måste du stänga av din xbox360 i 5 min typ...kanske lite mer sen funkar det igen...varför vet jag ej...men samma för mig!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Verbatim eller brännare

    Tack för tipsen!

    Ska låta Xboxen vara i 10 minuter och se om det kan vara "Verbatim felet"
    Jag har en Samsung Writemaster SE-S164 (extern brännare) som jag blev rekommenderad av på PSXCARE. Har en bärbar dator och hade därför inte möjlighet att ska Samsung 21XX.

    Anledningen till att jag använder Verbatim är för att jag har hört att de skulle vara de bästa. Har ni något annat märke som någon kan rekommendera?
    Jag har en Samsung läsare så det ska väl iof sig inte spela någon större roll.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    vilken brännarprogram använder du?

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Clone CD

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jepp, lät den vänta i några minuter och så funkar den. Men det skumma är att jag kan byta mellan de 5 första skivorna som jag brände. Men inte de sista utan att vänta, hmm. Bill Gates kanske håller på att spöka i min Xbox?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    var de första 5 verbatim också?

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Verbatim Double Layer 8,5 GB DVD+

    Den enda skillnaden var att de 5 första var i 1 per cd fodral och den andra 5 (10) satt i samma paket.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Har exakt samma "fel" som dig. Verbatim i 5-pack funkar bra att byta imellan men 25-pack funkar bara efter att boxen "vilat" i 5 minuter. Väldigt skumt men så är det tydligen för vissa.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    samma här...skumt värre....ingen som har nån förklaring till detta?

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag ska kontakta Verbatim idag - Det ska inte vara någon prestandaskillnad mellan bulk och Jewel case. Är det någon som har läst om detta på någon internationell sida?

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Däremot har jag personligen märkt stora skillnader mellan Verbatims skivor med eller utan Advanced AZO. De utan är inte lika pålitliga.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •