Tja detta är ju knappast en ny upptäckt heller, men det är så att min dvd läsare i 360´n har börjat repa skivor
någon som har en bra lösning?
Tja detta är ju knappast en ny upptäckt heller, men det är så att min dvd läsare i 360´n har börjat repa skivor
någon som har en bra lösning?
Vad jag förstått så repar den skivorna när man flyttar Xboxen medans den är igång eftersom då "hoppar" skivan. Tror det ända man kan göra är att låta den stå still =).
Jodå jag vet mycket väl att man ej ska flytta konsolen om den är igång
men den repar skivorna ändå, rör den inte ens, och faktum är att den bara började med det för ett tag sedan, har fungerat klockrent annars
Låter som att lagret till spindeln är slut? Om den är omodifierad så låt microsoft fixa en ny/ serva den åt dig. Men den lär väl vara modifierad, så då blir det nog till att byta läsare=Kan bli problems med live om du har spelat där förut...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Nope spelar inte live, men jag tog därimot och öppnade dvd läsaren och snokade lite, efter lite pill så verkar den fungera utmärkt, konstigt dock att den enbart ville repa need for speed carbon :P
Testade att he in lego star wars 2 och låta det köra på i 10 min, inte en skråma på skivorna, så jag får väl anta att problemet är löst!
Bookmarks