Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: xbox 360 - vga -> dvi HJÄLP ?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    xbox 360 - vga -> dvi HJÄLP ?

    Hej,

    Har en xbox 360 och en plasma tv (philips 42pf9966) och har problem att få vettig upplösning.
    Problemet är att tvn inte har component ingång, och det enda sättet att lösa detta på har jag fått förklarat för mig är att köra med HD-VGA kabeln, vilken jag köpte i hopp att få detta att fungera.
    Specifikationerna på tvn är följande : DVI möjliggör följande tv och monitor lägen:
    HDTV : 1920x1080i
    VGA 640x480 60Hz

    När jag startar xboxen och går in under inställningarna för display så får jag bara upp VGA. Alltså inga high definition inställningar ? Hur gör jag det ?
    Jag kör alltså med HD VGA kabeln och en VGA-DVI konverter som följde med TVn när jag köpte den. DVI ska alltså klara 1081i men jag får bara VGA och det verkar inte vara det mest optimala.
    Snälla, kan nån tipsa mig om vad som är knas ? Hur ska jag kunna ställa in detta korrekt ?

    Tacksam för hjälp.

    /hellmer

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    ingen som har nåt svar ?

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Har du ingen vgaingång på tvn? Kör till vga och kör 720p utan problem...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    nej, har bara dvi ingången. står att den ska klara 1080i iallafall.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    måste jag uppdatera boxen för att få tillgång till hd upplösningar under system ?
    Jag har kopplat in xboxen men inte gjort några uppdateringar


    ??

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hansi, har ni inte råkat ut för detta tidigare ?
    Tycker att jag inte borde vara första med problemet.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    Blir det inte bara analog bild med en sådan omvandlare?

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    ingen aning, har läst att tvn stödjer upplösning 1080i, men det verkar helt galet, jag blir tokig på detta. Måste få detta att funka alltså.
    Har ni andra nåt HDTV val ? Vad heter valet för er för 1080i på xbox360n ?

    finns det inställningsmöjligheter på sladden, likt den medföljande hdtv kabeln ?

    tips?

    Om produkten
    42-tums plasma TV med 16:9-format och en upplösning på 1024x1024 pixlar. Dimensionerna är 1105x775x98 mm och vikten 42 kg. Befintliga anslutningar är antenningång, tre scart (varav två RGB), DVI-I (HDCP eller PC) med tillhörande stereo. Dessutom AV-ingång med s-video samt stereoljud och uttag för hörlurar. Skärmen är utrustad med Ambilight och Pixel Plus 2. Kontrasten är 1000:1, ljusstyrkan 1000 cd/m2. Skärmen har 2x15 W inbyggda högtalare


    What Video saknar komponentvideoingång, något som betyder att HDTV eller progressive scan endast är tillgängligt via adapter. Dock har man mer än nog av övriga anslutningsmöjligheter,
    Last edited by hellmer; 2006-11-07 at 20:40.

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Varberg
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hejsan såg att u hade problem med din VGA sladd, jag hr en HDTV med en dvi-i som tar 720p och 1080i funkar hur bra som helst för mig att köra vga sladden til len dvi omkopplare, man får mer upplösningar upptill 1300 något men 1080i går inte att köra med min sladd, då får ja ta min component sladd och koppla den till en vga sedan vidare till dvi. funkar det med , fast de blir en massa kopplingar =) hoppas detta hjälper dig lite iaf

    EDIT sedan det där med om det är DVI digital eller analog beror på pm det är DVI-A dvi-D eller DVI-I eller vad dom heter, har för mig att de finns 3 olika,

    har du ingen dator du kan testa connecta den till och se om du får det och funka där ?
    Last edited by TimoN; 2006-11-08 at 09:47.

Liknande diskussioner

  1. Uppdatering för support av 1080p spel och film
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 15:56
  2. Hjälp med Xbox
    By eros in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 20:44
  3. Xbox har fått spade, hjälp
    By Razorblade in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 22:30
  4. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •