Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: psp spel lägger av vid "loading"

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0

psp spel lägger av vid "loading"

Tjenixen

Har ett psp med devhook 0.46, och det fungerar bra.. oftast.
    Har dock X antal spel som inte fungerar, jag kan starta upp dom, välja lite olika options i en del (ex F1 2006) medans endel kommer jag förbi "introt" för spelen, och sedan blir allt svart, eller vitt. Och sedan händer inget mera och pspt stänger av sig själv.
    Vad är er gissning? är det fel på spelen som jag fått tag på, eller kan det vara ngt annat?

Pawwe

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Troligtvis är det nån release som har *.prx utbytta, sök efter någon annan eller kör med UMDEmulator+MPHGameloader så ska du nog se att det funkar ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0
    kör bara med .iso inget annat.
    och det e ju liksom flera spel som har samma fel..

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Testa då med UMDEmulator+MPHGameloader funkar det med den metoden då är några *.prx utbytta = funkar oftast ej med DevHook ... Btw är det några nyare spel??? Ge exempel och gärna vilken grupp som släppt releasen ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Begga
    Testa då med UMDEmulator+MPHGameloader funkar det med den metoden då är några *.prx utbytta = funkar oftast ej med DevHook ... Btw är det några nyare spel??? Ge exempel och gärna vilken grupp som släppt releasen ...

hej igen och tack för att dui försöker hjälpa till, uppskattas..

har inte testat med UMDEmulator+MPHGameloader, bara med devhook.
    Spelen är bla [PSP]F1.2006.[ESP-Rip].-.[www.ESPALPSP.com] samt World.Series.of.Poker.EUR.PSP-SUSHi och PSP - Stacked [English] [128MS] [UMDRIP] [WwW.GamesTorrents.CoM].

Är det verkligen som så att man skall behöva ha hur många olka emulatorer som helst ner tryckt på minneskorten och behöva flytta en jäkla massa olika filer varje gång man skall spela ett nytt spel? Finns det liksom inte bara en emulator som kan fixa allt? tycker detta verkar lite väl krångligt....

Tack
    Pawwe
    Last edited by Pawwe; 2006-11-07 at 14:23.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    World.Series.of.Poker.EUR.PSP-SUSHi funkar då klockrent för mig med default settings ...
    Target: reboot XMB
    Umd-Mode: image+ANYUMD
    Fw: 2.71
    Om inte det funkar så hojta efter Pendragon han kanske har nån lösning

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0
    Hojjt Pendragon!!!

Vet i fan vad det e för knas, får lite uppfattningen att det e de absolut nyaste spelen 2006-> som inte fungerar.
    Dock skall tilläggas att jag köpte mitt PsP för 2dagar sedan, så jag har inte direkt koll på detta. Även om jag försökt läsa mig till det mesta.
    Men som sagt, installerat devhook .46 lagt in spelen i ISO foldern. Och sedan funkar det med de flesta.. men inte med alla..

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pawwe
    Är det verkligen som så att man skall behöva ha hur många olka emulatorer som helst ner tryckt på minneskorten och behöva flytta en jäkla massa olika filer varje gång man skall spela ett nytt spel? Finns det liksom inte bara en emulator som kan fixa allt? tycker detta verkar lite väl krångligt....

Tack
    Pawwe
    devhook tar i princip allt. Det är bara några gamla (Innan devhook) pirat releaser som är patchade för att användas med mph gameloadern som inte funkar.

Prova att formatera minneskortet och se ifalll det hjälper.
    Last edited by Lynx; 2006-11-07 at 17:08.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Pawwe Visa Inlägg
    Hojjt Pendragon!!!

Vet i fan vad det e för knas, får lite uppfattningen att det e de absolut nyaste spelen 2006-> som inte fungerar.
    Dock skall tilläggas att jag köpte mitt PsP för 2dagar sedan, så jag har inte direkt koll på detta. Även om jag försökt läsa mig till det mesta.
    Men som sagt, installerat devhook .46 lagt in spelen i ISO foldern. Och sedan funkar det med de flesta.. men inte med alla..
    Alla spel fungerar inte med Devhook, och vissa är inte gjorda för att fungera med Devhook.

Lite som Pc och Mac, båda två är Persondatorer men olika program

Konverterar man ett spel till iso för ett system kanske det inte fungerar för andra.

Att likna med DVD-R som är standard för Film och DVD+R som var tanken att vara standard för Datafiler.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. kan någon förklara för mig hur man lägger in nedladdade spel på psp?
    By ttoobbee in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 14:56
  2. PSP Spel och grafik.
    By kimozoft in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 16:17
  3. hur lägger man in xbox spel o filmer???
    By pollo in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 23:38
  4. Varför hänger sig många spel vid intro?
    By edrik in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 12:54
  5. Grafikska fel på bilden vid uppstart samt på vissa spel?
    By Morphem in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 20:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner