Precis, du måste ha extractor/ck. Dessa strömförsöjs med en molex från datorn.
Precis, du måste ha extractor/ck. Dessa strömförsöjs med en molex från datorn.
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Okejokej
Ni skulle inte kunna lägga till mig på msn? Tooonyfinnstrom@live.se
Jag tror jag ska köra på Maximus 360 Xtractor PRO och deras Spear, för jag vill inte slösa för mycket pengar (; Om jag får några som vill flasha hos mig så kan jag ju köpa värre grejer sen eller vad tycker ni? Sen beställer jag ett Via kort med eller finns det något annat som funkar fint, som är lättare att få tag på av datorfirmor? T.ex Komplett, dustin mm.
Vart är det billigast att beställa grejor ifrån? (Sverige så klart)
Nöj dig med xtractorn och VIA6421 kortet du....
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Okej, jo det förstår jag tack så mycket ska ni ha grabbar!
Men det står ju att vga kabeln har utgått
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=432&xSec=94
Är det inte bättre ifall jag köper en: http://www.********.se/shop/ds_produ...e=games&&ref=# istället för att köpa alla i bitar?
Hos D i s c shop, ifall psxcare inte säljer sån längre?
Last edited by Darippsta; 2010-01-17 at 14:25.
några alternativ hos PSXCare:
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=761 Frozen Cable, VGA-utgång och koaxial ljudutgång 295:-
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=773 HDFURY GAMER - HDMI till VGA adapter 995:-
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=922 Multivideokabel för Xbox 360 295:-
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Oj det va många alternativ
Men den hos d iscshop, funkar den lika bra som den hos psxcare?
Google is your friend!
Jaha... Men psxcare säljer ju inte den längre
Vet inte vilken jag ska ha längre:S
Hallå behöver jag en Probe till en Liteon 74850 när jag ska flasha?
Last edited by Tooony; 2010-01-17 at 21:07.
Första gången ja, ställ frågan i en tråd om Liteon flashning istället, t.ex. den jag skrivit en guide i...
men som sagt, första gången du flashar en Liteon 74850C måste man ha en Probe, när man väl har iXtreme på den behöver man inte längre ha probe, varesig man har filerna från första urläsningen eller ej (om man använder Jungleflasher att läsa ut med)
Google is your friend!
Hallå nu ska jag flasha mitt xbox men har stött på ett problem, när jag trycker på "Dvdkey 32" och jag har spear på punkt R707, så händer inget den bara laddar..
Vad är felet?! Tacksam för snabbt svar! (:
Någon som kan hjälpa mig att flasha med Team Viewer? (: Senare ikväll när jag kommer hem menar jag.
hur exakt är det du menar när du säger "den bara laddar.." ? är det att det bara blir:
......... DVDKey 32 Extraction Failed
?? eller är det något annat du tänker på?
Google is your friend!
Hallå jag har en macbook pro som jag sitter på och surfar mm, men det är så att jag skulle vilja ha Auto-xbins men jag hittar inte det till Mac OS X.
Är det någon som har koll om det finns eller inte? Liknande program fast till Mac?
1.Någon som har svar på frågan innan?
2. Sen en till fråga, jag har nu laddat hem några teman till krysslådan. Men jag funderar hur man gör för att få in dom i lådan, vad behöver jag för program? Guide?
3.Går det tillverka en hårddisk själv på något sätt? T.ex använda en extrenhårddisk genom usb?
2. det finns program för att lägga in saker och ting på hårddisken, brukar stå i NFO vad dessa heter, men du vet förstås inte hur man läser en sådan? anyhow, programmen heter: Xport360 och: Xplorer360
3. Japp, men du måste ha XBR för att du ska kunna använda vilken HDD som helst, med vilken storlek som helst... (XBR eller något annat JTAG hack...)
Google is your friend!
Tjena, tankade ner NHL '10 för ett tag sen, körde den med ABGX360 och såg att den hade reg code 0x000000ff (ntsc/u) alltså USA och Japan (?) Vill bara vara helt säker, så detta går INTE att spela på min 360 (Köpt på eb). Så det är inte ens någon ide att försöka bränna den? Kommer bara slösa en skiva isf?
Hej!
Jag har problem med att få igång Dantes Inferno. Spelet har en system update och jag kan inte uppdatera via skivan. Nu är det så att jag har Fall09-uppdateringen, vilket jag fixade med mitt USB-minne. Det här måste dock betyda att Dantes Inferno har en senare update, vet någon var jag kan hitta den senaste isåfall?
Hallå jag ska flasha ett xbox 360 som är tillverkat 2009-09-25, är det möjligt än? Behöver jag göra använda BoxxDr-metoden eller vadå? Jag har flashat min Liteon 74850C och tänkte försöka mig på polarens xbox, men vågar jag det när det är så pass nytt?
Edit: Jag antar att det är 93450C som jag ska flasha efter som det är så pass nytt eller hur?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Google is your friend!
jag skrev en guide förut, men den är inte speciellt bra, har inte orkat uppdatera den med Boxxdr metoden, det är inte så jätte svårt bara man kan löda, mät ALLTID med multimeter så att du vet att du inte har kontakt där det inte ska vara det, det vill säga har du bryggat banor som inte har kontakt redan från start...
Google is your friend!
PAL eller NTSC. Spelar det nån roll?
Ja. Flashat firmware har inget med regionskodningen att göra. Är din maskin köpt i Sverige är det främst PAL-releaser du ska kolla efter. Dock är vissa NTSC-releaser satta som region 0xFFFFFFFF, d.v.s. regionsfria. Då funkar de överallt.
Vill bara få det klargjort, så detta betyder alltså att spel som jag köpte i USA, t.ex NHL 10 ( NTSC ) inte funkar på ett flashat xbox 360 från Sverige hur jag än gör ?
Google is your friend!
Bookmarks