Om den inte var flashad och du kör original skivor har lasern slutat funka som den ska, det har inget med uppdateringen att göra utan har att göra med att lasern blivit sliten, kan även vara en repa på skivan som orsakar sådant här, men det brukar vara enstaka spel som inte funkar i dom fallen.
För att flasha en liteon behöver du inget chip och inga lödningar heller om du har en tjockis box, har du en slim behöver du ett nytt styrkort alternativt utföra Kamikaze/Sputnik hacket (vilken du måste göra beror på vilken krets du har)
Det bästa du kan göra om du vill ha den flashad är att lämna in den till någon som vet vad dom gör eller läsa på riktigt ordentligt innan, programmet man använder heter "Jungleflasher" och firmwaren heter "iXtreme" om du vill kolla upp lite närmare kring det är det dessa 2 saker du behöver lära dig använda
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Tjenare Jag har en fråga och tro ni på Psxcare kan lösa den utmärkt.
Jag har flashat mitt 360 och allt funka som det ska men jag har även köpt en ny Hårddisk till min box (120 gb) jag har även skaffat mig en transfer cable, men mitt xbox vill inte samarbeta med den då mitt dashboard inte är uppgraderat och vill då inte uppgradera för då försvinner mitt flash så jag undrar gå det att förra över infon från min gamla xbox hårddisk till datorn och sen från datorn till min NYA xbox hårddsk ? Tack så mycket i för hand.
Det går, men det är riskabelt, du kan uppdatera till dashboard version 2.0.12625.0 utan problem och där funkar transfer kitet direkt på boxen... (under förutsättning att det är ett original transfer kit)
Du kan även använda program på datorn för att göra det, men det är inte rekomenderat då programmen som används på datorn kan vara väldigt väldigt buggiga om dom i huvudtaget funkar...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Så du mena jag kan uppdatera till 2.0.12625.0 på mitt xbox och min LT switch (flashet) inte kommer att förstöras/tas bort ?
Exakt, det är inte förrens 2.0.13146.0 som microsoft flashar om dvd enheterna, det som kanske kan hända är att AP25/AP2.5 spelen slutar funka (det gör dom med största sannolikhet) pga uppdaterade tabeller, men utöver det är det inga problem AP25 spelen är 6st som funkar med en flash som är äldre än den som finns till 13146+ dashboards
Last edited by Swizzy; 2012-06-12 at 11:04.
Google is your friend!
Vilka är spelen ? Och kommer dem aldrig att fungera på min box då ? Ens inte om jag kör igen dem i ABGX360 ?
Google is your friend!
Min box är redan flashad med LT+ 3.0
Eller måste jag ändå flasha om? Om jag nu skulle uppgradera dashboardet till 2.0.13146.0 ?
En fråga till jag få Disc not supported när jag bränner ett spel genom Imgburn (truncate). Måste jag köra igenom spelet i ABGX360 för att boxen ska kunna läsa det ? ( jag spela endast offline aldrig connected to Xbox Live )
Har du redan LT+ 3.0 kan du lungt uppdatera till senaste dashboarden (14719) utan problem...
Vad gäller det andra du frågade om, vilket spel är det? har du kollat spelet i ABGX360 innan du brände? ABGX360 är inte längre enbart till för livesäkerhet, det ser även till att spelen i huvudtaget funkar, om du inte kollat spelet kanske det är patchat med gamla patchar som inte funkar på LT+ 3.0
Google is your friend!
Så du mena att jag kan ladda ner updaten http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-3...m-updates-info bränna den på en skiva sätta in den i mitt xbox som är flashet med LT+ 3.0 och har nuvarande DAshboard 2.0.1.3599.0 Utan att något kommer att hända med flashet ?? Detta är ju helt otroligt isåfall haha. Tack för all hjälp ni har fått många frågetecken bort från mitt huvud!
Google is your friend!
Varför få jag Disc not supported på min xbox 360 ? Jag kör det igenom abgx360 jag har Lt+ 3.0 och senaste dashboarden jag bränner med rätt settings i Imgburn valde den här gången Truncate. Vad gör jag för fel ?:S
Google is your friend!
Den senaste 1.0.6 ''XGD3 support.''
Google is your friend!
Jag har redan Forza 4 ner bränt och det funka. Men en polare brände de, med truncate kan vara att min brännare ej fungera, Flashad för dryga 1,5 veckor sen o ja det är LT+ 3.0
Last edited by Swizzy; 2012-06-20 at 00:52.
Google is your friend!
De här är min brännare, ATAPI IHAS124 B ATA Device
Tycker du man ska köra Truncate eller overburn ? Räcker det att jag bara trycker i Calculate Optimal på Imgburn ?
Om den är flashad med iXtreme Burner MAX v1.0 ska den inte fråga om du vill köra truncate/overburn afaik, men skulle den göra det kör du med Overburn... du ska ha Calculate Optimal, köra med Verbatim skivor och helst i 2.4x hastighet samt ska du ha Perform OPC before burn (kan minnas exakta namnet lite fel på det valet, men OPC ska du iaf ha aktiv)
Google is your friend!
Flashade precis den korrekt o nu fråga inte IMGburn om overburn eller truncate får dock de här error DEVICE [O:O:O ] ATAPI IHAS124 B ALOS (E (ATA)
ScsiSTatus: oxo2
Interpretation: check condition
CDB: 2A 00 00 01 38 40 00 0020 00
Interpretation : write ( 10) sectors 80704-80735
sense area : 70 00 05 00 00 00 00 0A 00 00 00 00 21 02 00 00 00 00
interpretation : invalid Address For Write now i have no idea what it means .
har du provat starta om datorn efter omflashning (och även driven) och såg du till att den verkligen blev 100% färdig? sista programmet ska du vänta lite EFTER att hela progressbaren är full...
Google is your friend!
Hade dock inte OPC i kryssat kan de har skapat erroret ?
Google is your friend!
Försökte nu igen med OPC i kryssat. Gjorde de ordentligt väntade när de sista programmet va klart (Flash Utility)
För på fullaste allvar fyra timmar sedan köpte jag en splitter ny 360 med LT+ 3.0 från PSX Care. Inte nog med att den inte kan köra mina gamla brända spel (från 2008-2010), den kan inte ens köra mitt original-GTA IV (antingen blir det "to play this disc put it in an xbox 360 console" eller bara XBOX 360-"skärmen"). Någon idé?
Slapp error men sen när den skulle verify fick jag det istället :S
Sväng förbi butiken med den imorrn så får vi kika på vad som är fel, den ska vara testad efter modifiereringen med våra skivor, men det har varit ganska varmt i butiken idag och fram emot slutet av dagen fick vi helt plötsligt jätte mycket att göra då vi bara var 2st ett tag, vi kan ha missat något... isåfall ber vi om ursäkt för det och fixar problemet åt dig utan att det kostar dig något extra
Google is your friend!
Bookmarks