Sida 13 av 13 FörstaFörsta ... 3111213
Visar resultat 361 till 385 av 385

Diskussion: Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

  1. #361
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Slapp error men sen när den skulle verify fick jag det istället :S
    Verify i IMGBurn suger, kör med KProbe2 istället för att se hur bra bränning det blev...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #362
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Sväng förbi butiken med den imorrn så får vi kika på vad som är fel, den ska vara testad efter modifiereringen med våra skivor, men det har varit ganska varmt i butiken idag och fram emot slutet av dagen fick vi helt plötsligt jätte mycket att göra då vi bara var 2st ett tag, vi kan ha missat något... isåfall ber vi om ursäkt för det och fixar problemet åt dig utan att det kostar dig något extra
    Räcker det om jag kommer förbi med själva boxen eller behöver jag packa ner allt igen?

    E: Jag har undvikit att ansluta den till WiFi/Internet men det lär väl inte spela någon roll? En vanlig film-DVD funkar ska jag tillägga.
    Last edited by gverra; 2012-07-03 at 22:43.

  3. #363
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Har slösat 4 skivor nu så börja bli lite smått frustrerad, ska jag köra kprobe2 på min skiva o så stå de va som va fel elle ?

  4. #364
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gverra Visa Inlägg
    Räcker det om jag kommer förbi med själva boxen eller behöver jag packa ner allt igen?

    E: Jag har undvikit att ansluta den till WiFi/Internet men det lär väl inte spela någon roll? En vanlig film-DVD funkar ska jag tillägga.
    Räcker med bara boxen, det är jue trots allt den som är problem med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #365
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Fick de här på Kprobe
    PI Max = 416 Avergae = 144 Total = 557612
    PIF MAX = 73 Average = 10,51 Total = 40552
    Fattade att de viktiga att bry sig om va PI o PIF.
    få fortfarande Disc not supported. Detta är skivan som klarade Imgburn men inte imgburn verify, jag försökte köra abgx genom skivan men kom på 49 % på den sista grejen abgx kolla sen stannade de där.

  6. #366
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Fick de här på Kprobe
    PI Max = 416 Avergae = 144 Total = 557612
    PIF MAX = 73 Average = 10,51 Total = 40552
    Fattade att de viktiga att bry sig om va PI o PIF.
    få fortfarande Disc not supported. Detta är skivan som klarade Imgburn men inte imgburn verify, jag försökte köra abgx genom skivan men kom på 49 % på den sista grejen abgx kolla sen stannade de där.
    Dina mät värden är urkassa, PI ska inte vara högre än MAX 100, PIF ska vara MAX 4

    du kan testa detta för att eventuellt få bättre resultat, personligen kör jag med standard inställningarna i IMGBurn men med OPC aktivt och bränner i 2.4x... men andra får bättre resultat med detta:

    1. Rensa OPC history i Imgburn
    2. Stäng av datorn och vänta 10s.
    3. Sätt igång datorn.
    4. Ställ in Imgburn med dessa parametrar:
    Layerbreak: Calculate optimal
    OPC=OFF
    Smartburn=ON
    ForceHyperTuning=ON
    OnlineHyperTuning=OFF
    OverSpeed=OFF
    5. Bränn i 4x
    6. Verifiera direkt eller efteråt i Imgburn.
    Men jag skulle ärligt talat inte rekomendera att du litar på IMGBurn verifieringen, utan kör en check i KProbe också och kolla värdena

    Det är också viktigt att du använder dig av Verbatim skivor med media code MKM-003 och dom ska helst vara tillverkade i singapore...
    Last edited by Swizzy; 2012-07-04 at 09:13.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #367
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Räcker med bara boxen, det är jue trots allt den som är problem med
    Förvirrande nog så började allt fungera när jag anslut till WiFi alternativt testade ett nyutbränt spel.

  8. #368
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gverra Visa Inlägg
    Förvirrande nog så började allt fungera när jag anslut till WiFi alternativt testade ett nyutbränt spel.
    Vi har varit med om att vissa original skivor inte funkat med just slim, oavsett om den varit moddad eller original, främst med Final Fantasy XIII, dina gamla skivor kanske är oläsbara (repiga? dålig kvalité?) det skulle kunna förklara varför dom inte funkar... om du har möjlighet till det vore det bra om du kunde testa med andra original skivor också, samt kolla dina tidigare utbrända skivor med ABGX360 i din dator för att se hur dom mår egentligen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #369
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Provade nu med dem settings o fick betydligt mindre värden på Kprobe men fortfarande disc not supported. Flashat min Atapi Ihas 124b olika settings iImgburn men vill fortfarande inte, o jag som trodde att köra xdg3 skulle vara enkelt haha Så bli de ibland få sälja den till nån med mer erfarenhet ! Tackar så mycket för all hjälp här på Psxcare och eran Service !

  10. #370
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Provade nu med dem settings o fick betydligt mindre värden på Kprobe men fortfarande disc not supported. Flashat min Atapi Ihas 124b olika settings iImgburn men vill fortfarande inte, o jag som trodde att köra xdg3 skulle vara enkelt haha Så bli de ibland få sälja den till nån med mer erfarenhet ! Tackar så mycket för all hjälp här på Psxcare och eran Service !
    Du har kollat ISO filen med senaste ABGX360 innan du brännt, och du är verkligen 100% säker på att du har LT+ 3.0? om svaret är nej på någon av frågorna är det där problemet ligger
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #371
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Kan då spela Forza 4 och Batman Arkham City som är Xdg3 spel.

  12. #372
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Kan då spela Forza 4 och Batman Arkham City som är Xdg3 spel.
    då har du 2.0 eller högre, LT+ 3.0 kom på julafton förra året (24 december 2011) har du flashat innan dess har du 2.0, efter det har du 3.0
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #373
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Flashade inte för alls länge sen 1-2 månader max. Absolut efter jul iallafall haha ! Fundera på att köpa en xk3y av er bli ju så mycket enklare. Men tro du att MS kommer att släppa ut något efter xdg3 och tro du isåfall att xk3y kommer att stödja de?

  14. #374
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Flashade inte för alls länge sen 1-2 månader max. Absolut efter jul iallafall haha ! Fundera på att köpa en xk3y av er bli ju så mycket enklare. Men tro du att MS kommer att släppa ut något efter xdg3 och tro du isåfall att xk3y kommer att stödja de?
    Dom kommer med största sanolikhet inte släppa något nytt i form av nytt skivformat (om detta kräver omflashning av dvd enheterna) det är jue en enorm risk för microsoft att flasha om alla dvd enheterna på distans på det viset dom gjorde

    Xk3y teamet är aktiva, dom kommer med uppdateringar ganska ofta för att lösa problem som dyker upp så jag tippar på att dom löser eventuella nya skydd ungefär lika fort som c4eva gör
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #375
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Hej !

    Funderar på flasha min 360 igen, flashade sist för något år sen så att den behöver flashas tvivlar jag inte på. Funderar däremot på om det är värt det. Den är bannad så där är det skitsamma.

    Men hur mkt jobb måste man lägga ner för att få ett spel att fungera ? Funkar det med en vanligt DL brännare och Verbatim DL skivor som back in the days för mig eller måste jag köpa ny bärnnare osv. Och hur funkar det med att bränna dom senaste spelen ? Är det massa krångel man måste patcha osv innan man kan bränna ? Är sugen på dom nyaste spelen så som Assassins Creed 3 !

  16. #376
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
    Hej !

    Funderar på flasha min 360 igen, flashade sist för något år sen så att den behöver flashas tvivlar jag inte på. Funderar däremot på om det är värt det. Den är bannad så där är det skitsamma.

    Men hur mkt jobb måste man lägga ner för att få ett spel att fungera ? Funkar det med en vanligt DL brännare och Verbatim DL skivor som back in the days för mig eller måste jag köpa ny bärnnare osv. Och hur funkar det med att bränna dom senaste spelen ? Är det massa krångel man måste patcha osv innan man kan bränna ? Är sugen på dom nyaste spelen så som Assassins Creed 3 !
    För en bannad box skulle jag rekomendera att du kör RGH/JTAG då behöver du inte flasha om hela tiden, och du kör spelen från hårddisk istället, vilket ger bättre laddtider och mindre strul...

    Dom senaste spelen funkar i vissa fall med en "vanlig" brännare, men du rekomenderas att skaffa en Liteon IHAS x24B med iXtreme Burner MAX 1.0 eller senare (finns bara 1.0 i skrivande stund)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #377
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    För en bannad box skulle jag rekomendera att du kör RGH/JTAG då behöver du inte flasha om hela tiden, och du kör spelen från hårddisk istället, vilket ger bättre laddtider och mindre strul...

    Dom senaste spelen funkar i vissa fall med en "vanlig" brännare, men du rekomenderas att skaffa en Liteon IHAS x24B med iXtreme Burner MAX 1.0 eller senare (finns bara 1.0 i skrivande stund)
    Ahh intressant !! Kan man spela alla spel med RGH/JTAG och funkar det till alla boxar, är en gammal men senaste dashboarden..

  18. #378
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
    Ahh intressant !! Kan man spela alla spel med RGH/JTAG och funkar det till alla boxar, är en gammal men senaste dashboarden..
    Hur pass gammal? har den HDMI?

    Är du 100% säker på att du har den senaste versionen? om ja får du vänta på att lösningen släpps eller skaffa en xk3y, som även den funkar från hårddisk... men BARA ISO filer och BARA från USB disk... samt BARA PAL/Region Free, som flashningen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #379
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hur pass gammal? har den HDMI?

    Är du 100% säker på att du har den senaste versionen? om ja får du vänta på att lösningen släpps eller skaffa en xk3y, som även den funkar från hårddisk... men BARA ISO filer och BARA från USB disk... samt BARA PAL/Region Free, som flashningen...
    Nej en gammal vit utan HDMI. Inte 100% nej, men igår när vi spelade FIFA 13 så tvingade den oss att uppdaterar dashboard till vad jag gissar är senaste.

  20. #380
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
    Nej en gammal vit utan HDMI. Inte 100% nej, men igår när vi spelade FIFA 13 så tvingade den oss att uppdaterar dashboard till vad jag gissar är senaste.
    Utan HDMI? då skulle jag säga; kör på Xk3y

    Fifa 13 har om jag inte minns fel bara 14719... men på Xenon går det inte att hacka en maskin över 14699, har man gått över 7371 är det inte äns värt det i vilket fall som då det kan ta timmar innan maskinen startar =/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #381
    Registrerade
    Sep 2014
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Behöver hjälp har köpt ett xbox jtag från eran hemsida men när jag går in på xex menu game discovery så kommer inte mina spel upp vilket gör att jag inte kan modda/fuska på mw2

  22. #382
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TheMan Visa Inlägg
    Behöver hjälp har köpt ett xbox jtag från eran hemsida men när jag går in på xex menu game discovery så kommer inte mina spel upp vilket gör att jag inte kan modda/fuska på mw2
    XEXMenu söker efter spel i följande sökväg:

    x:\Game\spelnamn\default.xex

    där x:\ är alla olika enheterna den har stöd för, dvs. interna hårddisken och usb hårddiskar...

    Den stödjer enbart uppackat format, inte GOD formatet...

    Cod mods kör man bara genom att ladda med dashlaunch som ett plugin vad jag känner till, därefter kör du spelet precis hur du vill...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #383
    Registrerade
    Sep 2014
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    XEXMenu söker efter spel i följande sökväg:

    x:\Game\spelnamn\default.xex

    där x:\ är alla olika enheterna den har stöd för, dvs. interna hårddisken och usb hårddiskar...

    Den stödjer enbart uppackat format, inte GOD formatet...

    Cod mods kör man bara genom att ladda med dashlaunch som ett plugin vad jag känner till, därefter kör du spelet precis hur du vill...
    Jag vet men för att få det att funka måste jag lägga den i foldret där mw2 filerna ligger kan jag flytta dom för när jag går in på hdd1 GAMES så ligger inget där

  24. #384
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    har köpt ett fita 15 som inte startar ,det sitter ett 360 Squirt 1.2 rev B i den
    måste den uppgraderas igen ??

    Ola

  25. #385
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pepspersson Visa Inlägg
    har köpt ett fita 15 som inte startar ,det sitter ett 360 Squirt 1.2 rev B i den
    måste den uppgraderas igen ??

    Ola
    Troligtvis, har du någon aning om vilken kernel/dashboard version du har installerad just nu?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 13 av 13 FörstaFörsta ... 3111213

Liknande diskussioner

  1. Alla gamla splinter cell
    By Babooba in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 21:26
  2. Skit i alla andra inlägg av mig LÄS DENNA!!!!
    By styris in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 17:35
  3. vilka dvd skall man ha för ps2 spel + eller -
    By pelluco in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 19:56
  4. Tackar för alla svar
    By Mikael71 in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 12:51
  5. Messiah, Messiah 2 PRO & Magic 3 - vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 01:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •