Sida 2 av 13 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 385

Diskussion: Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du har en Benq.


    Okej, misstänkte det. Så jag kan alltså inte flasha den, jag måste chippa istället?

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rkrd Visa Inlägg
    Okej, misstänkte det. Så jag kan alltså inte flasha den, jag måste chippa istället?
    precis, eller så väntar du.. kommer nog snart firmware för benq läsarna ska du se.. läser du trådarna här så ser du info/länkar om detta.

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    ???

    Tjenare,

    Jag funderar över det här med att packa upp filer.
    Jag hade tidigare en PS2, och när jag hade laddat ner PS2-spelen så var ALLA filer i mappen 'winrar-filer'. Nu när jag har laddat ner PES 2008 till Xbox 360, är bara 31 av 69 filer är winrar-filer. Resten är r34-filer och när jag högerklickar på dom så finns inte alternativet 'Extract here'.

    Hur som helst, jag packar upp dessa winrar-filer och får till slut en dvd-fil på 37 byte och en ny winrar-fil på 6,68 GiB. Ska jag då dra dvd filen till winrar-filen och sedan bränna, eller ska jag bara bränna winrar-filen? Det stod på en anna del av forumet att man ska bränna dvd-filen. Jag fattar ingenting.

    Ni får ursäkta min okunnighet.

    Tacksam för svar.

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av leenzo Visa Inlägg
    Tjenare,

    Jag funderar över det här med att packa upp filer.
    Jag hade tidigare en PS2, och när jag hade laddat ner PS2-spelen så var ALLA filer i mappen 'winrar-filer'. Nu när jag har laddat ner PES 2008 till Xbox 360, är bara 31 av 69 filer är winrar-filer. Resten är r34-filer och när jag högerklickar på dom så finns inte alternativet 'Extract here'.

    Hur som helst, jag packar upp dessa winrar-filer och får till slut en dvd-fil på 37 byte och en ny winrar-fil på 6,68 GiB. Ska jag då dra dvd filen till winrar-filen och sedan bränna, eller ska jag bara bränna winrar-filen? Det stod på en anna del av forumet att man ska bränna dvd-filen. Jag fattar ingenting.

    Ni får ursäkta min okunnighet.

    Tacksam för svar.
    alla filer är rar-filer.. det du menar är att vissa filer inte får en rar-ikon.. det är en annan femma.. öppna första rarfilen i winrar.. .rar eller .001 eller vad den nu heter hos dig.. packa upp de två filerna..

    1. ladda hem imgburn (googla på det).
    2. öppna imgburn gå till "tools/settings och sedan write fliken" vid options Layer Break (For DL Media) välj user specified och skriv in 1913760.
    3. öppna .dvd filen i anteckningar och kika så att imagefilnamnet är detsamma som imagefilen. sudda ut layerbreak raden. spara.
    4. öppna .dvd filen i imgburn. bränn.

    steg 2 behöver du bara göra en gång. så nästa gång du ska bränna.

    1. öppna .dvd filen. kolla så image-namnet är korrekt. sudda ut layerbreak raden.
    2. öppna imgburn, öppna .dvd filen. bränn.

  5. #35
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det du har är med största sannolikhet en .dvd-fil och en .iso-fil.
    Ditt winrar är kanske associerat med ändelsen iso?
    Annars OM det är en .rar så får du packa upp den.
    Det du ska ha i slutänden är en .dvd och en .iso (eller .000)

    Hur du bränner är tydligt förklarat här i tråden:
    Om man har en .dvd och en .000 (eller .iso):
    Starta CloneCD. Klicka på andra knappen från vänster "Write from imagefile".
    Leta upp .dvd-filen. Dubbelkolla i infofönstret att det står LayerBreak: 1913760. Gör det inte det får du avbryta. Då står det fel i .dvd-filen.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Det du har är med största sannolikhet en .dvd-fil och en .iso-fil.
    Ditt winrar är kanske associerat med ändelsen iso?
    Annars OM det är en .rar så får du packa upp den.
    Det du ska ha i slutänden är en .dvd och en .iso (eller .000)

    Hur du bränner är tydligt förklarat här i tråden:
    Jo, det är som du säger enlund. En .dvd-fil och en iso-fil. Men det jag fortfarande inte fattar är att man ska bränna .dvd-filen som är på endast 37 byte och inte iso-filen som är på 6 GiB. Hur kan det bli ett spel på 19 byte

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av leenzo Visa Inlägg
    Jo, det är som du säger enlund. En .dvd-fil och en iso-fil. Men det jag fortfarande inte fattar är att man ska bränna .dvd-filen som är på endast 37 byte och inte iso-filen som är på 6 GiB. Hur kan det bli ett spel på 19 byte
    läste du mitt inlägg innan? .dvd filen fungerar som en genväg. ladda den i brännarprogrammet så ser du den laddar imagefilen.

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    läste du mitt inlägg innan? .dvd filen fungerar som en genväg. ladda den i brännarprogrammet så ser du den laddar imagefilen.
    så om jag har fattat det rätt så spelar det allstå ingen roll om man lägger in .dvd-filen eller iso-filen i brännar programmet?

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av leenzo Visa Inlägg
    så om jag har fattat det rätt så spelar det allstå ingen roll om man lägger in .dvd-filen eller iso-filen i brännar programmet?
    beror på vad du bränner med. använder du den inte får du ställa in layerbreak manuellt i programmet. kommer image-filen i splittade delar, då är den bra att ha

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Har flashat min låda med iXtreme och det funkar finfint, tänkte bara kolla om det är lugnt att koppla upp sig till Live iochmed att jag använt det innan jag flashade om konsollen också? Har suttit och spelat Mass Effect hela dagen så jag tänker inte koppla upp till Live innan spelet släppts utav ren paranoia, finns det något sett för MS att se att jag spelar spelet en vecka innan release och att de i så fall skulle ana något?

    Ledsen om meddelandet är dåligt formulerat, är lite trött från allt spelande

  11. #41
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Rent teoretiskt kan de se att du spelat spelet innan release, dock blir du inte bannad för det. Du kan ju vara en testare på en spel-tidning eller liknande (De får alltid spelen en bra stund innan release)... omöjligt för MS att veta :-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #42
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Har flaschat om min Xbox360 för en vecka sen och nu får jag ingen kontakt med lagringsmediat på xboxen. Tips på detta skulle uppskattas.
    Om det är att knappa in ID nummer och dylikt så är en stegguide nått som jag önskar.

  13. #43
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    eh va?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Sweden/Uppsala
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    Min fråga borde passa här. Jo jag sitter och tittar på en vanlig Premium samt en Premium HDMI box, kan man på nåt sätt få hdmi på vanliga premium?, tack

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kan du välja så köp HDMI direkt.

    Jag har någon fånig låda här som gör om till 1080i HDMI, men hur kul är det...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #46
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Har en Hitachi v78-drive och jag är så trött på hur mycket den låter... är Benq-driven på Eliten eller Samsungen tystare? Tillräckligt mycket tystare för att det är värt ett köp?

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Nu tar jag mina USA-modell frågor till denna tråd och hoppas det är okej. Är det precis samma vilkor som gäller på en NTSC-konsoll angående flashning. Eller är det nåt annat "hinder" på dessa? Tänkte om jag skulle köpa en på ebay. Då är det lite svårt att veta vad det är för läsare..

  18. #48
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det är exakt samma.
    Du kan be säljaren ta en bild av släden så ser du i alla fall vilken modell det är, även om du inte kan se exakt vilken version.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Det är exakt samma.
    Du kan be säljaren ta en bild av släden så ser du i alla fall vilken modell det är, även om du inte kan se exakt vilken version.
    Okej, toppen! Tackar. verkar bli ebay som man får handla på ändå! Crap! Vad jobbigt..

  20. #50
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Patchade?

    Är de flesta spel patchade som läggs ut? Jag är förhållandevis oteknisk och undrar hur jag ska flasha min 360. Jag kommer inte att spela live, vad är då det smartaste?

  21. #51
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Brute9 Visa Inlägg
    Är de flesta spel patchade som läggs ut? Jag är förhållandevis oteknisk och undrar hur jag ska flasha min 360. Jag kommer inte att spela live, vad är då det smartaste?

    Smartast,,, att lämna in den till PSX care så fixar dom flashningen åt dig

  22. #52
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Bli inte arg på mig nu, det stod i början att faq'n alltid är aktuell, men jag känner att jag vill fråga iallafall.

    Jag har flashat min dvd med iextreme firmwaren, kommer inte ihåg exakt vilken version(kan man ta reda på det) men då är det alltså lungt att använda live? Jag kan bränna ett spel och sedan koppla upp mig på live för att spela online? Eller finns det några typ unika nycklar för alla spel så att man blir bannad?

    Tyckte jag läste för ett tag sedan att ms hade bannat en massa folk, men det kanske är inaktuellt nu. Så, kan man få ett enkelt ja/nej svar på frågan.
    Kan jag koppla upp min xbox360 på xbox live utan att det ställer till några problem?
    Hur är det om den vill uppdatera sig? Kan man göra det? Eller skall man låta bli?

  23. #53
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Live är inte 100% säkert oavsett firmware. Dock är senaste iXtreme 1.4 den säkraste. Man får helt enkelt gambla lite.
    Antingen är Live superviktigt för dig, då kanske du ska skita i att modifiera boxen och köpa alla dina spel. Eller så är Live en grym bonus som förhoppningsvis kommer funka utan att du blir bannad. Då är det bara att flasha dvd'n och få alla spel "gratis".

    Nu har du ju redan flashat din firmware, så alternativ 1 finns inte längre :-)

    Se till bara att alltid kolla den release du tankat hem med xdvdmulleter innan du bränner så att den är helt korrekt patchad. Gör detta med ALLA spel. Även de du inte tänker spela Live med. Det verkar nämligen som att 360'n lagrar info om alla spel man spelar och när man sen kopplar upp sig mot Live så skvallrar den om allt misstänkt till MS.... å så slutar det kanske i en banning.

    Så något enkelt ja eller nej kan du inte få.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  24. #54
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Vill bara försäkra mig om en sak:
    Om jag chipar mitt xbox och spelar orginalspel över live så ser dom inte att jag har en flashad konsoll?

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Whyster Visa Inlägg
    Vill bara försäkra mig om en sak:
    Om jag chipar mitt xbox och spelar orginalspel över live så ser dom inte att jag har en flashad konsoll?
    chippa är inte att rekommendera.. flashning är att föredra om du ska spela live med eller utan backup. om du bara ska spela orginalspel rör inte konsolen, om du även vill spela backuper är det ixtreme 1.4 som gäller.. sedan spelar de ingen roll om du spelar online eller offline verkar de som.. läs enlunds svar över..

    alltså.. finns 300 trådar om detta.. sök..

  26. #56
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    chippa är inte att rekommendera.. flashning är att föredra om du ska spela live med eller utan backup. om du bara ska spela orginalspel rör inte konsolen, om du även vill spela backuper är det ixtreme 1.4 som gäller.. sedan spelar de ingen roll om du spelar online eller offline verkar de som.. läs enlunds svar över..

    alltså.. finns 300 trådar om detta.. sök..
    Menade att jag skulle flasha. Men jag hade tänkt att om jag bara köper dom spel jag vill kunna spela live på och laddar hem resten.
    Frågan blir alltså; är det någon risk att spela orginalspel live på en flashad box?

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Whyster Visa Inlägg
    Menade att jag skulle flasha. Men jag hade tänkt att om jag bara köper dom spel jag vill kunna spela live på och laddar hem resten.
    Frågan blir alltså; är det någon risk att spela orginalspel live på en flashad box?
    så fort du spelat en backup på din xbox finns det en risk ja. spela enbart orginal online verkar inte spela någon roll. men enlund svarade bra på detta några inlägg upp.

  28. #58
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    tja en fråga när jag har packat upp allt och alla filer är dem dem ska vara men när jag klickar upp img burn och ska dra img filen dit står det "The file can´t be found specificed hur gör man då???


    tack på förhand.

  29. #59
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Varför står det can't read disc ?

  30. #60
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Naattiii Visa Inlägg
    Varför står det can't read disc ?
    jag vill inte verka otrevlig.. men sök eller bläddra lite i trådarna.. detta är en återkommande fråga.. beror oftast på brännare eller media.. föredrar verbatim (kvalite) och att bränna på och pioneer eller samsung brännare.. annars sök..

Sida 2 av 13 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Alla gamla splinter cell
    By Babooba in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 21:26
  2. Skit i alla andra inlägg av mig LÄS DENNA!!!!
    By styris in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 17:35
  3. vilka dvd skall man ha för ps2 spel + eller -
    By pelluco in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 19:56
  4. Tackar för alla svar
    By Mikael71 in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 12:51
  5. Messiah, Messiah 2 PRO & Magic 3 - vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 01:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •