Sida 3 av 13 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 385

Diskussion: Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

  1. #61
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    om man...

    har en kompis.

    Aja, han har allfall en tidigare flashad box.
    Han har inte spelat live på länge och är inte bannad nu.
    Kan han flasha om den till den senaste och sedan börja spela live igen?
    Eller hur funkar det?

    Eller om han är säker på att han spelar rätt spel, kan han då skita i att flasha den och fortsätta spela live?

    Eller...är det helt enkelt kört för honom oavsett hur han gör?

    Och ja, vi vet att det inte är 100% säkert i framtiden.

    Tacksam för ett trevligt svar
    Det är inte jag som är dum, det är alla andra som är smarta!

  2. #62
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dano Visa Inlägg
    har en kompis.

    Aja, han har allfall en tidigare flashad box.
    Han har inte spelat live på länge och är inte bannad nu.
    Kan han flasha om den till den senaste och sedan börja spela live igen?
    Eller hur funkar det?

    Eller om han är säker på att han spelar rätt spel, kan han då skita i att flasha den och fortsätta spela live?

    Eller...är det helt enkelt kört för honom oavsett hur han gör?

    Och ja, vi vet att det inte är 100% säkert i framtiden.

    Tacksam för ett trevligt svar
    visst kan han det.. han blir bara säkrare..

  3. #63
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Vill skicka in min benq för flashning med postpaket 16,00 idag.
    Hur är smidigast o betala? Skickar ni som postförskot efter jobbet är klart?
    och hur mycket går allt på....

  4. #64
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi skickar tillbaka som postförskott...skickar du bara in din benq så betalar du 250:- för flashningen och 150:- returfrakt. Skickar du in hela boxen betalar du 500:- + 200:- frakt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #65
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi skickar tillbaka som postförskott...skickar du bara in din benq så betalar du 250:- för flashningen och 150:- returfrakt. Skickar du in hela boxen betalar du 500:- + 200:- frakt.
    Skickad idag ni får den till kontoret imorn!

  6. #66
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi skickar tillbaka som postförskott...skickar du bara in din benq så betalar du 250:- för flashningen och 150:- returfrakt. Skickar du in hela boxen betalar du 500:- + 200:- frakt.
    Kan jag skicka in bara dvdn om jag har en hitachi v79 också?

    Blev lite osäker på formuleringen på sidan:

    "Du kan även lämna in bara dvdläsaren (ej Hitachi v79). Då blir priset 250:-"

    Menar ni att man inte kan skicka in bara v79 eller menar ni att priset inte blir 250?

    Förhoppingsvis har jag rätt och priset blir 750:- om jag bara skickar in dvdn?

  7. #67
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi lämnar ingen rabatt för löst inlämnade 79-drivar, det enda du sparar är fraktkostnader.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #68
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Är kanske en idiotisk fråga;

    Om jag beställer hem ett xbox med iXtreme 1.4 firmware från psxcare, är den flashad och färdig för att spela brända spel då? Eller måste jag göra något mer?

    Jag var sugen på detta paket:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=447&xSec=90

    Tack på förhand!

  9. #69
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pure Evil Visa Inlägg
    Är kanske en idiotisk fråga;

    Om jag beställer hem ett xbox med iXtreme 1.4 firmware från psxcare, är den flashad och färdig för att spela brända spel då? Eller måste jag göra något mer?

    Jag var sugen på detta paket:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=447&xSec=90

    Tack på förhand!
    Koppla in konsolen, peta i en bränd skiva och rocka på!!!!

  10. #70
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18

    Tjenare

    fick tillbaka min xbox idag eftersom den fick ''ring of death'' syndromet, och till min förvåning märkte jag att dom hade satt in en helt ny dvd rom läsare och efter lite research på nätet kom jag fram till att det är en av märket PHILIPS ( http://www.play-gadgets.com/wp-conte...VAD6037-21.jpg ) så nu undrar jag, går den att flasha alls eftersom jag har bara hört talas om benq, hitachi, samsung osv. tack i förväg

  11. #71
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Philips = Benq
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #72
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Har fått RROD, har voidat klistermärke och tänker skicka in den - bör man flasha tillbaka skiten och fixa ett nytt klistermärke, eller räcker det med ett klistermärke? Eller bara skicka in skiten?

  13. #73
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Skickade in min xbox till supporten idag, red ring of death. Flashade tillbaka till orginal fw innan, får se hur det går. Kan ju hoppas på att dom inte byter moderkort och sätter in en liteon läsare, då får jag fan spel.

  14. #74
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Empajre Visa Inlägg
    Har fått RROD, har voidat klistermärke och tänker skicka in den - bör man flasha tillbaka skiten och fixa ett nytt klistermärke, eller räcker det med ett klistermärke? Eller bara skicka in skiten?
    Orginalflash + fräsch lapp = Mums för Ms.

    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    Skickade in min xbox till supporten idag, red ring of death. Flashade tillbaka till orginal fw innan, får se hur det går. Kan ju hoppas på att dom inte byter moderkort och sätter in en liteon läsare, då får jag fan spel.
    Lycka till
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #75
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    Skickade in min xbox till supporten idag, red ring of death. Flashade tillbaka till orginal fw innan, får se hur det går. Kan ju hoppas på att dom inte byter moderkort och sätter in en liteon läsare, då får jag fan spel.
    man borde få möjligheten att återställa boxen till orginalskick om man inte är nöjd med deras jobb.

    se det från den ljusa sidan, du kan alltid sälja den då det finns folk som vill ha fräscha och omodifierade boxar. tyvärr, börjar det bli ont om fungerande flashbara boxar att ersätta den med.. men men..

  16. #76
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Man kan ju hoppas på att ett fw kommer till liteon inom kort!

    edit: läste att sannolikheten att det kommer en hackad fw till liteon driven är mycket lite, man får istället hoppa på att någon lyckas chippa den istället, vilket visat sig vara omöjligt sen den släpptes, och det är nu 3 år sen
    Last edited by SuFFix; 2008-08-16 at 22:01.

  17. #77
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Fick tillbaka min xbox igår från tyskland. Trodde till 99% att dom bytt till en liteon drive, men nej, jag fick tillbaka den helt ny, nytt skal o moderkort och med min gamla heliga hitachi!

  18. #78
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Min xbox

    Tja jag skulle vilja flasha min Xbox och den har en Light on. Jag undrar nu. När man flashar en Xbox 360 som har light on kan man se spår då? Gäller garantin fortfarande? Därför mitt problem är : För 1 dag sedan fick jag tillfällig RROD och då vill jag fortfarande ha min garanti om jag får permanent RROD.

  19. #79
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av helpplease Visa Inlägg
    Tja jag skulle vilja flasha min Xbox och den har en Light on. Jag undrar nu. När man flashar en Xbox 360 som har light on kan man se spår då? Gäller garantin fortfarande? Därför mitt problem är : För 1 dag sedan fick jag tillfällig RROD och då vill jag fortfarande ha min garanti om jag får permanent RROD.
    Light on "Lite-On"
    Har du en gång fårtt RROD skicka in den.
    Verkar dumt att köra på en skadad box tills den rasar då det bara är en tidsfråga.

    När vi moddar Lite-On maskiner sätter vi in nya läsare o de gamla används inte efter vi läst ut nyckeln.
    Så de har om de är helt nya en brinntid på mindre än 10 minuter på lasern då vi testar konsollen innan vi moddar dem. *Jag testar en konsoll så fort att lasern knappt hinner värma upp räcker med att få bild på en orginalskiva för mig o höra en backup gå igång på introt.*
    Får man problem är det sedan bara att kasta in drivern i maskinen o skicka iväg efter man smällt på ett nytt garantsigill från ms.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #80
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag flashade mitt xbox360 hos er (2008-08-18)
    Och inga brända spel funkar på den även fast den är flashad.

    Vi brände två spel hos en polare (flashade sitt xbox en vecka innan mig) och då funkade dem perfekt på hans xbox360 sen kom jag hem och dem funkar inte på min står bara "unplayable disc"
    Sen provade vi exakt samma spel hos en annan polare som flashade det ett par dagar efter mig och det funkar perfekt hos honom.
    Vi har alla flashat det för 500 kronor (ingen lödning)
    Jag har följt guider på hur jag ska bränna med mera (att spelen är stealth med mera) men det funkar ändå inte

    Tar ni betalt för att ta en titt och se ifall det är något fel på flashningen?
    Jag har en hitachi v79 kan det vara så att den som flashade den klantade sig och att man faktiskt behöver löda på ett chip?
    Last edited by tantrut; 2008-09-13 at 00:33.

  21. #81
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av tantrut Visa Inlägg
    Jag flashade mitt xbox360 hos er (2008-08-18)
    Och inga brända spel funkar på den även fast den är flashad.

    Vi brände två spel hos en polare (flashade sitt xbox en vecka innan mig) och då funkade dem perfekt på hans xbox360 sen kom jag hem och dem funkar inte på min står bara "unplayable disc"
    Sen provade vi exakt samma spel hos en annan polare som flashade det ett par dagar efter mig och det funkar perfekt hos honom.
    Vi har alla flashat det för 500 kronor (ingen lödning)
    Jag har följt guider på hur jag ska bränna med mera (att spelen är stealth med mera) men det funkar ändå inte

    Tar ni betalt för att ta en titt och se ifall det är något fel på flashningen?
    Jag har en hitachi v79 kan det vara så att den som flashade den klantade sig och att man faktiskt behöver löda på ett chip?
    Kom in med den så kollar vi.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #82
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Snarare så att just din Box kanske läser andra märken på DVD+R DL skivor bättre än de som din "Kompis" box gillar.
    Alla boxar vi moddar testas först med orginalspel innan vi moddar dem och efter de är omtrollade testar vi med våra backupper och klarar de dessa test slänger vi på våra garantisigill.

    Dock reflekterar olika lasrar information olika bra från olika medier även om det är samma märke och modell på DVD enhet.

    Två 79 Hitatchin har vid tester i butik klarat olika skivor olika bra, vid ett tillfälle hade jag av en slump två kunder inne med 79or o ena kundens skivor fungerade bättre på andra kundens maskin o vise versa.
    Verbatim Cakebox silver surface kontra Verbatim Printable.

    Prova olika märken på skivor och typer först eller kom förbi så kikar vi på den.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #83
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Får detta layerbreak då jag ska bränna NHL 09 och väljer .dvd filen i CloneCD

    Information om ImageFil:
    Sektorer: 1
    LayerBreak: 2086912


    Kommer detta spel att fungera? Ska inte layerbreaken vara 1913076?

    Någon som har en lösning på problemet har provat skapa egen .dvd fil i mulleter men hjälper inte.

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lillhompa Visa Inlägg
    Får detta layerbreak då jag ska bränna NHL 09 och väljer .dvd filen i CloneCD

    Information om ImageFil:
    Sektorer: 1
    LayerBreak: 2086912


    Kommer detta spel att fungera? Ska inte layerbreaken vara 1913076?

    Någon som har en lösning på problemet har provat skapa egen .dvd fil i mulleter men hjälper inte.
    layerbreak ska vara: 1913760

    skapa egen .dvd manuellt med anteckningar med infon under eller med detta.

    LayerBreak=1913760
    IMAGEFILENSNAMN.ISO

  25. #85
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Okej nu är det så att jag undrar vilken firmwire jag har i min xbox! hehe, beställde xboxen här på psxcare...och skrev att jag skulle ha xboxen i offline läge.
    har gått och blivit lite sugen på live nämligen!
    så måste få veta vilken firmwire jag har? :/...

    vet ni ngt sett man kan kolla det?

    tack på förhand/ PivvE

  26. #86
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Om man har fått en 360 med lite-on dvd.. vilken modell av respektive märke ska man då köpa av den nya dvd:n? Går det bra med vanliga dvd:er som är till PC eller ska det vara speciella till xboxen och var får man i såna fall tag på dessa?

  27. #87
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jegga81 Visa Inlägg
    Om man har fått en 360 med lite-on dvd.. vilken modell av respektive märke ska man då köpa av den nya dvd:n? Går det bra med vanliga dvd:er som är till PC eller ska det vara speciella till xboxen och var får man i såna fall tag på dessa?
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=93 personligen skulle jag letat efter en samsung ms28 att byta till, vissa föredrar benq.

  28. #88
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Ok, jag börjar få nog nu. Det är helt enkelt för många spel som måste börja liras. Jag ligger efter alldeles för mycket! Vad skulle det kosta mig att spoofa min 360 inkl. frakt tur och retur? Billigast möjliga, hoppas på studentrabatt Har ett företag i närheten som fixar det men jag har hört rykten att de kanske inte är så jäkla bra på det de gör. Tänkte kolla med er vad slutsumman hamnar på.

  29. #89
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Ok, en fråga bara...
    Jag har alltid bränt mina spel i 2,4x ...
    men brände fable 2 nu i 4x och det låter som cd:n får jobba lite extra...osv..
    Min fråga är om detta sliter på lasern mer än om jag hade bränt det i 2,4x ?

    Och ifall jag behöver oroa mig för att det kan göra det. Isånafall bränner jag om i 2,4x helt enkelt...
    Vill inte att xboxen ska pajja...kanske bara jag som är nojjig iof, men ändå..
    Tacksam för svar!

    edit: Det är för övrigt verbatim dvd+r DL 2,4x skivor jag alltid kört med..
    Onödigt att bränna i 4x helt plötsligt...kanske inte är bra för livslängden på boxen ? Och dom skivorna är väl också till för att bränna i just 2,4x och inte 4 x...
    vart lite krångligt, men tacksam om nån har koll.
    Last edited by hmm; 2008-10-24 at 09:15.

  30. #90
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av hmm Visa Inlägg
    edit: Det är för övrigt verbatim dvd+r DL 2,4x skivor jag alltid kört med..
    Onödigt att bränna i 4x helt plötsligt...kanske inte är bra för livslängden på boxen ? Och dom skivorna är väl också till för att bränna i just 2,4x och inte 4 x...
    vart lite krångligt, men tacksam om nån har koll.
    mycket beror på media vs brännare.. verbatim 2.4x / 4x (mkm-001-00) skivor bränner jag i 2.4x med min samsung sh-s182d sb06 och med verbatim 8x bränner jag i 4x med mycket bra resultat. i min xbox sitter det en samsung ms28 läsare.

    du får prova dig fram för det beror också på skicket av din läsare i boxen och modell. det sliter mer på din läsare om du använder budget media som läsaren får "läsa om" massa gånger..

Sida 3 av 13 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Alla gamla splinter cell
    By Babooba in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 21:26
  2. Skit i alla andra inlägg av mig LÄS DENNA!!!!
    By styris in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 17:35
  3. vilka dvd skall man ha för ps2 spel + eller -
    By pelluco in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 19:56
  4. Tackar för alla svar
    By Mikael71 in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 12:51
  5. Messiah, Messiah 2 PRO & Magic 3 - vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 01:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •