Sida 4 av 13 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 385

Diskussion: Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

  1. #91
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Adler Visa Inlägg
    Ok, jag börjar få nog nu. Det är helt enkelt för många spel som måste börja liras. Jag ligger efter alldeles för mycket! Vad skulle det kosta mig att spoofa min 360 inkl. frakt tur och retur? Billigast möjliga, hoppas på studentrabatt Har ett företag i närheten som fixar det men jag har hört rykten att de kanske inte är så jäkla bra på det de gör. Tänkte kolla med er vad slutsumman hamnar på.
    c:a 1800:- då med alla frakter.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #92
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    en fråga: funderar på att flasha min 360 men vet inte om jag vågar då jag vill spela nhl och fifa live, är typ de enda spel jag vill spela live. Hur fungerar det om jag spelar typ brännt Gears of war2 och något annat, sen stoppar jag i nätverkssladden och spelar KÖPTA nhl och fifa live, registreras något från de andra spelen och skickas till MS att man spelat brända spel? Är helt ny på detta och har läst en del och skall läsa mera men hoppas få svar.

    verkar även vara krångligt att bränna spel, är det enkelt att lära sig eller?

  3. #93
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Precis fått hem mitt nya Elite paket. Jag undrar över om man vågar ha sin xbox ståendes eller om man ska ha den liggandes pga överhettning? min förra dog nämligen av överhettning..

  4. #94
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Liggendes på några klossar som lyfter upp den fungerar bäst
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #95
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    har inte läst igenom sidorna här alls nu men jag tänkte bara berätta min u´pplevelse om ni är rädda för att bli bannade!!

    jag har blivit bannad helt utan anledning!!

    Alla spel jag fixat har jag absolut kollat att dom är ordentligt patchade etc. och om spelen inte har släppts än i sverige har jag alltid dragit ut nätverkssladden innan jag satt i skivan, jag har senaste firmwaret så allt borde ha varit smooth sailing! tills jag satte i nätverkssladden idag o märkte att jag var bannad! så var det med o vara försiktig, jag gissar på att dom faktiskt kan kolla på spel som jag spelat när den varit offline o bannat mig på det sättet som dom flesta säger att dom inte kan.. nåja nu är det väl bara o vänta tills man får lite pengar o sen ska jag köpa en ny o flasha den också , jag har ändå räknat ut att jag sparat ca 15 000:- på spel så 2000 för en ny konsol kanske inte är så farligt


    EDIT: Läste nu om gow 2 releasen som var kass och det är troligtvis den som fått mig bannad.. i vilket fall som helst kan jag konfirmera att isåfall lagrar boxen information o säger till ms... taskigt o jag trodde att boxen var på min sida

    EDIT 2: såg den andra tråden precis när jag skickat in det här, sorry my bad.. jag spelade faktiskt live på gow 2 dagen det släpptes i sverige, gissar eller vet troligtvis att det var dom jävlarna som la krokben för mig.. alltså tar jag tillbaks, jag vet inte om boxen lagrar information!!
    Last edited by P0rNy; 2008-11-15 at 03:28.

  6. #96
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av P0rNy Visa Inlägg
    har inte läst igenom sidorna här alls nu men jag tänkte bara berätta min u´pplevelse om ni är rädda för att bli bannade!!

    jag har blivit bannad helt utan anledning!!

    Alla spel jag fixat har jag absolut kollat att dom är ordentligt patchade etc. och om spelen inte har släppts än i sverige har jag alltid dragit ut nätverkssladden innan jag satt i skivan, jag har senaste firmwaret så allt borde ha varit smooth sailing! tills jag satte i nätverkssladden idag o märkte att jag var bannad! så var det med o vara försiktig, jag gissar på att dom faktiskt kan kolla på spel som jag spelat när den varit offline o bannat mig på det sättet som dom flesta säger att dom inte kan.. nåja nu är det väl bara o vänta tills man får lite pengar o sen ska jag köpa en ny o flasha den också , jag har ändå räknat ut att jag sparat ca 15 000:- på spel så 2000 för en ny konsol kanske inte är så farligt


    EDIT: Läste nu om gow 2 releasen som var kass och det är troligtvis den som fått mig bannad.. i vilket fall som helst kan jag konfirmera att isåfall lagrar boxen information o säger till ms... taskigt o jag trodde att boxen var på min sida
    du borde läsa denna och skriva din info här.

    Citat Original inlägg av P0rNy Visa Inlägg
    jag har blivit bannad helt utan anledning!!
    första anledningen, du har modiferat din box.

    andra anledningen, det räcker inte att kolla på abgx sida om spelet har stealth eller kolla med xdvdmulleter eller liknande om det är ixtremekompatibelt, detta är inte samma sak som att vara Livesäkert. Läs länkarna jag gav dig så slipper du fundera så mycket på hur det gått till, det är faktiskt rätt enkelt och ms behöver inte läsa "gömda loggar". lycka till med din nästa box.

  7. #97
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    47
    Respekt
    17
    Tjena!

    Har sökt o sökt men inte hittat något.
    Kan man updata i xbox? alltså ja har nyligen bränt och fixat fifa 09 som verkar funka, men när ja sätter på spelet så kommer det upp att jag behöver updata min xbox, annars kan jag inte spela spelet. Kan jag göra det här?

    Eftersom på PSP så ska man ju inte göra något update då själva "flashet" blir till den normala "pspn"?


    Tacksam för svar.

  8. #98
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Miick Visa Inlägg
    Tjena!

    Har sökt o sökt men inte hittat något.
    Kan man updata i xbox? alltså ja har nyligen bränt och fixat fifa 09 som verkar funka, men när ja sätter på spelet så kommer det upp att jag behöver updata min xbox, annars kan jag inte spela spelet. Kan jag göra det här?

    Eftersom på PSP så ska man ju inte göra något update då själva "flashet" blir till den normala "pspn"?


    Tacksam för svar.
    ingen fara att uppdatera, uppdateringen påverkar inte din flashning.

  9. #99
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    47
    Respekt
    17
    Tack för ett sånt snabbt svar!

  10. #100
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ingen fara att uppdatera, uppdateringen påverkar inte din flashning.
    Hur är det med att lägga in spelen på hårddisken? De brända spelen alltså.

  11. #101
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av tgseason12 Visa Inlägg
    Hur är det med att lägga in spelen på hårddisken? De brända spelen alltså.
    inga problem det heller.

  12. #102
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    inga problem det heller.
    Nice =)

  13. #103
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag har nyligen köpt ett Xbox 360 som är av modelen NTSC. Jag har en gammal TV så man kan bara koppla scart. Jag får en grön bild och min fråga är: Vilken NTSC>PAL Konverterare ska man köpa? Finns det någon som fungerar till Xbox 360?
    Såg att ni sålde några på sidan..

  14. #104
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Fungerar eran "NTSC->PAL konverter universal" till Xbox 360? Gäller den för tvapparater med 50hz eller 60hz?

  15. #105
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Köp en ny TV, din 360 förtjänar det.
    Om du inte köper en ntsc till pal konverterare för 10.000 - 80.000 kr dvs.

    Billigare med ny tv
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #106
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Guide för hur man byter ut sin trasiga nätdel mot en Pc ATX PSU så den fungerar med 360
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35851
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #107
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Min 360 har dött...
    Funderar på att köpa en ny.
    Om man köper en arcade, kan man då ta sin gamla hdd och hitachi läsare och stoppa in i den nya?

    Tacksam för svar.

  18. #108
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, men du måste läsa ur dvdkey ur liteondriven och flasha om hitachiläsaren med den nyckeln + spoofad identifyerstring så att boxen tror att det är en liteon som sitter i fortfarande.

    Vi fixar för 700:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #109
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för snabbt svar.

  20. #110
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Kan jag uppdatera mitt xbox 360 om det är chippat? med ixtreme

  21. #111
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    hjälp

    kan man uppdatera ett chippat xbox360 med ixtreme

  22. #112
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av sundbom Visa Inlägg
    kan man uppdatera ett chippat xbox360 med ixtreme
    klart du kan, men är väl inget att rekommendera då boxen redan kan ha blivit flaggad för ban etc. bara löda bort chippet och skriva in ny firmware eller läsa ur nyckel och in med ny dvd med ixtreme.

  23. #113
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    snabb fråga bara vad behöver man för flasha Lite-on?

  24. #114
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

  25. #115
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av andiizz Visa Inlägg
    snabb fråga bara vad behöver man för flasha Lite-on?
    Seriöst, prova att söka innan du postar. Finns minst 5 st. exakt likadana frågor
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  26. #116
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    hej
    tänkte köpa ett begagnat Xbox 360 Arcade med iXtreme installerat.
    Är helt ny till xbox och chppning, så ett par snabba frågor som jag inte direkt kunde se svar på.

    1. hur ser man vilken firmware som är installerad? vill kolla att allt stämmer när jag köper. han påstår att det är den senaste som kom för ett par veckor sedan? låter det bra?

    2. jag har en macbook. inga problem att bränna med den eller hur?

    3. om xboxen blir bannad från xbox live betyder inte det att jag inte kan spela spelen.. bara inte online. korrekt? den blir inte obrukbar?

    4. uppgraderar jag enkelt firmware själv när iXtreme blir uppdaterat i framtiden?

    tack snälla för hjälpen inför mitt köp!

  27. #117
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. du kan inte kolla det om du inte öppnar upp och läser ur firmwaren, såvida det inte är en lite-on läsare i den, då är det garanterat den senaste

    2. jag har inte en mac själv, men det ska finnas brännar program och sådant för mac också vad jag hört...

    3. blir den bannad förlorar du garantin från MS och möjlighet att spela online ingenting annat...

    4. om du vet hur du flashar en drive så ja, annars bör du lämna in den hos oss för uppgradering om du är osäker på vad du gör...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #118
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
    hej
    tänkte köpa ett begagnat Xbox 360 Arcade med iXtreme installerat.
    Är helt ny till xbox och chppning, så ett par snabba frågor som jag inte direkt kunde se svar på.

    1. hur ser man vilken firmware som är installerad? vill kolla att allt stämmer när jag köper. han påstår att det är den senaste som kom för ett par veckor sedan? låter det bra?

    2. jag har en macbook. inga problem att bränna med den eller hur?

    3. om xboxen blir bannad från xbox live betyder inte det att jag inte kan spela spelen.. bara inte online. korrekt? den blir inte obrukbar?

    4. uppgraderar jag enkelt firmware själv när iXtreme blir uppdaterat i framtiden?

    tack snälla för hjälpen inför mitt köp!
    Du måste läsa ur mjukvaran ur driven, för det så måste du öpnna xboxen.
    Är det en liteon-läsare så har den 1.5 som kom för ett par veckor sedan, om det den är flashad det vill säga.

    2. Iburn360

    3. Du kan spela offline, men du kommer inte att kunna gå ut på internet med den.

    4. Definera lätt, antagligen inte men vet du hur man öpnnar en dator och en xbox 360 samt har ett connectivity kit v3 så bör det inte vara några större problem
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  29. #119
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Du måste läsa ur mjukvaran ur driven, för det så måste du öpnna xboxen.
    Är det en liteon-läsare så har den 1.5 som kom för ett par veckor sedan, om det den är flashad det vill säga.

    2. Iburn360

    3. Du kan spela offline, men du kommer inte att kunna gå ut på internet med den.

    4. Definera lätt, antagligen inte men vet du hur man öpnnar en dator och en xbox 360 samt har ett connectivity kit v3 så bör det inte vara några större problem
    tack för era svar. eftrsom det inte är ett chip man sätter in trodde jag kan kunde uppgradera firmwaret själv med en DVD typ.. men tydligen inte. jag är för oteknisk för att öppna den och mecka.

    men då får jag bara tro säljaren helt enkelt att det är ixtreme, senaste versionen, som sitter i? inget sätt att vara säker? skit också..

    lite on.. det vet jag ju inte om det är utan att öppna?

  30. #120
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
    tack för era svar. eftrsom det inte är ett chip man sätter in trodde jag kan kunde uppgradera firmwaret själv med en DVD typ.. men tydligen inte. jag är för oteknisk för att öppna den och mecka.

    men då får jag bara tro säljaren helt enkelt att det är ixtreme, senaste versionen, som sitter i? inget sätt att vara säker? skit också..

    lite on.. det vet jag ju inte om det är utan att öppna?
    tar du bort frontplåten och kollar in i hålet som är på dvd spelaren och tittar på färgen på kablarna kan du identifiera om det är en lite-on, Benq, Samsung eller hitachi... finns guider för hur du ser skillnaden på forumet någonstans om du tittar lite

    Gula kablar = Lite-on
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 4 av 13 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Alla gamla splinter cell
    By Babooba in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 21:26
  2. Skit i alla andra inlägg av mig LÄS DENNA!!!!
    By styris in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 17:35
  3. vilka dvd skall man ha för ps2 spel + eller -
    By pelluco in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 19:56
  4. Tackar för alla svar
    By Mikael71 in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 12:51
  5. Messiah, Messiah 2 PRO & Magic 3 - vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 01:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •