Sida 5 av 13 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 385

Diskussion: Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

  1. #121
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    tar du bort frontplåten och kollar in i hålet som är på dvd spelaren och tittar på färgen på kablarna kan du identifiera om det är en lite-on, Benq, Samsung eller hitachi... finns guider för hur du ser skillnaden på forumet någonstans om du tittar lite

    Gula kablar = Lite-on
    hehe okej. men är det INTE gul så vet jag ju fortfarande inte hur det är flashat och vllken firmware, eller hur?

    jag vill helt enkelt känna mig säker på att jag köper en xbox som är flashad och som jag slipper lämna in på flashning när jag uptäcker att jag blivit blåst

  2. #122
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ett bra tips är att du då köpa en av oss, vi lämnar dessutom garanti på ett år om du köper en ny konsoll av oss (om jag inte kommer ihåg fel så gäller detta även 360). vill du vara helt 100% säker på att du får en konsoll med den senaste firmwaren som finns tillgänglig (för tillfället Ixtreme 1.5) kan du köpa en av oss

    svar på din fråga: är den INTE gul kan du inte vara säker på att den har 1.5, men du kan inte kolla om den är flashad utan att starta den och köra bränt spel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #123
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ett bra tips är att du då köpa en av oss, vi lämnar dessutom garanti på ett år om du köper en ny konsoll av oss (om jag inte kommer ihåg fel så gäller detta även 360). vill du vara helt 100% säker på att du får en konsoll med den senaste firmwaren som finns tillgänglig (för tillfället Ixtreme 1.5) kan du köpa en av oss

    svar på din fråga: är den INTE gul kan du inte vara säker på att den har 1.5, men du kan inte kolla om den är flashad utan att starta den och köra bränt spel
    jo men jag ska byta till mig den. jag vill inte köpa en ny konsoll

    jäkla skit vad krångligt detta var då..

  4. #124
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    han säger nu att det är den senaste Lite-On

  5. #125
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jaha ok... well du får helt enkelt ta och lite på den du byter med i så fall
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #126
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
    han säger nu att det är den senaste Lite-On
    Om det inte är gula kablar så är det INTE en liteon
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  7. #127
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    hej, såhär ligger det till...jag flashade mitt 360 hos er nån gång i sommras men har inte inte oftast haft tid eller tillgång till att kunna testa om de funkar.
    i november nångång fick jag för mej att fixa lite me det och det funkade bra.brände ut Dead space,mirrors edge GTA4,BF:bad company och Left 4 dead. bränner med imgburn btw.
    så nu har man suttit och typ klarat ut dom då...fick för mej att bränna ut några fler spel,

    bla:
    F.E.A.R.2.Project.Origin.X360-Allstars
    Far_Cry_2_REGION.FREE.MULTI-ES-EN-IT-FR-GE_XBOX360-Goomba.[www.UsaBit.com]
    Oblivion_GoTY_Edition_NTSC_XBOX360-VORTEX

    Har försökt ca 5 ggr nu och inte nån utav dom har funkat..fattar inte va som är fel asså..!?

    själva bränningen fungerar finfint. kör på 4x med TDK DVD+R dual layer skivor.När skivorna är färdiga och placerar dom i 360 så låter boxen lite konstigt,börjar läsa skivan men slutar sedan och det står att man skall öppna ta ut skivan...jag gör det och sätter in den igen och boxen börjar läsa igen..efter en liten stund står de att man skall ta ut skiva och rengöra den och ibland står de: ''mixed disc'' elr nått liknande:S

    funderar på om de är nån inställning som är fel när jag bränner elr om de bara har varit fel på spelan:/

    Är inte så bra på sånthär:P..så skulle uppskatta hjälp!xD

  8. #128
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av podnooz93 Visa Inlägg
    hej, såhär ligger det till...jag flashade mitt 360 hos er nån gång i sommras men har inte inte oftast haft tid eller tillgång till att kunna testa om de funkar.
    i november nångång fick jag för mej att fixa lite me det och det funkade bra.brände ut Dead space,mirrors edge GTA4,BF:bad company och Left 4 dead. bränner med imgburn btw.
    så nu har man suttit och typ klarat ut dom då...fick för mej att bränna ut några fler spel,

    bla:
    F.E.A.R.2.Project.Origin.X360-Allstars
    Far_Cry_2_REGION.FREE.MULTI-ES-EN-IT-FR-GE_XBOX360-Goomba.[www.UsaBit.com]
    Oblivion_GoTY_Edition_NTSC_XBOX360-VORTEX

    Har försökt ca 5 ggr nu och inte nån utav dom har funkat..fattar inte va som är fel asså..!?

    själva bränningen fungerar finfint. kör på 4x med TDK DVD+R dual layer skivor.När skivorna är färdiga och placerar dom i 360 så låter boxen lite konstigt,börjar läsa skivan men slutar sedan och det står att man skall öppna ta ut skivan...jag gör det och sätter in den igen och boxen börjar läsa igen..efter en liten stund står de att man skall ta ut skiva och rengöra den och ibland står de: ''mixed disc'' elr nått liknande:S

    funderar på om de är nån inställning som är fel när jag bränner elr om de bara har varit fel på spelan:/

    Är inte så bra på sånthär:P..så skulle uppskatta hjälp!xD
    en gissning är att du har fel layerbreak. ställt in det?

    såhär bränner du med imgburn.

    glöm inte kolla dina backuper med abgx360 innan du bränner dem.

    fungerar inte detta så posta din log från imgburn:

    imgburn / help / imgburn logs / öppna dokumentet med notepad, senaste bränningen överst i dokumentet.

  9. #129
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag vet exakt vad det är för fel, det är skivorna! min morbror har haft samma problem som du har nu, med sin samsung... den låter som en smärre stenkross när du kör skivorna, och det kommer upp "Mixed media disc", precis samma som min morbror, han bytte skivor till Verbatim och det har fungerat felfritt sedan dess, han körde innan med TDK och Traxdata, dessa använder han inte längre... då det sällan fungerar med dom ändå...

    Prova med att byta skivor till Verbatim, händer det fortfarande samma sak vet jag inte vad du ska prova
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #130
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har en fraga, Jag vill garna spela Street fighter 4 online med ar radd att jag blir bannad.
    Jag spelade GTA 4 original spelet har om dan och det gick bra.

    Ar det nán skillnad att man spelar online med ett original spel och ett kopierad spel?

  11. #131
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pep1to Visa Inlägg
    Jag har en fraga, Jag vill garna spela Street fighter 4 online med ar radd att jag blir bannad.
    Jag spelade GTA 4 original spelet har om dan och det gick bra.

    Ar det nán skillnad att man spelar online med ett original spel och ett kopierad spel?
    nej, inte så länge du har kollat det mot online-databasen så det innehåller en stealth som matchar original. kolla dina backuper med abgx360, allt om detta här. har du bara laddat hem spelet och bränt det så är du dock i farozonen då det kan vara en felaktig stealth i det.

  12. #132
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Lägg till synkpeneler som slocknat eller dött info
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36545

    Antingen skruvar man loss dem o trycer tillbaka så hoppar de igång eller köper nya av oss, länk till Webshoppen kommer så snart Stan64 trollat dit en produkt som jag bad honom för 30 dagar + sedan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #133
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har laddat ner detta "Street_Fighter_IV_RF_XBOX360-KFC" och bara bránde den o spelade.

    Maste jag bránna ett nytt spel o pacha stealth eller kommer den redan med det?

    Tack for hjalpen

    datorn har inte dem tre sista bokstaver xD.

  14. #134
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pep1to Visa Inlägg
    Jag har laddat ner detta "Street_Fighter_IV_RF_XBOX360-KFC" och bara bránde den o spelade.

    Maste jag bránna ett nytt spel o pacha stealth eller kommer den redan med det?

    Tack for hjalpen

    datorn har inte dem tre sista bokstaver xD.
    stealth är med annars hade det inte startat, om stealth är livesäker får du kolla med abgx360. stoppa in backupen i datorn och kolla med abgx360 så ser du om den är okej som den är eller om den behöver patchas.

  15. #135
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    http://img220.imageshack.us/img220/9...edfixedan5.png

    Jag fár den till hoger ar det lungt dá?

  16. #136
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pep1to Visa Inlägg
    http://img220.imageshack.us/img220/9...edfixedan5.png

    Jag fár den till hoger ar det lungt dá?
    den till höger är okej, har du bränt cod:waw innan du fixat det (högra bilden) så bör du bränna ut den igen.

    det är cod:waw och inte street fighter iv som du visade på bilden.

  17. #137
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    <3

    tack for hjalpen

    1 fraga till, ska jag branna .dvd man for av abgx360?
    Last edited by Pep1to; 2009-02-23 at 22:11.

  18. #138
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pep1to Visa Inlägg
    <3

    tack for hjalpen

    1 fraga till, ska jag branna .dvd man for av abgx360?
    har du inte ställt in layerbreak manuellt i imgburn, så bränner du via .dvd filen. det .dvd filen gör är att berätta för brännarprogrammet vilket layerbreak som ska användas och var filen som ska brännas ligger. det finns en guide här hur du ställer in imgburn, då kan du bränna utan att gå via .dvd filen om du vill, det är sak samma.

  19. #139
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    har du inte ställt in layerbreak manuellt i imgburn, så bränner du via .dvd filen. det .dvd filen gör är att berätta för brännarprogrammet vilket layerbreak som ska användas och var filen som ska brännas ligger. det finns en guide här hur du ställer in imgburn, då kan du bränna utan att gå via .dvd filen om du vill, det är sak samma.
    öppnar den inte .dvd filen även om man ställt in det manuellt? för mig öppnar den automatiskt .dvd filen om jag försöker öppna .iso'n
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #140
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    öppnar den inte .dvd filen även om man ställt in det manuellt? för mig öppnar den automatiskt .dvd filen om jag försöker öppna .iso'n
    jo, om .dvd filen ligger på samma ställe som imagefilen, men det krävs inte en .dvd fil om du ställt in layerbreak manuellt i imgburn.

  21. #141
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Efter att ha patchad den o so so kan jag inte branna .Iso, bara .dvd borde jag branna .dvdn?

  22. #142
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pep1to Visa Inlägg
    Efter att ha patchad den o so so kan jag inte branna .Iso, bara .dvd borde jag branna .dvdn?
    jag har svarat på frågan innan, spelar ingen roll om du ställt in imgburn layerbreak manuellt innan. du kan visst bränna iso filen via imgburn annars följer du guiden och bränner via .dvd filen. du bränner inte .dvd filen, du bränner iso filen via .dvd filen eftersom .dvd filen bara är en information och genväg till hur och vad som ska brännas.

  23. #143
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Brände ett lir häromdagen i IMGburn, bränningen lyckades, verifieringen i imgburn gjorde det dock ej. Skivan funkade ändå men spelet har betett sig konstigt i form av buggar av diverse sort (Saints Row 2 är liret i fråga, kan t.ex. inte köpa mer ammo till SMG vapnet, vissa klädesplagg kan inte laddas och därmed inte inhandlas osv.). Det kan ju givetvis vara buggar utvecklarna missat men då bränningsprocessen inte vart helt som planerat så undrar man ju.

    Hade sparat rar filerna, så jag packade upp dem och kollade ISOn med både abgx och 'mulleter varpå jag fick nån slags verifierings error så jag körde en autofix och kollade igen - Inga errors.

    Så som jag förstått det så va alltså inte spelet korrekt patchat eller vad man ska kalla det, MEN om det inte va OK skulle det väl inte ens startat?

    Jag är givetvis visare p.g.a. detta och ska numera ALLTID kolla med dessa program innan jag ens fundera på att bränna Men jag vill fortfarande veta - Kan ett spel som man "halv-lyckats" med att bränna starta, men vara buggigt?

  24. #144
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tokfaan Visa Inlägg
    Brände ett lir häromdagen i IMGburn, bränningen lyckades, verifieringen i imgburn gjorde det dock ej. Skivan funkade ändå men spelet har betett sig konstigt i form av buggar av diverse sort (Saints Row 2 är liret i fråga, kan t.ex. inte köpa mer ammo till SMG vapnet, vissa klädesplagg kan inte laddas och därmed inte inhandlas osv.). Det kan ju givetvis vara buggar utvecklarna missat men då bränningsprocessen inte vart helt som planerat så undrar man ju.

    Hade sparat rar filerna, så jag packade upp dem och kollade ISOn med både abgx och 'mulleter varpå jag fick nån slags verifierings error så jag körde en autofix och kollade igen - Inga errors.

    Så som jag förstått det så va alltså inte spelet korrekt patchat eller vad man ska kalla det, MEN om det inte va OK skulle det väl inte ens startat?

    Jag är givetvis visare p.g.a. detta och ska numera ALLTID kolla med dessa program innan jag ens fundera på att bränna Men jag vill fortfarande veta - Kan ett spel som man "halv-lyckats" med att bränna starta, men vara buggigt?
    du måste fått fel på gamedatan när du packade eller när det brändes. något gick fel eftersom imgburn klagade på verifieringen. skivan kan även vara svårläst på vissa ställen, vilket förklarar grafik problem etc..

    spelet kan inte starta om stealth saknas eller är felaktig. spelet kan starta även om det inte är livesäkert, men det måste ändå ha stealth, vilket det hade, något annat måste gått fel.

    om du verifierar skivan i abgx360 borde du får fel på gamedata partitionen, får du det? om inte så har ant. din box problem att läsa skivan på vissa ställen.

  25. #145
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    om du verifierar skivan i abgx360 borde du får fel på gamedata partitionen, får du det? om inte så har ant. din box problem att läsa skivan på vissa ställen.
    Hade kunnat svara på det om den hade velat starta testet, men den gav mig bara "Error reading DVD" medans andra skivor läses utan problem. Vilket då är konstigt att den ens vill starta i XBoxen, om det nu inte är läsaren det är fel på (jag har haft problem med att den inte velat bränna som den bör osv.), vilket jag misstänker att det är.

    Vet nu vad som gäller för framtida projekt iallafall - Skaffa ny brännare och kolla alltid med 'mulleter och abgx.

  26. #146
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    att den inte kan läsa skivan i datorn tyder på att brännaren du kört den i inte vill vara med längre (antar att du testade skivan i brännaren och inte en dvd-spelare i datorn? vissa dvd-spelare har inte stöd för DL skivor...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #147
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    en gissning är att du har fel layerbreak. ställt in det?

    såhär bränner du med imgburn.

    glöm inte kolla dina backuper med abgx360 innan du bränner dem.

    fungerar inte detta så posta din log från imgburn:

    imgburn / help / imgburn logs / öppna dokumentet med notepad, senaste bränningen överst i dokumentet.
    jo,jag har ställt in layerbreak å så...men innan ja brukar bränna så brukar ja
    trycka på dendär boken nere i högra hörnet och sedan ställa in va de e för sorts dvd och så brukar ja ställa in den grejen som är under på cd-rom...de har funkat felfritt på de första 5 spelen som ja brände...men tack för förslaget iaf=)

  28. #148
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag vet exakt vad det är för fel, det är skivorna! min morbror har haft samma problem som du har nu, med sin samsung... den låter som en smärre stenkross när du kör skivorna, och det kommer upp "Mixed media disc", precis samma som min morbror, han bytte skivor till Verbatim och det har fungerat felfritt sedan dess, han körde innan med TDK och Traxdata, dessa använder han inte längre... då det sällan fungerar med dom ändå...

    Prova med att byta skivor till Verbatim, händer det fortfarande samma sak vet jag inte vad du ska prova
    japp.exakt! låter som en stenkross...och sen slutar boxen ba att arbeta...skall testa Verbatim...hoppas de funkar bättre...

  29. #149
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av podnooz93 Visa Inlägg
    jo,jag har ställt in layerbreak å så...men innan ja brukar bränna så brukar ja
    trycka på dendär boken nere i högra hörnet och sedan ställa in va de e för sorts dvd och så brukar ja ställa in den grejen som är under på cd-rom...de har funkat felfritt på de första 5 spelen som ja brände...men tack för förslaget iaf=)
    booktype ska vara dvdrom om det är det du menar. de flesta dvdbrännare ställer in det automatisk till dvdrom när du börjar bränna, det är iaf inget jag pillar med själv.

  30. #150
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av podnooz93 Visa Inlägg
    japp.exakt! låter som en stenkross...och sen slutar boxen ba att arbeta...skall testa Verbatim...hoppas de funkar bättre...
    det hoppas jag med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 5 av 13 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Alla gamla splinter cell
    By Babooba in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 21:26
  2. Skit i alla andra inlägg av mig LÄS DENNA!!!!
    By styris in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 17:35
  3. vilka dvd skall man ha för ps2 spel + eller -
    By pelluco in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 19:56
  4. Tackar för alla svar
    By Mikael71 in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 12:51
  5. Messiah, Messiah 2 PRO & Magic 3 - vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 01:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •