Sida 6 av 13 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 385

Diskussion: Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

  1. #151
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av podnooz93 Visa Inlägg
    japp.exakt! låter som en stenkross...och sen slutar boxen ba att arbeta...skall testa Verbatim...hoppas de funkar bättre...
    http://forum.psxcare.com/support/sho...4&postcount=10
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #152
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Antagligen sökte jag dåligt eller så fanns det inte men jag har ett problem med min 360.

    Igår försvann bilden mer eller mindre och det är ett enda flimmer
    Strömmen går och allt men det blir ingen bild på tvn, prövade även på en annan för att se om det blev samma resultat och även där blev det samma flimmer. Har absolut ingen aning vad jag ska göra.

  3. #153
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Finne Visa Inlägg
    Antagligen sökte jag dåligt eller så fanns det inte men jag har ett problem med min 360.

    Igår försvann bilden mer eller mindre och det är ett enda flimmer
    Strömmen går och allt men det blir ingen bild på tvn, prövade även på en annan för att se om det blev samma resultat och även där blev det samma flimmer. Har absolut ingen aning vad jag ska göra.
    Prova byt av-.kabel eller ställ ned upplösningen några pinnar om du kör högupplöst.

    Kan vara grafikkortet som håller på att lägga av annars.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #154
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Prova byt av-.kabel eller ställ ned upplösningen några pinnar om du kör högupplöst.

    Kan vara grafikkortet som håller på att lägga av annars.

    Nu är flimmret borta och blivit ersatt av ett blank svart skärm.. Känns som att grafikkortet som du sa har lagt av helt.

  5. #155
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Finne Visa Inlägg
    Nu är flimmret borta och blivit ersatt av ett blank svart skärm.. Känns som att grafikkortet som du sa har lagt av helt.
    Hur gammal är boxen? under 3 år? skicka i så fall in den till MS (OBS: Återställ den först om du inte vill riskera att bli av med boxen helt)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #156
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Om man har laddat ner ett spel som finns på listan i verifierade release:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36570
    är det bara att bränna eller måste man själv göra nånting? patcha osv?

  7. #157
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mahjar Visa Inlägg
    Om man har laddat ner ett spel som finns på listan i verifierade release:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36570
    är det bara att bränna eller måste man själv göra nånting? patcha osv?
    testa den i ABGX360 bara för att vara helt säker du kan aldrig vara helt 100% säker på att det är samma release bara för att den har samma namn, som sagt... testa den själv innan du bränner så vet du att den är live säker
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #158
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Mahjar Visa Inlägg
    Om man har laddat ner ett spel som finns på listan i verifierade release:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36570
    är det bara att bränna eller måste man själv göra nånting? patcha osv?
    tråden handlar om releaser du KAN verifiera mot databasen. tråden är för att underlätta vilken release man ska använda sig av för att veta att den går att fixa eller går att få livesäker. du måste köra imagefilen i abgx360 innan du bränner ut för att vara på den säkra sidan.

  9. #159
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tja sitter här med polarn och försöker flasha en hitachi 0078FK, Han har flasha liteon utan problem men nu blir det trubbel.. Vilken ixtreme 1.51 fil ska man använda ?
    Ska man göra på nått annat sätt till hitachi ? jag hittar ingen bra guide ?

  10. #160
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av RyZsen Visa Inlägg
    Tja sitter här med polarn och försöker flasha en hitachi 0078FK, Han har flasha liteon utan problem men nu blir det trubbel.. Vilken ixtreme 1.51 fil ska man använda ?
    Ska man göra på nått annat sätt till hitachi ? jag hittar ingen bra guide ?
    Du måste använda dig av Slax för att få den i Mode B och du måste först återställa driven till orginal innan du kan flasha den, du måste också kolla vart nyckeln ligger i firmwaren, det är därför det finns 4 olika iXtreme 1.51
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #161
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du måste använda dig av Slax för att få den i Mode B och du måste först återställa driven till orginal innan du kan flasha den, du måste också kolla vart nyckeln ligger i firmwaren, det är därför det finns 4 olika iXtreme 1.51
    Oki vad han säger så har han fått den i Mode B i Jungleflasher? Du råkar inte ha en bra guide till hands ?

  12. #162
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av RyZsen Visa Inlägg
    Oki vad han säger så har han fått den i Mode B i Jungleflasher? Du råkar inte ha en bra guide till hands ?
    http://www.360mods.net/JungleFlasher/JungleFlasher.pdf prova detta annars kan jag skriva en guide för hur du ska göra med FWToolbox lite senare, om det fungerar med hitachi's 1.51: or i den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #163
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tja tror min fråga passa bäst här,
    sku till att lira nya GH Metallica fast krävde uppdatering, funkade inte från skivan så
    drog hem senaste från xbox.com
    funkade bra 3-4 gånger men sen när jag starta upp boxen så läste den inte skivan.
    happ tänkte att läsaren gett sig så beställde en ny från psxcare med rätt spec.
    kopplar i den och den både snurrar och läser skivan men kommer inte fram i dashborden.
    nån lödning som gått?

  14. #164
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av The_Ghost_001 Visa Inlägg
    Tja tror min fråga passa bäst här,
    sku till att lira nya GH Metallica fast krävde uppdatering, funkade inte från skivan så
    drog hem senaste från xbox.com
    funkade bra 3-4 gånger men sen när jag starta upp boxen så läste den inte skivan.
    happ tänkte att läsaren gett sig så beställde en ny från psxcare med rätt spec.
    kopplar i den och den både snurrar och läser skivan men kommer inte fram i dashborden.
    nån lödning som gått?
    du kan inte bara byta läsare rakt av. du måste läsa ur firmwaren i din gamla läsare och kopiera nyckeln i den, sedan måste du läsa ur firmwaren i den nya läsaren och lägga in den nyckeln, för att sedan flasha den nya läsaren med den nya nyckeln.

    förenklat: din xbox moderkort och läsare har 2 identiska nycklar. byter du läsare får du 2 olika nycklar och måste då kopiera nyckeln från den gamla läsaren till den nya. finns klistrade trådar om olika läsare hur man gör detta.

    är det en bränd skiva så gissar jag starkt på att du använt ett budget märke och inte verbatim skivor, annars är nog fallet så att du bör uppgradera eller köpa ny brännare. fungerar andra spel?

  15. #165
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jo det jag menade med rätta specen
    använder rätt brännar 112d eller vad den nu heter och bra skivor.
    men asså nya läsaren läser inte ens orginal spel eller dvd filmer heller.
    precis som gamla bara sådär över en natt, helskumt

  16. #166
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av The_Ghost_001 Visa Inlägg
    Jo det jag menade med rätta specen
    använder rätt brännar 112d eller vad den nu heter och bra skivor.
    men asså nya läsaren läser inte ens orginal spel eller dvd filmer heller.
    precis som gamla bara sådär över en natt, helskumt
    har du kopierat över nyckeln till den nya läsaren eller inte? dvd filmer ska den läsa med fel nyckel. prova att återställ boxen, tror det är några knappar du ska hålla in när du startar den, har dem tyvärr inte i huvudet.

  17. #167
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jo beställde ny läsare från psxcare med nyckeln från gammla.
    ja asså börjar bli måttligt less på dessa as till tv spel.
    har redan 3rrod en box som inte gick att fixa så köpte en med värsting vattenkylning och
    tänkte att då kan man ju spela med sinnesro, men icket -.-

  18. #168
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Låter som att du har väldig otur... prova som int säger med den knapp kombinationen, har för mig det är den gula knappen ( Y ) och den högra trigger knappen (nedre knappen på höger sidan, alltså den under den gula knappen) testa detta... du ska hålla in knapparna tills boxen startar om och fortsätta tills den startat upp igen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #169
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ok tackar för tipsen, funkade dock inte samma sak fortfarande...
    andra förslag?

  20. #170
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Körde du med "trådad" eller trådlös handkontroll? trådlösa fungerar nämligen inte...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #171
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    hmm säker?
    körde trådlös och väntade bara till den lyser 1p och höll inte y och rt och då reboota den...

  22. #172
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av The_Ghost_001 Visa Inlägg
    hmm säker?
    körde trådlös och väntade bara till den lyser 1p och höll inte y och rt och då reboota den...
    Testade själv precis, med min box som INTE har några problem, den startar om som den ska, men sen startar den direkt upp i Dashboarden igen... så jag e tämligen säker ja, jag har ingen trådad kontroll hemma just nu, men på PSXCare har jag gjort samma sak ett fåtal gånger med kundboxar som haft för hög upplösning för våra tv apparater, då använde jag en trådad kontroll som fungerade fin fint så jag vet hur det ska gå till men var lite lätt osäker på exakt vilka knappar det var... tror att om du ringer till MS Supporten och bara säger att skärmen är svart så kommer dom säga till dig att du behöver en trådad kontroll...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #173
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Testade själv precis, med min box som INTE har några problem, den startar om som den ska, men sen startar den direkt upp i Dashboarden igen... så jag e tämligen säker ja, jag har ingen trådad kontroll hemma just nu, men på PSXCare har jag gjort samma sak ett fåtal gånger med kundboxar som haft för hög upplösning för våra tv apparater, då använde jag en trådad kontroll som fungerade fin fint så jag vet hur det ska gå till men var lite lätt osäker på exakt vilka knappar det var... tror att om du ringer till MS Supporten och bara säger att skärmen är svart så kommer dom säga till dig att du behöver en trådad kontroll...
    Ok ska försöka hitta nån usb kontroll att testa med
    men går det inte att rensa bort alla uppdateringar på dashborden?
    vet att i äldre dashborden gick man ju in i memory och xx lbrb xx
    men funkar ju inte i nya :/

  24. #174
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Man ska väl kunna välja om det ska visas när man uppnår en achivement? Hos min kompis kommer det upp en liten ruta där nere där det står achivement unlocked men det gör inte det för mig. Har jag stängt det och isf vart hittar jag denna funktionen?

  25. #175
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Man ska väl kunna välja om det ska visas när man uppnår en achivement? Hos min kompis kommer det upp en liten ruta där nere där det står achivement unlocked men det gör inte det för mig. Har jag stängt det och isf vart hittar jag denna funktionen?
    är du helt hundra på att du inte redan har den? är det så att på ett "nytt" spel visas inget alls men du kan se att du fått achivements via dashboard efteråt?

  26. #176
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    är du helt hundra på att du inte redan har den? är det så att på ett "nytt" spel visas inget alls men du kan se att du fått achivements via dashboard efteråt?
    Jag ser att jag får achievments i dashborad sen. Jag har ju plockat på mig lite achievments men ha aldrig fått upp den rutan fastän jag borde fått det då så jag undrar om jag kanske har stängt av det eller nåt?

  27. #177
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av The_Ghost_001 Visa Inlägg
    Ok ska försöka hitta nån usb kontroll att testa med
    men går det inte att rensa bort alla uppdateringar på dashborden?
    vet att i äldre dashborden gick man ju in i memory och xx lbrb xx
    men funkar ju inte i nya :/
    Samma på nya dashboarden, bara det att menyn ser annorlunda ut nu bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #178
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Samma på nya dashboarden, bara det att menyn ser annorlunda ut nu bara
    Säker?
    har testat men funkar inte för mig :/
    alltså system/memory/markera hdd och sen y så man kommer in i menyn för den formatera/rename där Blå blå Vänster analog Höger analog Blå Blå
    correct? :P

  29. #179
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad menar du med "vänster analog" ??? det är den övre vänstra knappen, prova att göra försöka flera gånger i rad (allt, Y X X LB RB X X) och försök även att göra det så snabbt du kan... gör du för långsamt händer inget...

    och ja, jag är säker på att det fungerar i den nya dashboarden också, för jag gör det med jämna mellanrum själv
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #180
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vad menar du med "vänster analog" ??? det är den övre vänstra knappen, prova att göra försöka flera gånger i rad (allt, Y X X LB RB X X) och försök även att göra det så snabbt du kan... gör du för långsamt händer inget...

    och ja, jag är säker på att det fungerar i den nya dashboarden också, för jag gör det med jämna mellanrum själv
    Ok får tacka för alla svaren!
    hade läst på ett usa forum och dom skrev "left bumper" så trodde dom menade analoga... -.-
    hur som helst så hjälpte inte detta hellet :/
    tror det har blivit nå fel i moderkortet eller nå...
    en skum sak är att om jag byter ut sata kabeln mot en orginal från mitt andra 360 så får jag att 3e röda lampan börjar lysa... helskumt
    har ett sånt där inbyggt connectivity kitt så tänkte det blivit nå fel på de men..
    icke för är samma om jag kopplar förbi det..

Sida 6 av 13 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Alla gamla splinter cell
    By Babooba in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 21:26
  2. Skit i alla andra inlägg av mig LÄS DENNA!!!!
    By styris in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 17:35
  3. vilka dvd skall man ha för ps2 spel + eller -
    By pelluco in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 19:56
  4. Tackar för alla svar
    By Mikael71 in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 12:51
  5. Messiah, Messiah 2 PRO & Magic 3 - vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 01:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •