Sida 9 av 13 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Visar resultat 241 till 270 av 385

Diskussion: Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

  1. #241
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    guldplättering har ingen betydelse alls.
    Har för mig att kontakterna slits svårare om dem är guldpläterade.
    Alla heter Glenn i Göteborg!

  2. #242
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    bra jobbat med videon pendragon, det är ingen värsting kamera du använder va?
    Nej inte denna gång
    Ericsson W800 telefon i brist på den "KAMERA" vi skall ha på jobbet som förmodligen är 5% bättre i brist på att ingen köpt en ny o jag tjänar för lite för att köpa en egen o ha med på jobbet jämt o sen tror jag någon är emot att köpa en ny till jobbet som vi kan fota produkter med och eller spela in guider

    Sorry för det senas svaret o avsaknaden av punkt o kommatecken
    egentligen skulle jag vilja skriva hela meningen utan mellanrum men jag hatar själv att läsa sånt.

    detblirsåjävlajobbigtattläsavadfolkskrivernärdeskr iversåhär
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #243
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Ric Visa Inlägg
    Har för mig att kontakterna slits svårare om dem är guldpläterade.

    Slits gör de exakt lika mycket om du drar in o ut dem hela tiden, de oxiderar inte lika lätt

    Trist när din TV inte har guldpleterade ingångar och de kontakterna oxiderar snabbare ( då metallen plåt eller järn ligger längre ned på den periodiska skalan o därför drar åt sig all skit istället för guld (u) )

    Korta kablar o balanserade kablar är mumma
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #244
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Tack så mycket.
    Men ifall jag vill koppla min box till datorskärmen, funkar det med vga kabeln, och vart ska jag koppla den vita och den röda isf?

  5. #245
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    Tack så mycket.
    Men ifall jag vill koppla min box till datorskärmen, funkar det med vga kabeln, och vart ska jag koppla den vita och den röda isf?
    den vita/röda du pratar om heter RCA och finns att köpa lite överallt, bland annat hos Clasohlson... tror även att Kjell & Company har sådana... dom flesta elektronik affärerna bör ha sådana kablar, kanske inte dator butiker men dom flesta andra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #246
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Så du menar att det funkar med en sådan vga kabel, ifall man vill koppla boxen till datorskärmen?
    Och vart skulle jag isf sätta RCA kablarna?

  7. #247
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Woops, jag läste din fråga fel :$ tyckte det stod att du undrade vart man hittar RCA kablar och vad dom heter typ... :/ sorry about that...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #248
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Haha, lugnt
    Men vet du ifall man kan göra det?

  9. #249
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag tror att det ska gå, man kan juh köra på RCA -> 3.5mm plugg, men vet inte om det direkt har ngn nytta...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #250
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Intressant!... var inne och flashade mitt 360 i början på veckan. Har BenQ och nu med iextreme 1.6. Fixade activateskivan för att kunna lira Ac2 och cod tänkte jag. Drog in activateskivan nu och började vänta. efter ca 10sek började det pipa i högtalarna så jag stängde av mitt xbox. startade om det fick RROD. och nu går det inte igång alls..?

    Edit. Startar gör det, men fortfarande rrod..
    Last edited by DonRosen; 2009-12-01 at 16:11.

  11. #251
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad får du för felkod på den? och varför i fick du 1.6 istället för 1.61 på din BenQ?? är du säker på att du har en BenQ?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #252
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    1.61* sorry , jag är säke rpå att jag har en BenQ

  13. #253
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du lust att starta boxen, vänta tills den blinkar rött med 3 lampor och gör följande:

    Tryck in och håll i Synkknappen (den lilla vita på framsidan av din 360) och tryck 1 gång på Eject knappen (längst upp i vänstra hörnet) kolla nu hur många lampor som blinkar:

    4 = 0
    3 = 3
    2 = 2
    1 = 1

    upprepa tills du har en fyrsiffrig kod, tala sedan om vad du får fram för något
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #254
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Är inte i vid xboxet nu, gör det imorrn förmiddag

  15. #255
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    okidoki, när vi får svar på detta kan vi kolla upp om det är någon som varit slarvig eller hur det ligger till
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #256
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    felkoden blev 0 0 3 0
    Last edited by DonRosen; 2009-12-02 at 10:39.

  17. #257
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Fick ju min samsungläsare utbytt mot en Liteon i samband med att jag skickade den på reparation hos microsoft. Sen flashade jag om den hos er i butiken och nu spelar den upp mina skivor som skit.

    var 20e minut typ får jag "disc is unreadable" eller så hänger den sig. Ibland går de inte ens att läsa utan det står bara "open/eject tray" på xboxets startmeny.

    Skivorna funkade perfekt förut och är Verbatims DL-skivor så borde ju funka nu med.

    Är det läsaren, omflashningen eller bara ngt dampigt som fuckar upp allt så? Känns ju oskönt att behöva spela om allt då den lite spontant bara lägger av :/

  18. #258
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    detta kan bero på många saker, troligtvis omflashning eller ny läsare som behövs, men kan även vara cache minnet på hårddisken, testa att rensa detta... sök på "Clear Cache" här på forumet så borde du hitta något om det, jag har skrivit hur man gör typ 20-30 gånger..
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #259
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    ska testa att tömma cachen då.. för går ju inte o lägga över till hd'n hela.
    vore ju lagom kul att köpa ny läsare och sen flasha om direkt efter att ha fått skiten lagad (fuck microsoft) och sen flashad. men men

  20. #260
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Ifall jag köper en sådan vga kabel, kopplar in vga kabeln till datorskärmen då är det ju 2 uttag kvar, eftersom jag har separata högtalare vart ska jag koppla in de resterande kablarna?
    (I detta fall denna: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=432&xSec=94)

  21. #261
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    Ifall jag köper en sådan vga kabel, kopplar in vga kabeln till datorskärmen då är det ju 2 uttag kvar, eftersom jag har separata högtalare vart ska jag koppla in de resterande kablarna?
    (I detta fall denna: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=432&xSec=94)
    förslagsvis en omvandlare RCA -> 3.5mm Sterepropp, eller så kopplar du in den i en stereo enhet av något slag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #262
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    någon av er som vet om man kan ladda ned video codec paketet från microsoft till en 360 för att kunna se xvid-divx filmer på utan att behöva koppla sin 360 mot internet på en standard flashad 360 mao

    En vän vill inte riskera att bli bannad så han vägrar nätverkssladd på sin 360.
    Jag hade turen att tänka på det innan jag moddade min konsoll för +2 år sen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #263
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    förslagsvis en omvandlare RCA -> 3.5mm Sterepropp, eller så kopplar du in den i en stereo enhet av något slag
    Och vart kan jag hitta en sådan?

  24. #264
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    Och vart kan jag hitta en sådan?
    Kjell & Company, Clas Ohlson, Teknikmagasinet osv.

    Bara söka på RCA adapter eller liknande.
    Alla heter Glenn i Göteborg!

  25. #265
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    Och vart kan jag hitta en sådan?
    hittade ingen som var exakt så som du behöver ha, men man kan pussla ihop en genom att köpa en sådan här kabel:

    3,5mm till 2xRCA - 1,5m (37967)

    och en sådan här adapter:

    Adapter RCA ho/ho (39139)

    då bör det fungera kolla annars med någon elektronik butik om dom har en bättre lösning

    *edit:*
    Både kabeln och adaptern finns på kjell & Company...
    Last edited by Swizzy; 2010-01-13 at 08:57.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #266
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Hallå jag undrar hur man öppnar ett Xbox 360 så att garantin fortsätter att gälla efter?

    Jag tänkte flasha mitt Xbox som är tillverkat 2008-07-23 och det är en Liteon dvd (Gula kablar), har ni nå tips på vad jag ska göra och vad jag behöver för utrustning?

    Jag tänkte köpa ett "VIA VT6421A SATA PCI kort" för jag behöver väl det?
    Sen tänkte jag köra på någon av dom här alternativen eller har ni något bättre tips?

    Första alt: "Maximus 360 Xtractor PRO" och "Maximus Spear" 550kr

    Andra alt: "Xecuter Connectivity kit v3 Lite eller Pro" och "Xecuter Connectivity Kit V3 Probe" 750-850 kr


    Jag är helt nybörjare och har inte läst allt för mycket inom det här.. Så jag är väldigt tacksam för tips mm! Gärna lite länk tips på olika guider mm jag kan behöva läsa.

    Mvh!

  27. #267
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tooony Visa Inlägg
    Hallå jag undrar hur man öppnar ett Xbox 360 så att garantin fortsätter att gälla efter?

    Jag tänkte flasha mitt Xbox som är tillverkat 2008-07-23 och det är en Liteon dvd (Gula kablar), har ni nå tips på vad jag ska göra och vad jag behöver för utrustning?

    Jag tänkte köpa ett "VIA VT6421A SATA PCI kort" för jag behöver väl det?
    Sen tänkte jag köra på någon av dom här alternativen eller har ni något bättre tips?

    Första alt: "Maximus 360 Xtractor PRO" och "Maximus Spear" 550kr

    Andra alt: "Xecuter Connectivity kit v3 Lite eller Pro" och "Xecuter Connectivity Kit V3 Probe" 750-850 kr


    Jag är helt nybörjare och har inte läst allt för mycket inom det här.. Så jag är väldigt tacksam för tips mm! Gärna lite länk tips på olika guider mm jag kan behöva läsa.

    Mvh!
    garantin slutar officiellt gälla när du öppnar konsollen, men för att få det att inte synas kan du använda dig av följande trix för att öppna den:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=468&xSec=89 köp ett sådant här kit och använd det försiktigt för att öppna konsollen baktill, och använd naglarna på framsidan (då lämnar du inga märken alls på framsidan!!)

    använd en hårtork för att värma upp sigillet på framsidan, men värm inte för länge, och värm en bit ifrån sigillet, speciellt om det är ett "Silver sigill" dessa kan man lätt bränna sönder om man värmer för länge... när du väl har kommit såhär långt ska du se till att sigillet släpper utan att det går sönder (silver sigillen försöker man inte lyfta om man inte vet vad man håller på med då dessa oftast går sönder... där är det lättare att dra av skalet bara... (när man värmt upp dessa brukar klistret släppa ganska lätt) papp sigillen brukar jag försöka lyfta med hjälp av naglarna, ibland en skalpell eller något annat tunt och helst platt

    personligen kör jag på det lite dyrare alternativet där... (CK3 pro + Probe) en bra guide hittar du här: http://www.swizzy.se/Guider/Liteon_Dos.php även http://www.swizzy.se/Guider/Liteon_Win.php fungerar bra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #268
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    garantin slutar officiellt gälla när du öppnar konsollen, men för att få det att inte synas kan du använda dig av följande trix för att öppna den:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=468&xSec=89 köp ett sådant här kit och använd det försiktigt för att öppna konsollen baktill, och använd naglarna på framsidan (då lämnar du inga märken alls på framsidan!!)

    använd en hårtork för att värma upp sigillet på framsidan, men värm inte för länge, och värm en bit ifrån sigillet, speciellt om det är ett "Silver sigill" dessa kan man lätt bränna sönder om man värmer för länge... när du väl har kommit såhär långt ska du se till att sigillet släpper utan att det går sönder (silver sigillen försöker man inte lyfta om man inte vet vad man håller på med då dessa oftast går sönder... där är det lättare att dra av skalet bara... (när man värmt upp dessa brukar klistret släppa ganska lätt) papp sigillen brukar jag försöka lyfta med hjälp av naglarna, ibland en skalpell eller något annat tunt och helst platt

    personligen kör jag på det lite dyrare alternativet där... (CK3 pro + Probe) en bra guide hittar du här: http://www.swizzy.se/Guider/Liteon_Dos.php även http://www.swizzy.se/Guider/Liteon_Win.php fungerar bra...
    Okej tackar!

    Behöver jag CK3 pro + Probe? Jag vill inte slösa allt för mycket pengar så jag tar nog det billigare, vad är skillnaden på dom två alt?

    Jag tänkte öppna upp det ikväll, jag skiter i att vara så försiktig tar bara bort märket lite försiktigt så får det bli som det blir, gått över 1 år nu ändå..

    Behöver jag VIA eller kan jag koppla en sata kabel direkt från datorn och köra Xboxet på Powersupport eller vad det heter?

  29. #269
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    CK3 måste du ha. Köper du proben också så slipper du löda en bygel på läsarens styrkort.

    VIA är att föredra, har du tur så kanske du klarar dig med det chipset du har om du kör i dos.

    Förresten heter det PowerSupplyUnit (PSU)...

    Edit: Aha, du syftade på antingen maximus eller CK...

    Jodå maxi-musen funkar mkt bra. och som sagt Spear/Probe för att slippa löda bygeln.
    Last edited by Blixten100; 2010-01-14 at 19:32.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  30. #270
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    CK3 Pro + Probe är väl inte absolut nödvändigt, men jag tycker det är ett bra och stabilt kit, jag har haft 2st Maximus 360 kit, båda dessa har gått sönder pga hitachi...

    CK3 Lite fungerar även det bra, men då finns det färre anslutningar, mycket färre...

    om du kan använda det interna i datorn kan jag inte svara på, det kan ingen svara på såvida du inte talar om för oss vad du har för chipset i din dator, om du har koll på det, i annat fall moderkorts version, om du inte vet det heller, ja då kan vi inte direkt svara på huruvida du kan använda interna eller måste ha ett VIA SATA VT6421A eller något annat som fungerar...

    vad gäller Xboxen som PowerSupply, det sker helt på egen risk, för att du ska kunna använda den till det måste du jorda dator chassit med Xboxens chassi... och det finns risk för att Xboxen dör mitt under flashning, då går det käpp rätt åt h-vete, om du dessutom ska köra en liteon 74850C behöver du ha en COM/seriell anslutning, vad jag vet går det inte att använda detta med Xboxen som PSU...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 9 av 13 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Alla gamla splinter cell
    By Babooba in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 21:26
  2. Skit i alla andra inlägg av mig LÄS DENNA!!!!
    By styris in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 17:35
  3. vilka dvd skall man ha för ps2 spel + eller -
    By pelluco in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 19:56
  4. Tackar för alla svar
    By Mikael71 in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 12:51
  5. Messiah, Messiah 2 PRO & Magic 3 - vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 01:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •