Sida 10 av 13 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Visar resultat 271 till 300 av 385

Diskussion: Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

  1. #271
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Precis, du måste ha extractor/ck. Dessa strömförsöjs med en molex från datorn.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  2. #272
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Okejokej

    Ni skulle inte kunna lägga till mig på msn? Tooonyfinnstrom@live.se

    Jag tror jag ska köra på Maximus 360 Xtractor PRO och deras Spear, för jag vill inte slösa för mycket pengar (; Om jag får några som vill flasha hos mig så kan jag ju köpa värre grejer sen eller vad tycker ni? Sen beställer jag ett Via kort med eller finns det något annat som funkar fint, som är lättare att få tag på av datorfirmor? T.ex Komplett, dustin mm.

    Vart är det billigast att beställa grejor ifrån? (Sverige så klart)

  3. #273
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Nöj dig med xtractorn och VIA6421 kortet du....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #274
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tooony Visa Inlägg
    Vart är det billigast att beställa grejor ifrån? (Sverige så klart)
    sådant diskuterar vi inte här, det här är ett supportforum för en butik som säljer grejerna, tror du inte vi skulle bli utkastade om vi började säga att du kan köpa deras grejer billigare någon annanstans?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #275
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Okej, jo det förstår jag tack så mycket ska ni ha grabbar!

  6. #276
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Men det står ju att vga kabeln har utgått
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=432&xSec=94
    Är det inte bättre ifall jag köper en: http://www.********.se/shop/ds_produ...e=games&&ref=# istället för att köpa alla i bitar?
    Hos D i s c shop, ifall psxcare inte säljer sån längre?
    Last edited by Darippsta; 2010-01-17 at 13:25.

  7. #277
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    Men det står ju att vga kabeln har utgått
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=432&xSec=94
    Är det inte bättre ifall jag köper en: http://www.********.se/shop/ds_produ...e=games&&ref=# istället för att köpa alla i bitar?
    Hos D i s c shop, ifall psxcare inte säljer sån längre?
    några alternativ hos PSXCare:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=761 Frozen Cable, VGA-utgång och koaxial ljudutgång 295:-

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=773 HDFURY GAMER - HDMI till VGA adapter 995:-

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=922 Multivideokabel för Xbox 360 295:-
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #278
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Oj det va många alternativ
    Men den hos d iscshop, funkar den lika bra som den hos psxcare?

  9. #279
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    Oj det va många alternativ
    Men den hos d iscshop, funkar den lika bra som den hos psxcare?
    den är 3:e parts, den vi hade på PSXCare tidigare var Microsofts Original tror jag... du gör som du vill...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #280
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Jaha... Men psxcare säljer ju inte den längre
    Vet inte vilken jag ska ha längre:S

  11. #281
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Hallå behöver jag en Probe till en Liteon 74850 när jag ska flasha?
    Last edited by Tooony; 2010-01-17 at 20:07.

  12. #282
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tooony Visa Inlägg
    Hallå behöver jag en Probe till en Liteon 74850 när jag ska flasha?
    Första gången ja, ställ frågan i en tråd om Liteon flashning istället, t.ex. den jag skrivit en guide i...

    men som sagt, första gången du flashar en Liteon 74850C måste man ha en Probe, när man väl har iXtreme på den behöver man inte längre ha probe, varesig man har filerna från första urläsningen eller ej (om man använder Jungleflasher att läsa ut med)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #283
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Första gången ja, ställ frågan i en tråd om Liteon flashning istället, t.ex. den jag skrivit en guide i...

    men som sagt, första gången du flashar en Liteon 74850C måste man ha en Probe, när man väl har iXtreme på den behöver man inte längre ha probe, varesig man har filerna från första urläsningen eller ej (om man använder Jungleflasher att läsa ut med)
    Okej tackar återigen! (:

  14. #284
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Hallå nu ska jag flasha mitt xbox men har stött på ett problem, när jag trycker på "Dvdkey 32" och jag har spear på punkt R707, så händer inget den bara laddar..

    Vad är felet?! Tacksam för snabbt svar! (:

  15. #285
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Någon som kan hjälpa mig att flasha med Team Viewer? (: Senare ikväll när jag kommer hem menar jag.

  16. #286
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hur exakt är det du menar när du säger "den bara laddar.." ? är det att det bara blir:

    ......... DVDKey 32 Extraction Failed


    ?? eller är det något annat du tänker på?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #287
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Hallå jag har en macbook pro som jag sitter på och surfar mm, men det är så att jag skulle vilja ha Auto-xbins men jag hittar inte det till Mac OS X.

    Är det någon som har koll om det finns eller inte? Liknande program fast till Mac?

  18. #288
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    1.Någon som har svar på frågan innan?

    2. Sen en till fråga, jag har nu laddat hem några teman till krysslådan. Men jag funderar hur man gör för att få in dom i lådan, vad behöver jag för program? Guide?

    3.Går det tillverka en hårddisk själv på något sätt? T.ex använda en extrenhårddisk genom usb?

  19. #289
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tooony Visa Inlägg
    1.Någon som har svar på frågan innan?

    2. Sen en till fråga, jag har nu laddat hem några teman till krysslådan. Men jag funderar hur man gör för att få in dom i lådan, vad behöver jag för program? Guide?

    3.Går det tillverka en hårddisk själv på något sätt? T.ex använda en extrenhårddisk genom usb?
    2. det finns program för att lägga in saker och ting på hårddisken, brukar stå i NFO vad dessa heter, men du vet förstås inte hur man läser en sådan? anyhow, programmen heter: Xport360 och: Xplorer360

    3. Japp, men du måste ha XBR för att du ska kunna använda vilken HDD som helst, med vilken storlek som helst... (XBR eller något annat JTAG hack...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #290
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    2. det finns program för att lägga in saker och ting på hårddisken, brukar stå i NFO vad dessa heter, men du vet förstås inte hur man läser en sådan? anyhow, programmen heter: Xport360 och: Xplorer360

    3. Japp, men du måste ha XBR för att du ska kunna använda vilken HDD som helst, med vilken storlek som helst... (XBR eller något annat JTAG hack...)
    Tackar får söka lite på det då, haha jo jag vet hur man läser såna men det följde inte med någon så då var det svårt.. :P

  21. #291
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tjena, tankade ner NHL '10 för ett tag sen, körde den med ABGX360 och såg att den hade reg code 0x000000ff (ntsc/u) alltså USA och Japan (?) Vill bara vara helt säker, så detta går INTE att spela på min 360 (Köpt på eb). Så det är inte ens någon ide att försöka bränna den? Kommer bara slösa en skiva isf?

  22. #292
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av blahblah Visa Inlägg
    Tjena, tankade ner NHL '10 för ett tag sen, körde den med ABGX360 och såg att den hade reg code 0x000000ff (ntsc/u) alltså USA och Japan (?) Vill bara vara helt säker, så detta går INTE att spela på min 360 (Köpt på eb). Så det är inte ens någon ide att försöka bränna den? Kommer bara slösa en skiva isf?
    den kommer inte fungera i en pal-maskin, korrekt.

  23. #293
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Hej!

    Jag har problem med att få igång Dantes Inferno. Spelet har en system update och jag kan inte uppdatera via skivan. Nu är det så att jag har Fall09-uppdateringen, vilket jag fixade med mitt USB-minne. Det här måste dock betyda att Dantes Inferno har en senare update, vet någon var jag kan hitta den senaste isåfall?

  24. #294
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Hallå jag ska flasha ett xbox 360 som är tillverkat 2009-09-25, är det möjligt än? Behöver jag göra använda BoxxDr-metoden eller vadå? Jag har flashat min Liteon 74850C och tänkte försöka mig på polarens xbox, men vågar jag det när det är så pass nytt?

    Edit: Jag antar att det är 93450C som jag ska flasha efter som det är så pass nytt eller hur?

  25. #295
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Tooony Visa Inlägg
    Hallå jag ska flasha ett xbox 360 som är tillverkat 2009-09-25, är det möjligt än? Behöver jag göra använda BoxxDr-metoden eller vadå? Jag har flashat min Liteon 74850C och tänkte försöka mig på polarens xbox, men vågar jag det när det är så pass nytt?

    Edit: Jag antar att det är 93450C som jag ska flasha efter som det är så pass nytt eller hur?
    Inga problem men det är "boxddr" som gäller
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #296
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
    Hej!

    Jag har problem med att få igång Dantes Inferno. Spelet har en system update och jag kan inte uppdatera via skivan. Nu är det så att jag har Fall09-uppdateringen, vilket jag fixade med mitt USB-minne. Det här måste dock betyda att Dantes Inferno har en senare update, vet någon var jag kan hitta den senaste isåfall?
    updaten som finns på den skivan är 8955, jag kan om du är riktigt snäll extrahera den uppdateringen och lägga den så att du kan köra in den från USB
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #297
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Inga problem men det är "boxddr" som gäller
    Okej hur är det för en nybörjare? Jag kan ju lödda och sånt, men det finns ingen guide på svenska som ni har skrivit eller så?

  28. #298
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tooony Visa Inlägg
    Okej hur är det för en nybörjare? Jag kan ju lödda och sånt, men det finns ingen guide på svenska som ni har skrivit eller så?
    jag skrev en guide förut, men den är inte speciellt bra, har inte orkat uppdatera den med Boxxdr metoden, det är inte så jätte svårt bara man kan löda, mät ALLTID med multimeter så att du vet att du inte har kontakt där det inte ska vara det, det vill säga har du bryggat banor som inte har kontakt redan från start...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #299
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Region

    PAL eller NTSC. Spelar det nån roll?
    Ja. Flashat firmware har inget med regionskodningen att göra. Är din maskin köpt i Sverige är det främst PAL-releaser du ska kolla efter. Dock är vissa NTSC-releaser satta som region 0xFFFFFFFF, d.v.s. regionsfria. Då funkar de överallt.

    Vill bara få det klargjort, så detta betyder alltså att spel som jag köpte i USA, t.ex NHL 10 ( NTSC ) inte funkar på ett flashat xbox 360 från Sverige hur jag än gör ?

  30. #300
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Rawr Visa Inlägg
    PAL eller NTSC. Spelar det nån roll?
    Ja. Flashat firmware har inget med regionskodningen att göra. Är din maskin köpt i Sverige är det främst PAL-releaser du ska kolla efter. Dock är vissa NTSC-releaser satta som region 0xFFFFFFFF, d.v.s. regionsfria. Då funkar de överallt.

    Vill bara få det klargjort, så detta betyder alltså att spel som jag köpte i USA, t.ex NHL 10 ( NTSC ) inte funkar på ett flashat xbox 360 från Sverige hur jag än gör ?
    om spelet är regions låst kommer det inte fungera på din konsoll här i sverige tyvär, såvida du inte väljer att byta region på konsollen, men det är rätt jobbigt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 10 av 13 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Alla gamla splinter cell
    By Babooba in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 21:26
  2. Skit i alla andra inlägg av mig LÄS DENNA!!!!
    By styris in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 17:35
  3. vilka dvd skall man ha för ps2 spel + eller -
    By pelluco in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 19:56
  4. Tackar för alla svar
    By Mikael71 in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 12:51
  5. Messiah, Messiah 2 PRO & Magic 3 - vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 01:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •