Hur ställer jag om mitt 360 till 480i? Får bara fram 480p... Har provat söka runt lite men jag hittar ingen lösning... HJÄLP!?![]()
Hur ställer jag om mitt 360 till 480i? Får bara fram 480p... Har provat söka runt lite men jag hittar ingen lösning... HJÄLP!?![]()
<= lonesome cowgirl in cyberspace =>
Sätt switchen på kabeln i tv-läge (ej HD) så får du 480i.
(480i är standard tv)
Edit: Fingrarna var snabbare än hjärnan.... 480i är standard för en tv som kör NTSC (PAL-60Hz/NTSC). En europeisk standard-tv har normalupplösningen 720×576, d.v.s 576i (PAL-50Hz).
Så troligtvis är det 576i du får om du ändrar switchen på kabeln....
Last edited by Enlund; 2006-11-07 at 22:11.
Går det i 60 hz, eller är det bara p som gäller då? Blir sinnessjuk!
Var inne och kollade mina settings nu (har inte varit inne i den menyn sen jag ställde in 360'n första gången).
Jag har 3 val:
480p (4:3 eller 16:9)
720p (16:9)
1080i (16:9)
Dock kan man inte välja uppdateringsfrekvensen. Det står Pal-60 (d.v.s. 60Hz) oavsett vad man väljer.....
Nån som är mer tekniskt tv-kunnig kanske kan fylla på med mer info....
I TV-läget kan jag välja mellan 50 och 60 hz, men inte i hdtv. Kanske inte är så för dig, fast så länge det funkar...Original inlägg av Enlund
![]()
Kört en grundinställning på 360 nu, utan att bry mig om p:n och i:n och nu funkar alla spel bara man ställer om frekvensen... och har den i TV-läge...![]()
Tack för hjälpen föresten....
Ja, jag har ingen vanlig tv att testa på. Har bara HDTV och HD-projektor....Original inlägg av Cherox
Skönt att du fick det att funka tillslut!
Bookmarks