Hur ställer jag om mitt 360 till 480i? Får bara fram 480p... Har provat söka runt lite men jag hittar ingen lösning... HJÄLP!?
Hur ställer jag om mitt 360 till 480i? Får bara fram 480p... Har provat söka runt lite men jag hittar ingen lösning... HJÄLP!?
<= lonesome cowgirl in cyberspace =>
Sätt switchen på kabeln i tv-läge (ej HD) så får du 480i.
(480i är standard tv)
Edit: Fingrarna var snabbare än hjärnan.... 480i är standard för en tv som kör NTSC (PAL-60Hz/NTSC). En europeisk standard-tv har normalupplösningen 720×576, d.v.s 576i (PAL-50Hz).
Så troligtvis är det 576i du får om du ändrar switchen på kabeln....
Last edited by Enlund; 2006-11-07 at 22:11.
Går det i 60 hz, eller är det bara p som gäller då? Blir sinnessjuk!
Var inne och kollade mina settings nu (har inte varit inne i den menyn sen jag ställde in 360'n första gången).
Jag har 3 val:
480p (4:3 eller 16:9)
720p (16:9)
1080i (16:9)
Dock kan man inte välja uppdateringsfrekvensen. Det står Pal-60 (d.v.s. 60Hz) oavsett vad man väljer.....
Nån som är mer tekniskt tv-kunnig kanske kan fylla på med mer info....
I TV-läget kan jag välja mellan 50 och 60 hz, men inte i hdtv. Kanske inte är så för dig, fast så länge det funkar...Original inlägg av Enlund
Kört en grundinställning på 360 nu, utan att bry mig om p:n och i:n och nu funkar alla spel bara man ställer om frekvensen... och har den i TV-läge...
Tack för hjälpen föresten....
Ja, jag har ingen vanlig tv att testa på. Har bara HDTV och HD-projektor....Original inlägg av Cherox
Skönt att du fick det att funka tillslut!
Bookmarks