Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Framtida funderingar ang. chipning

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Respekt
    21

Framtida funderingar ang. chipning

Nu har jag haft x360in i snart ett år så garantin går snart ut, då hade jag tänkt att kika på nåt chip eller att byta firmware bara. Har inte hunnit satt mig in i vad som är bäst osv, men är inte helt borta med de här då jag har satt in och moddat den gamla modellen xbox. Nu till min fråga iaf, jag har funderat på om jag nu moddar boxen på nåt vis så jag kan lira brända spel hur ser de då ut i framtiden? Vill ju åt som i gamla boxen XBMC så man kan kika på film, kommer man kunna lägga in de i framtiden (om de ens kommer något liknande program till 360in?) om jag sätter in ett chip idag? Har som krav att chipet ska gå att stänga av eller liknande så jag kan lira mina orginal spel över live...

Fick nog när jag förbeställde NFS carbon och de kom ut mkt mkt tidigare på internet än i butiken och då ska man betala +600kr för spelet med och sedan vänta på att de ska komma, såg att Call of duty 3 redan finns och de är ju nån vecka kvar tills de släpps i butikerna med..

Tips på sidor där man kan hitta billiga dvd dl skivor? 199kr/10st är de bästa jag sett, tror de var på wesell cd.com eller disconline.se

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Respekt
    21
    Har ett "svar" på din fråga om skivorna. Skivorna förr 199:-/10st är Traxdata, man ska ha Verbatim skivor till 360n. Billigaste jag sett är 269:- eller 299:-.

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    20
    traxdata kan funka bra med...finns fler märken som funkar bra särskilt om du har samsung läsare...men som Brahman säger är nog Verbatim allra säkrast...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du har 2 års garanti och 3 års reklamationsrätt på din xbox360
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Respekt
    21
    Brahman/mickys: okej, har inte samsung har för mig att ja har hitachi-läsaren..

Hansi: jaha kanske väntar ett tag till då så man ser vad som händer på chip-fronten.. Fick ju skicka in den i somras och finns ju några som haft problem med boxarna så väntar nog ett tag till, skulle inte förvåna mig med min tur att ja får skicka in den minst en gång till...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det har skickats in massor med boxar som varit firmwareflashade. Ta det varligt med sigillet när du öppnar boxen bara så är det nog ingen fara.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Respekt
    21
    jasså jaha verkar ju kanon bra de då, men fungerar live spelandet fortf. på orginal spel?

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Ja det gör det, även på backup men då får man spela på egen risk...

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Respekt
    21
    aha ska bli kul att se hur länge de fungerar.. sry för dumma frågor som ställs om och om igen.. satsar på att byta firmware i dvd'n efter va ja ha läst ska de vara bättre.. problemet är ju att ja sitter på en datorn med ett antal år på nacken som inte har sata så får kuta över till någon kompis om de inte finns någon sorts adapter.. ska läsa o sätta mig in i allt de här till helgen så får vi se va som händer

Kan man sätta i ett kontrollerkort så man får sata i datorn?
    Last edited by cewe; 2006-11-08 at 23:23.

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Jag har hjälpte min kompis att flasha en samsung och en hitachi med kontrollerkort och det gick alldeles utmärkt. Kommer inte ihåg vad vi hade för kontrollerkort men det var nått billigt som jag köpte nere hos den lokala datorhandlaren

Liknande diskussioner

1. Lite funderingar ang. hdd byte och lite annat..
    By Sajbermaku in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2004-04-10, 01:35

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner